Soms weet je gewoon of mensen wel of niet afkeurend kijken. Dat voel je aan. Heb het 1 keer meegemaakt. Die vrouw keek naar m'n zoontje die ik in de maxicosi legde en begon nee te schudden. En ze zat in de auto. Ik ben toen even naast het raampje gaan staan en gevraagd of er iets mis was. Toen reed ze gauw weg, de lafaard. Vanochtend vroeg een oudere man of mijn zoontje het niet koud had. Was niet verkeerd bedoeld, was een vraag met een glimlach. Ik zei nee hoor, hij heeft een warme jas. Ja zegt mijn zoon, een warme jas! Als je er mee zit moet je gewoon vragen of er iets is en je er anders niks van aan trekken.
Wat heeft dat doekje nou met jouw verhaal te maken? Ik volg je niet. Zou zoals hierboven gezegd wordt wel die beentjes dikker inpakken. Lijkt me ook beter zitten dan 2 rompers met 6 knoopjes tussen je benen Heb je misschien een draagdoek, dan zit ze lekker beschut en kun je er iets overheen doen, jas of vest. Niet zo boos reageren, je vraagt om reacties en die worden heel netjes en aardig en behulpzaam gegeven lijkt me.
Ik zou eerder verbaasd zijn als je met draagdoek loopt omdat het op veel plekken glad is. Zou dan niet het risico willen lopen op uitglijden met een kind aan je buik/borst. Ik ben ooit gevallen met mijn zoontje in de draagzak, sindsdien gebruik ik ze niet meer (zou nu ook een beetje zwaar zijn met 18kg )
Tsja eerlijk.. Ik zou wss ook gek kijken als een kindje alleen een legging aanheeft ook al heeft ze sokken aan.. Tis hartstikke koud, dn doe je toch niet alleen een legging aan... Maar buitendat... Maak je niet druk om die mensen joh
Dat doekje heeft niets met m'n verhaal te maken. Nou ja iets: als anderen iets schrijven over bijv. "vrouw keek afkeurend omdat mijn kind met een doekje over het hoofd in de wagen lag" schrijft de helft van de mensen hier ook: "tsjonge jonge waar bemoeit die vrouw zich mee" schrijf ik dat mensen boos kijken als ze mij met m'n dochter over straat lopen (echt van die blikken van waarom blijf je niet binnen) dan word ik ineens verteld dat ik me nergens druk om moet maken? Ik snap niet dat als ik ns m'n ei kwijt wil dat ik dan plots een uitzondering ben. En het is jammer dat men op internet je blikken, je gevoelens of wat dan ook niet gezien kan worden want ik ben niet boos, ik reageer niet boos! Ik ben boos op het feit dat ik zo raar word aangekeken op straat.
Misschien een lekker skipakje aandoen met deze temperaturen. Heerlijk warm. En in de wagen met wikkeldoek en kruiken is toch ook warm? Maar zeker lekker naar buiten gaan hoor! Al is het nu hier wel spiegelglad. Dan zou ik het niet opzoeken.
Maak je niet druk..er zijn ergere dingen op de wereld En mensen kijken altijd, dat jij invult waarom ze dat doen is prima al denk ik dat er nog tig andere (meer positieve redenen) kunnen zijn waarom ze keken. Maar goed bij mij is het glas altijd halfvol..
Ik zou ook veel sneller voor de doek kiezen met dit weer hoor, heerlijk de warmte van mama. En op de gladheid kun je je schoeisel aanpassen. Eerlijk is eerlijk, ik word ook vaak gek aangekeken, maar meer uit verbazing en die blik veranderd meestal in vertedering. Niet te snel veroordeeld voelen, dan voel jij je ook prettiger denk ik. Overigens heeft mijn dochter geen jas aan in de doek, maar zit ze onder mijn jas, houdt ook weer een hoop wind tegen! Maar goed, zij zou ook anders in de wandelwagen zitten en dat vind ik er zelf ook soms zo sneu uitzien. Met gezicht van mama af en dan vol in de wind, brrr, das pas koud
Pff, is juist heel gezond... En extra romper en sokjes zijn niet eens nodig. Een dikke jas, muts en wantjes zijn prima . Lekker niks van aantrekken!
Lekker mee naar buiten nemen, laat de rest maar kijken. En ik vind helemaal niet dat je haar te koud aankleed, wat een onzin zeg ze zit ook nog tegen je aan genoeg warmte. En inderdaad lekker genieten van je dochter
Overweeg anders nog van die warme gevoerde slofjes, dat zit lekker warm aan de voeten. En ik neem aan dat je geen vierdaagse houdt Dus even een boodschap in de zak lijkt mij ook niet een probleem.
Ik vroeg toch helemaal niet of ze een jas aan had dus waarom die DUH? Ik snapte de 2 rompers over elkaar niet.
Dat jij 'weet' dat die mensen jou boos aankeken zegt meer over jou dan over de mensen. Jij kan niet in hun hoofden kijken, je hebt er zelf gedachten bij gevormd. Misschien keken die mensen wel boos omdat jouw kind van die rode wangen heeft en ze bang waren dat ze het te warm heeft. Misschien keken ze boos omdat ze zich zorgen maken dat je valt met de gladheid. Misschien keken ze boos omdat ze net ruzie hebben gehad met iemand. Misschien keken ze helemaal niet boos, maar fronsten ze omdat ze gure wind op hun gezicht kregen. En misschien heb je wel gewoon hartstikke gelijk, soms is het wel duidelijk dat ze iets afkeuren wat jij doet. En wat dan nog?
Eeh Nou ja..misschien moet je je niet zoveel aantrekken van de rest van de wereld? Maar...had ze geen schoenen aan? Dat kan toch niet...
Lekker laten kijken die mensen. Mij kijken ze raar aan hier omdat mijn jongste steeds dr sjaal uit trekt en dus zonder sjaal loopt steeds (en ik dat ding in mn handen heb) En ook trekt ze steeds dr handschoentjes uit. Tja ik kan ze niet vast nieten... Mensen kijken mij dan ook aan alsof ik een hele slechte moeder ben of zo. Maar ja,lekker laten kijken. Jij kent je kindje het beste en jij weet wat wel of niet goed is voor je kind. En wat al gezegd is. Er zijn zoveel mensen die wel naar buiten moeten met een kleine baby ivm school gaande kinderen of iets. Moeten baby's dan binnen blijven? Mijn oudste is van Oktober en die moest in de winter ook gewoon mee naar buiten als ik boodschappen moest doen o.i.d. Mensen mogen van mij denken wat ze willen en kijken wat ze willen. Als ze te lang staren of iets vraag ik altijd,op een nette manier,of ze het kunnen zien en of ze desnoods van dichtbij moeten kijken haha. Kijken ze zo de andere kant op. Gewoon zelf netjes blijven maar duidelijk als iets je irriteert. Maar voel je niet aangevallen hier joh. Iedereen heeft een eigen mening en op een forum komen dingen vaak anders over dan bedoeld is. Zou me er niet te druk over maken. Je weet zelf wat het beste is en dat is prima toch.
niks van aantrekken... Ik liep net ook over staat, was ook een stel kijken mij raar aan..? tja, waarom geen idee: - had geen kinderen bij mij, - had het koud dus een muts op, wanden aan en sjaal om, ( staat mij zeker niet) - Ik liep er zo maar langs en verpeste hun uitzicht?? Geen idee, boeit mij ook niet. Geniet er van, En voor al van je dochterjte...
Ik vond het ook wel boos klinken hoor, wat je schreef... Maar nogmaals: lekker laten kijken, die mensen. Jij kent je kind het beste en weet of ze het wel of niet snel koud heeft. Caitlyn ging hier met dezelfde kou eerder gewoon in haar kleren in de draagdoek en dan onder mijn winterjas, met een sjaal goed warm in haar nek nog, (en uiteraard een mutsje op). Die had het dan ook warm zat, we hebben hier twee van die kids die het nooit koud hebben... Maarja, als je gezegend bent met een koukleumpje, kan ik me wel voorstellen dat je even kijkt van: is dat wel warm genoeg? Ik heb hier hetzelfde gehad de afgelopen dagen: met Thirza naar het kindercarnaval en hoeveel baby's en dreumesen ik wel niet gezien heb daar! Daar verbaas ik me dan over, want dat hoef (en hoefde) ik hier niet te proberen: dan werd er niet geslapen ter plekke en had ik eind van de dag een volledig overprikkeld kind. Maar blijkbaar zijn er ook kids die daar wel tegen kunnen....