Kind en brood eten (8,5 mnd)

Discussie in 'Voeding' gestart door cocko, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hi,

Hebben jullie nog ideeen hoe ik mijn kindje van 8,5 maand aan het brood kan krijgen? Vanf 6 mnd probeer ik haar dat geven maar ze griezelt en spuugt het echt uit. Zo ook met een lange vinger oid. Een rijstewafel sabbelt ze wel aan maar zodra er een stukje in haar mondje zit, gooit ze dat er ook uit..

Misschien is ze er gewoon nog niet aan toe?? Maar hoe kan ik het leuk houden zodat ze toch een keer gaat eten?? Of moet ik juist niks meer geven en over paar weekjes weer proberen?

Dan ben je ook moeder van 3 kids :) .. Haha. Maar m'n andere twee kindjes aten eigenlijk direct brood dus weet gewoonweg niet wat ik hiermee aan moet.

Bedankt alvast voor de tips!

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier ook een kindje dat niet zo dol is op brood.
    Vanaf 6 maanden probeer ik het haar te geven, maar daar ging ze toen van kokhalzen dus ben er toen mee gestopt. Regelmatig gegeven om te kijken hoe ze er op reageerde. Sinds een weekje eet ze het wel :) Ik had gewoon zoiets van tja, als ze het niet wilt, dan wilt ze het niet. Het komt vanzelf wel.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Iets lekkers er op doen? Kwark ofzo of lekker geplet fruit. Anders dopen in opvolgmelk maar ja... Daar leert ze nietnecht brood van eten natuurlijk!

4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Doe je er beleg op?
    Ik ben zelf ook niet zo dol op brood en al helemaal niet zonder beleg, dus misschien kan dat helpen.

Ik heb ook ooit gelezen dat iemand geroosterd brood gaf en dat lustte haar kindje wel.

En je kan eventueel granenpap geven om toch wat granen binnen te krijgen.

En verder inderdaad blijven aanbieden, maar natuurlijk niet blijven doordrukken, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht :D

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Eet je kindje helemaal geen stukjes of wel fruit en groentes ?

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Als het geen probleem is met 'stukjes', maar echt om het brood gaat, dan is mijn ervaring dat het vanzelf wel beter wordt.

Mijn dochter wilde uberhaupt pas iets van bijvoeding toen ze 8 maanden was (fruit, groente, warme maaltijd), maar brood? Of andere varianten (heb van alles geprobeerd, crackers, beschuiten, geroosterd, juist niet etc)? Met of zonder beleg, maakte niet uit, ze had er geen trek in en spuugde het idd gewoon weer uit.

Na de 11-12 mnd ging ze een beetje brood eten, (lees een paar stukjes, maximaal halve boterham per dag). En koekjes ;), die lustte ze toen wel, dus het was geen probleem met gluten of zo.

Eigenlijk is ze pas echt brood gaan eten toen ik stopte met BV (22 mnd), tot die tijd haalde ze haar calorieen dus gewoon uit de moedermelk, een kwestie van lekkerder vinden :)? Vanaf het moment dat ze geen moedermelk meer kreeg (en ze lustte geen gewone koemelk, dat heeft ook weer een hele tijd geduurd), is ze vanzelf brood gaan eten, na een paar maanden at ze zo 4 boterhammen per dag...

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ze eet ook geen stukjes in eten, dan is het kokhalzen.. En fruit pureer ik dus ook.
    Doe wel beleg op brood, leverpastei of smeerkaas geprobeerd, zelfs hagelslag :D Maar nee hoor, ze hoeft het echt niet!

Denk zelf dat het probleem zit in de stukjes. Maar granenpap hoeft ze ook niet, ik probeer het in de fles dus dan zit er eigenlijk maar weinig in. Maar zodra ze het proeft, hoeft ze niet meer ;)
    En dacht toch eigenlijk dat ze vanlieverlee granen moest binnen krijgen...?

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hele stukken aanbieden kan wel helpen. Je kindje heeft meer kans zich te verslikken als ze stukjes eet in een verder gladder papje of hapje.
    Begin eens met fruit (bijv banaan, dat hapt makkelijk af) en schakel dan over naar brood. Geef eerst eens een korst in haar handje en laat haar een beetje aanrommelen. Zorg ervoor dat het brood niet te vers is, dit plakt aan het gehemelte.

Beleg zou ik niet te enthousiast mee zijn, en dan helemaal geen zout of zoet beleg. Gewoon geplet fruit of een dun laagje boter is beter.
    Of beschuit?

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wilde ook t zelfde zeggen als Nescio.
    Laat hem eens zelf afhappen ook bijv van groentes.

Ik geef niet dat rapley gedoe maar ze kan goed stukjes eten. Ik hoef t alleen aan te prikken op haar vork en zij doet de rest.
    Vind ik persoonlijk prettiger dan wanneer het op de grond beland haha.

Ik hoop dat de stukken zelf afhappen zal helpen. En anders toch even paar weken wachten. Succes hoor. Komt vast goed !

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Geven jullie dan een heel stuk banaan in de hand?? Ik heb net stukjes banaan in een bakje gegeven, ze kliedert maar doet niets in haar mond. Dat heb ik gedaan en dat eet ze wel! Is natuurlijk zacht en snel weg..

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik heb dinsdag toevallig mn dochter laten afhappen van een banaan. Ze wilde wel zelf vast houden maar dat wilde ik niet.
    Maar ze heeft dr banaan zelf afhappend opgegeten. Heb niks in stukjes gemaakt.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    Hier een meisje dat ook erg treuzelt met brood: ze heeft wisselende interesse in een korstje, en laat zich ondertussen stukjes brood met de hand voeren. Maar is daarin wel selectief: de Gastouder zei dat ze van haar niet, maar van haar vijfjarige zoontje wel stukjes wilde eten!

Als ze een hele banaan krijgt, breekt deze sowieso al snel af - ik laat haar het liefst happen terwijl ik het stuk vasthoud. Met een sikkeltje meloen doet ze hetzelfde. Met groenten doet ze t vaak helemaal zelf - die houden makkelijker vast.

Ander broodvraagje: ook hier kwam de smeerkaas-vraag voorbij. Smeerkaas vind in niks voor een baby van 8 maanden, maar ik dacht erover om misschien zuivelspread (zoals Philadelphia, naturel uiteraard) te geven. Heeft ongeveer 1/3 van het zout van kindersmeerkaas. Ervaring mee, iemand? Zijn de eiwitten genoeg voorverteerd?

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Madeinusa. Ik hebb geen idee, ik lees wel eens hier en daar dat er verschillende spreads op het brood van hun baby wordt gesmeerd.

Cocko was benieuwd hoe t stukjes eten nu gaat ?

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

MadeInUSA, over de zuivelspread, die lijkt me toch ook te zout. Ik geef haar hier voor de afwisseling verse roomkaas naturel. Ze is er dol op.

Deel Deze Pagina