Hoi meiden. Eergisteren kreeg onze dochter van een goeie vriend van mijn man een klein doosje lego city. Omdat ze behoorlijk ziek is geweest. Ik dacht wat ontzettend lief, maar ze is daar toch veel te klein voor nog. Maar ik dacht ik leg het nog even weg, maar ja mevrouw had het doosje al gezien en wilde ermee spelen. Ja dan kan je er niet meer onderuit he Niet dat het erg is, maar er zitten behoorlijke kleine dingentjes tussen. Dus mijn man, och dan haal je die kleine friemmel dingentje ertussen uit, en dan kunnen we toch kijken wat ze ermee doet. Nou mijn man erbij zitten, en ze vondt het geweldig. Ze heeft eergisteren en gisteren de hele tijd ermee zitten spelen, en ze wist ook precies hoe je het moest gebruiken. Maar nu komt het, mijn man zei dit is echt leuk, misschien is het een ideetje om een grote doos voor haar te kopen. We gaan dit jaar niet op vakantie dus hadden we afgesproken dat ze een kadootje krijgt. Gek genoeg vindt ze duplo helemaal niks, ze speelt er nooit mee. Maar dit vindt ze schitterend, hele verhalen erbij verzinnen. Ik moet ook wel zeggen dat het erg mooi speelgoed is. Onze dochter heeft nooit iets in haar mond gedaan, dus dat zal het probleem ook niet zijn. Wat mijn vraag is, heeft iemand van jullie kindjes ook lego city, en is het een aanrader? Of zal ik nog even wachten. Het is niet goedkoop dus vandaar mijn vraag
Mijn zoontje vond duplo ook niks. nu hadden wij nog een berg lego van vroeger en het is en blijft een succes. bouwen, bouwen en bouwen. Hij speelt ook met mijn oude meccano, met die mini schroefjes, hele bouwwerken. die plastic rommel vond hij maar niks, dat valt uit elkaar.
Ja alleen ik zie dat jou zoontje al 4 is, en onze dochter is nog maar 2.5 jaar Maar ja ik denk ook weer, als ze er goed mee kan spelen.
Ik had er beter bij kunnen zetten dat hij al sinds die leeftijd met lego speelt, ik gaf alleen die iniminie dingetjes niet, zoals glaasjes en bloemetjes enzo. Hij speelt er nu nog mee, dus ik vind het wel een aanrader. De duplo staat nog steeds op zolder, haha
Oke dan, dus onze dochter is niet de enige. Ik heb die kleine dingentjes er ook tussen uitgehaald. Dit is dan wel een heel erg klein doosje met een soort buitenkeukentje. Maar ze vindt het helemaal leuk. En duplo heb ik ook weggezet, ik heb het al zo vaak voor haar klaar gezet, en dan schuift ze het gewoon weg, niet leuk zegt ze dan. Gisteren ow ze heeft de smaak te pakken, dus ik probeer duplo nog een keer, maar nee hoor ze zei ik wil met dit spelen. Ik merk wel dat onze dochter heel erg veel van kleiner speelgoed houdt zoals playmobile. Dat ze lekker kan frotten. En ze krijgt het vaak nog opgebouwt ook nog.
Ja de meiden hier hebben het ook! Mijn jongste dochter is net 4 en het gaat ook heel goed. Het verschilt gewoon per kind. Ik zou zeggen gewoon onder toezicht ermee spelen. Niks leukers dat als ze ergens echt heel leuk mee kunnen spelen!
Toevallig hebben wij van de week ook onze lego-verzameling van 20 jaar geleden weer tevoorschijn gehaald en zoonlief speelt er uren mee Duplo vond ie wel leuk, maar dit vind ie veel leuker omdat je er meer verhalen mee kunt maken
Ik denk dat onze dochter dat daarom ook leuker vindt, ze verzint er hele verhalen bij, echt zo leuk. Bij duplo is dat niet zo. @ Vivianbraak ze mag dan inderdaad onder toezicht ermee spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook nog wel leuk vindt
Volgens mij niet meer in de winkels, wel op marktplaats. Tegenwoordig is het allemaal Lego City of gebaseerd op een thema (Disney, Star Wars, Dino's etc)