Kind eerder naar basisschool

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Caithlin79, Jan 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Kind eerder naar basisschool | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Wat vinden jullie hiervan?
    Ik vind het voor de kinderen zélf wel heel goed, zo hebben ze later minder of geen achterstand en betere kansen voor de toekomst.

Ik heb alleen een beetje een probleem met kinderen die een taalachterstand hebben doordat ouders thuis niet Nederlands praten.
    Want wij moeten nu voor de kosten opdraaien die ouders eigenlijk zelf zouden moeten betalen, wanneer ze verzuimen om goed Nederlands te leren spreken in bijzijn van hun kinderen.

2. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Vanaf 2 1/2 naar de basisschool, kom op zeg!!!

Waar blijft dan kwaliteit van het onderwijs? Moet de hele klas boeten voor kinderen met een taalachterstand?
    Als kinderen nog niet zindelijk zijn bij 4jr mogen ze al niet naar het basisonderwijs....nu willen ze luierkontjes van 2/12 op de basischool hebben die en niet zindelijk zijn en ook nog eens extra aandacht nodig zijn.....trek dan eerst even een pot onderwijzers openen om deze groep op te vangen.
    Lijkt me beter dat deze kinderen op de psz meer uren krijgen in combinatie met logopedie.

Vraag me trouwens ook af waarom een kind van 2 1/2 al beoordeeld wordt op taalachterstand ..... als ik terug denk aan mn dochter op die leeftijd dan sprak ze bepaalde dingen heel erg duidelijk en sommige nieuwe woorden leken wel russisch, maar mag een kind ook nog fouten maken of moeten we vanaf het 1ste woord perfect ABN kunnen spreken?

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
  5. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888