Kind drinkt jillz 0.0% alcohol

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door bolletjewol, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Klopt

Waterzakje met spa rood,
    Mazoetje(schrijf je dat zo?!) Met cola:p

Nee ik zou niet blij worden en hij mag dat ook niet. Omdat een kind amper het verschil ziet(flesje) tussen de echte en 0,0)

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oja.. zo kreeg mijn dochter van 6 afgelopen weekend ineens een glas cola van kennissen op het terras.

Ik heb meer moeite met het feit dat mensen het niet vragen maar gewoon geven.

Ze kwam overigens heel trots naar me toe. Dus ik heb haar gelaten. En later uitgelegd dat dit uitzondering was.
    Tegen de kennissen gezegd dat onze kinderen nog geen cola krijgen, nadat ze voor onze zoon van 3 ook een glas hadden besteld (hij mocht het niet opdrinken).
    Waarop zij antwoorde dat zij het goed vonden in het weekend. Nou wij niet.

Dat 0,0 verhaal van ts had ik zelf ook niet zo kunnen waarderen. Had het wel los kunnen laten. Het was een uitzondering.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Omdat je iets aan een kind geeft, wat voor volwassenen bedoelt is.

Alcoholvrij bier/wijn/appelcider whatevah, is bedoelt voor volwassenen die geen alcohol mogen of willen drinken. Daar worden dergelijke alternatieven voor bedacht.

Een kind zoiets geven komt op mij over alsof het allemaal maar normaal is om te drinken. (Met of zonder alcohol) een kind kan frisdrank drinken. Geen alcohol vrije producten die voor een speciale markt zijn gemaakt.

Dus ja. Als iemand dat zonder mijn toestemming (wat ik dus niet geef) aan mn kind geeft, wordt is zeer pissig.

Riverdale87, Liefje91, Treez en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het is net zo asociaal als een glas Cola bijvoorbeeld. Alleen maar omdat het in een blikje zit of een flesjes leggen de mensen de link met alcohol. Als het gewoon in een pakje zou zitten zou je er niemand over horen. Ik vind dat eerder kinderachtig en krampachtig maar goed.

Ik dronk ook wel eens Shandy vroeger, heb echt geen alcohol probleem hoor. :rolleyes:

Ik vraag mij af of sommige anders hadden gereageerd als het in een glas werd gedaan onder het mom van '' een glas frisdrank ''

lloorrtt en Syane vinden dit leuk.
  5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zie het probleem niet zo als het echt 0,0 is.
    Is gewoon een soort dubbelfriss.
    Had mijn dochter mogen drinken.
    Maar ik koop dan ook wel eens kinderchampagne :)

Vraag me ook af in hoeverre kids dit accosiëren met een drankje waar eigenlijk alcohol in zit.

Athina vindt dit leuk.
  6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Nee dat is niet het enige verschil met cola. Van Jillz is een versie met alcohol. Van cola niet. Jillz wordt gemaakt voor volwassenen, cola niet.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ja maar je drinkt de versie met alcohol niet dus is het gewoon frisdrank

Je kan in een glas cola ook alcohol toevoegen :rolleyes:

lloorrtt, Athina en Meiske2015 vinden dit leuk.
  8. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Mijn moeder had het ook een keer in huis gehaald. Ze had aan mijn schoonzus gevraagd wat de kinderen dronken. Jilzz was het antwoord. Dronken ze thuis ook vaker. Kinderen waren 7 en 9 en hingen met flesje jilzz op de bank. Echt geen gezicht. Stond er ook van te kijken, mijn meiden waren 11 en 13 en mochten dit echt niet van mij en hebben het dus niet op. Ik vond het ronduit belachelijk. Ook al is het 0,0% procent. Het associeert toch met alcohol. En mijn inziens is de stap naar alcohol dan niet zo groot.

Aszz, maartje84 en tuc vinden dit leuk.
  9. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Ik vind het absoluut geen frisdrank en ook totaal geen vergelijk met cola.

Betsy vindt dit leuk.
  10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Toevoegen ja. Dan flikker je er rum of whiskey in. Dat is toch iets anders.

11. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48

12. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ligt eraan hoe oud mijn kind is bij 16 vind ik het geen probleem daar onder gewoon niet.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar jouw kind ziet dan niet het verschil tussen de 0.0 versie en de 2.0 versie en denkt dat t dus normaal is.

Cola of koffie krijgt onze zoon ook tevens nog jaren niet.

tuc vindt dit leuk.
  14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Alcohol is toch alcohol is toch alcohol? Aan het 0,0 drankje word toch ook alcohol toegevoegd. Sorry hoor maar vind het echt te krampachtig voor woorden.

Wel allemaal lekker frisdrank en andere troep sappies geven aan de kinderen maar ondertussen zeiken over een 0,0 drankje omdat er ook een alcohol versie van is :rolleyes:

Als je het zo gaat bekijken dan is ieder frisdrankje/sapje een mildere versie van een alcohol versie.

15. Ietjuh

Ietjuh Actief lid

21 jun 2016
    302
    74
    28
    Vrouw
    Klopt. Is in ieder geval zo met de alcohol vrije wijn. Had geloof ik te maken met het productieproces van de druiven en dat deze op de fles alsnog kunnen gaan gisten en hieruit alcohol ontstaat. Wel heel laag percentage. Iets van 0,5 of max 1% ofzo.
    Helemaal precies weet ik het niet meer. Iets met toen een zwamgerschapsbrein :rolleyes:

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Neem aan dat je je kind dan toch wel het verschil uitlegt? Je kan gewoon praten hoor met kinderen van die leeftijd ;)

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik geef mijn dochter helemaal geen frisdrank. Dus waar dat “zeiken” vandaan komt is me echt een raadsel.
    Lekker bezig weer!

Ik zie Jillz 0.0 niet als frisdrank. Niet omdat het in een flesje zou zitten, maar omdat het een alcoholvrij versie is van een cider, gemaakt voor volwassenen. Dat je daar anders over denkt moet je helemaal zelf weten. Maar dat toontje van jou, daar word ik toch een partij moe van.

maartje84, tuc en bianca1374 vinden dit leuk.
  18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Was gewoon een algemene reactie, had ik er even bij moeten zetten excuses.

En ik zou zeggen, scroll lekker langs mijn reacties, scheeltje je weer wat ergenis. Ik word moe van dat krampachtige gedoe. Het is en blijft gewoon een frisdrank, hoe je het went of keert.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En dan zeg je;

Ja lieverd, dit exact hetzelfde flesje met nulletjes erop mag je wel.
    Die met twee nulletjes niet.

Waarom geef je ze dat dan in godsnaam. Wat is er dan mis met appelsap in een glas? Waarom dan persee een flesje wat exact lijkt op iets waar wél alcohol in zit?
    Is dat stoer? Of wordt je kind daar cooler van? Of is het om te laten zien dat je kind nog niet mag drinken maar wel hetzelfde flesje heeft als volwassenen?

Ik begrijp écht niet waarom je een kind iets moet geven wat alcohol vrij is.

Riverdale87, Janna, maartje84 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Betsy

Betsy Niet meer actief

Nee jij vind het een frisdrank. Ik vind van niet. Dat maakt het niet ineens een feit omdat je het maar hard genoeg roept.

xElles en Oceanna vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina