kind en de kou

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In een draagdoek is het juist heerljk warm. Onze zoon was vanochtend dolblij dat hij lekker weer in de drager mocht. Dat oe ik niet vaak meer, vanwege z'n gewicht. Maar vandaag waren we een dagje weg en vond ik het wel erg veel lopen voor hem. Maar hij wilde er alleen buiten in hoor, lekker warm met mama knuffelen.

2. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Liep je niet met een baby bjorn draagzak, dan kijk ik ook altijd vol afschuw... Kan het niet helpen :p

3. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Ach niet zo druk maken om wat een ander vind of denkt. Al vind ik persoonlijk een legging en 2 paar sokken nu ook te koud. De beentjes hangen er toch buiten en het is echt koud. Mijn zoontje heeft met dit weer een skipakje met schoentjes aan. Maar als jouw dochtertje gewoon warme beentjes en voetjes heeft is het goed toch?

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Misschien waren ze juist "ontroerd" omdat je je kleintje in een draagzoek droeg?
    "Achhhh kijk dan" kan ontroerend of medelijdend overkomen :p

5. knap

knap Niet meer actief

#65 knap, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2013

Moet wel lachen om deze reactie( niet jou) maar in Siberie en Groenland trekken ze de kinderen beren bont en zo aan. Van top tot teen. Net beren pakjes maar dan van beren vel.

De oudere generaties die ik ken zeggen juist wat anders dan wat jij zegt. Ach vroeger moesten we ons wassen bij de kolenhaard min 20 buiten bloemen op de ramen. Ook deze kinderen werden flink ingepakt.

T.s maak je niet te druk. Waarom eigenlijk twee rompers? Twee paar sokken?? Legging zou ik zelf ook te koud vinden. Mijn kinderen beide kinderen die in de winter baby waren. Trok ik een lekker dik ski pak aan. Dus wat dat betreft vind ik die legging ook te koud. Of je haar draagt dat maakt me geen malle moer uit haha.( wel denk ik dat een wandel wagen veiliger is zeker als het glad is) Zelf deed ik ze liever in de wagenbak afgeschermd van de wind en regen. Mijn kids op deze leeftijd leken net Eskimo,s:):):)

En heb zelf wel eens flink veroordelend gekeken naar een oud vriendin van mij. Ze had een zoontje van een maand of 6 buiten was het behoorlijk koud er lag een pak sneeuw we gingen wandelen met de grote kinderen en dat kind had gewoon blauwe handjes van de kou geen handschoentjes niks geen deken. Ben toen zelf naar huis gelopen en heb het baby dekentje van mijn zoon gegeven. Een andere vriendin die er bij was keek net zo als ik van het arme kind.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Idd, daar komt bij dat je baby de koude lucht ook inademd..

7. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    wat je ook niet moet vergeten dat die mensen waarschijnlijk dachten dat ze een paar sokken aan had. Ze zien toch neit dat het dubbel was. En het was vandaag wel teee koud he, ik kreeg er blauwe vingers van. Ik zou er denk ik ook raar van opkijken als ik met dit weer een babietje met sokjes zou zin :)

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Was ook het eerste wat ik dacht, haha!

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Da's al meer dan ik mijn zoon aantrek. Eén laagje meer dan jij zelf geldt ook met koud weer. Oh maar een legging vind ik ook te koud. Ik doe zelf nu ook niet alleen een legging aan naar buiten.

En met een draagzak... met dit weer doe je daar toch wat overheen? Bij de eerste hadden we een hele grote jas, die over 'm heen dicht kon.

Maar inderdaad, als haar beentjes bij aankomst warm aanvoelen, dan is het niet erg. Wel handig is, om de wangetjes in te smeren met vaseline.

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Oh..ja té zielig! :D alleen draagdoeken voldoen.

11. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Dat heb ik nu juist met draagdoekmoeders, kan het niet helpen :p

12. Islah

Islah Niet meer actief

Doet me denken aan een vakantie, mijn dochter was toen 11 maanden en zat in de buggy. Gewoon met een jurkje/rokje en shirtje vaak, want het was daar rond de 30-33 graden. Kregen we vaak nog opmerkingen te horen als "kleed haar warmer aan, ze heeft het vast koud!".

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ook, hoe vervelend ik dat ook van mezelf vind. Een goede vriendin van me draagt haar baby ook vaak in zo'n doek en van haar vind ik dat niet dus best hypocriet, maar ja... Heb gewoon te vaak vervelende opmerkingen gehad van "voedende draagmoeders" om het/ze maar zo te noemen. Daar kan ik gewoon niet heel erg leuk en aardig over denken.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind de reactie hierboven op z'n zachtst gezegd jammer. Waarschijnlijk val ik volgens jou dan ook in een bepaalde categorie waar je vol afschuw naar kijkt. Beetje vreemd, aangezien je mij persoonlijk niet kent.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Wat is er dan zo erg aan niet gelijk heel leuk over iemand denken? Of heb je misschien over het feit heen gelezen dat ik dat ook niet zo leuk vind van mezelf, kan ook natuurlijk. Ik wil eigenlijk niemand verkeerd beoordelen maar als je zovaak vervelende opmerkingen hebt gekregen steeds van "hetzelfde soort" mensen dan lijkt het me wel erg moeilijk om daar nog steeds heel positief over te zijn?

Maar ach, ik krijg vanwege mijn uiterlijk ook vaak afkeurende blikken. Vaak volgt er zelfs een vervelende opmerking achterna. Mensen beoordelen gewoon aan de hand van uiterlijk.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Dat maak jij er trouwens van, want dat heb ik niet gezegd. Ik kijk naar niemand vol afschuw, heb alleen moeite om heel positief over sommige mensen te denken.

17. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Waar gaaaat dit over zeg!

18. Islah

Islah Niet meer actief

Over opmerkingen die je zou kunnen krijgen wanneer je met je kind in dit weer naar buiten gaat..?

19. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Volgende keer gewoon vragen is er iets u kijkt zo
    Doen waar jij je het beste bij voelt

20. Islah

Islah Niet meer actief

Idd, gewoon vragen of er iets aan de hand is. Doe ik ook wel eens hoor.

Deel Deze Pagina