Ritme baby van 10 weken. laten slapen of wakker maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liesjhie, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Haai allemaal. ik zit met een vraag...mijn zoontje is 10 weken oud en doet het fantastisch. Hij slaapt en drinkt goed en is een vrolijk ventje. Niks te klagen dus en dat wil ik ook zeker niet! Ik zit alleen met het volgende. Het kereltje krijgt overdag ongeveer elke 4 uur een fles van 160 cc totaal. Voor de fles van 8 uur savonds moeten we hem eigenlijk altijd wakker maken. We proberen dit tijdstip aan te houden om zo een avondritueeltje in te bouwen. Dit is de laatste fles van de dag want daarna slaapt de kleine eigenlijk heel erg goed tot 3/4 uur snachts. Hij krijgt in deze fles 180cc. Voor ons is dit ritme in principe geen probleem maar ik ben bang dat ie straks nog later komt waardoor ie opeens op maar 4 flessen per dag komt en dat is natuurlijk wel erg weinig voor zo'n kleintje. We hebben geprobeerd om hem wakker te maken rond 12 uur voor de laatste fles in de hoop dat hij dan tot ongeveer 6 uur de volgende ochtend zou slapen, maar hij komt dan gewoon om 3 uur weer en heeft dan dus eigenlijk een fles teveel. Blijkbaar is dit echt zijn ritme momenteel.

Nu vraag ik me dus af hoe ik dit het beste kan aanpakken. Naar de kleine luisteren en om 8 uur en 3 uur de fles blijven geven zoals we nu al doen, of het cc van de flessen verminderen en hem om 12 uur wakker maken voor dat extra flesje om zo zijn ritme aan te passen en in de hoop dus dat uiteindelijk de fles van 3 uur vervalt.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen want het is voor mij toch echt af en toe abracadabra met voedingen, slapen en ritmes van zo'n kleine uk!

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik herken je probleem. Hier was het nl precies hetzelfde. Gewoon het ritme aanhouden met de laarste fles om 20u, op n gegeven moment slapen ze vanzelf verder! Hier was t altijd rond 4u wakker, cb adviseerde toen rijstebloem. Heb ik niet gedaan en vlak daarna werd ze steeds om 5.30 wakker (en nu nog!!!) Wie weet heeft jouw uk dat over n paar weken ook te pakken :)

Hopelijk heb je hier wat aan! En officieel slaapt hij dan langer dan 6u? Dan maakt hij best al een ruk! Zou ik trots op zijn!! :D (ben je ook zo te lezen!:) )

3. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Rond tien weken kreeg mijn kindje nog maar vier voedingen per de/nacht.
    Dit ontstond al rond de acht weken, toen nog bv.
    In overleg heb ik mijn kindje nooit wakker gemaakt, maar altijd voeding op verzoek gedaan. Mijn kindje groeit supergoed....en sliep al heel snel hele nachten door. Ik zou dus (in overleg met cb) je kindje niet wakker maken voor een voeding, maar gewoon op verzoek voeden...

Succes.

4. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Fijn om andere mensen hierr te horen! ben idd onwijs trots op ons ventje dat ie ons heerlijk rustige avondjes gunt! Ik ga iig zijn ritme volgen snachts en we kijken wel wat er komt. Hoor van veel mensen dat slaapritmes van week tot week kunnen verschillen! Superbedankt voor jullie berichtjes!

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier borstvoeding maar ik merk ook dat als ik mijn dochtertje wakker maak voor een late voeding, dat ze dan de hele nacht om de 3 uur komt. Ze slaapt nu meestal ook rond 20.00-21.00 en ik laat haar dan lekker slapen tot ze weer komt (meestal tussen 3.00 - 5.00). Ik voed op verzoek dus overdag neemt ze wel wat ze nodig heeft.

Als je kindje het zo goed doet, zou ik hem inderdaad volgen in zijn ritme :).

Deel Deze Pagina