Hoeveel stelletjes kleren heeft jullie kind per seizoen? Bij mij is het altijd wat rommelig, maar ook dat ze naast allerlei losse shirts, truitjes en leggings/broeken dus een stuk of 8 stelletjes hebben. Nu ik wat meer het huishouden kan wil ik het wat overzichtelijker maken. Van mijn zus die dus heel stipt moet werken thuis met 7 kinderen hoorde ik dat ze max 4 stelletjes heeft, ze doet de was altijd gelijk dezelfde dag zodat de kinderen geen kleding tekort hebben. Zelf zit ik nu te denken aan 5 stelletjes. En wat shirts korte mouw. Dan alle andere kleding die ik niet weg durf te gooien weg doen. zodat het nu ook in de kledingkasten eens overzichtelijk blijft. Zijn er mensen die minder stelletjes hebben of evt nog andere tips hebben om het rustig en overzichtelijk te houden?
Ps. met speelgoed heb ik het wel gedaan. Maximaal 3 soorten per kind... en wat los spul. Ik had er eerst moeite mee... maar ooo wat is dát heerlijk. Kinderen spelen nu tenminste weer...
Ik heb 6 broeken en 4 jurkjes. Tshirtjes/trui genoeg. 10 ofzo? Geen idee. Ik heb nu de de zomer kelding en winter gescheiden. Allebei op een aparte plank. De jurkjes zitten aan een hanger evenals de vestjes. Lange mouwen bij lange mouwen ect. Sokken en onderbroeken in een mandje
Ik heb denk ik wel 20 setjes + hoop losse dingen (longsleeve, tshirts, shorts) Ik vind 5 echt weining. Op sommige dagen draagt E. 2 setjes.. Dan zou ik halve draaien blijven wassen..
Mijn zoon heeft 6 spijkerbroeken en 1 hele warme broek voor als het rotweer is. Shirtjes zijn er stuk of 8 en dan nog de shirts met korte mouw( waar hij een romper met lange mouw onderaan heeft. Shirtjes hang ik altijd op, broeken opgevouwen op een plank eronder. Sokken en ondergoed liggen in 2 lades van de commode.
4 stelletjes...wow hoe red ze het ermee. Hier heb ik weinig echt losse kleding want dat blijft dan toch hangen. Maar bij een spijkerrokje heb ik wel verschillende longsleeves en een blousje enz om te combineren. Die ik dan ook met een spijkertregging combineer. Maar ze komen beide zeker aan 20 setjes per seizoen.
Oei, ik zou het niet eens weten, ze hebben veel kleren, mag inderdaad wel wat minder. Heb eigenlijk maar 2 setjes ofzo, aangezien ik vaak allerlei varianten maak met de rest van de kleding. Ik heb niet zoveel moeite met kleding te vinden, gewoon soort bij soort gelijk, rokjes op een stapel, shirts, truien, broeken etc. Blousjes, jurkjes, vestjes etc. hangen in de kast. Heb ondertussen wel heel veel weggedaan en ben nu nog druk aan het verkopen, aangezien ze allebei als een raket de lucht in zijn gegaan het afgelopen jaar.
Oef... 5 setjes per kind zou het misschien indd wat overzichtelijk maken, maar ik doe dat toch maar niet, ben dol op kleren voor de kids haha, hier komen ze allemaal wel op 20+ setjes
ik heb geen setjes.. alleen heel veel losse dingen voor de 2 meiden liggen er denk ik stuk of 25 leggings, 25 jurkjes, 10 rokjes, 8 spijkerbroekjes , stuk of 40 truitjes.. Zij krijgen heel veel van fam en vrienden.. en dan mogen ze uitzoeken wat zij leuk vinden en dat gaat de kast in...
Ik heb ook geen setjes. Hij heeft nu 3 lange jeansbroeken 1 broek met legerprint (vriend uitgekozen) 1 jogging 4 shirts met lange mouwen Maar dat is voor deze herfst/ winter he. Verder moet ik nog eens kijken of er nog iets past van vorig jaar Denk een stuk of 10/15 t-shirts met korte mouwen En een 8tal korte of driekwart broeken Wat ik wil hebben voor de winter in totaal : 3 tot 4 joggingbroeken in totaal 4 tot 6 jeansbroeken 8/10 shirts met lange mouw 2 tot 4 truien/vesten Zal waarschijnlijk wel meer worden maar dit is mijn doel Alle shirts en truien hang ik op en de broeken leg ik op de plank. Zo vind ik het wel overzichtelijk Alleen nu is het wat rommelig omdat ik nog hoop op 30 graden dus die zomerkleren blijven allemaal nog even liggen
Hier ook niet echt setjes voor de oudste Ze heeft meestal zo'n 6 broeken, paar jurkjes en rokjes, 10-15 longsleeves, wat vesten, en meestal nog een goed gevoerde broek en heel dik vest. 5 setjes zou ik het echt niet mee redden. Als t regent trekt ze als ze thuis komt een droge broek aan. Drinken gaat wel eens om o.i.d Zl heeft wel setjes en wat losse shirts erbij Dat vind ik makkelijker, ik vind hem moeilijker te kleden
Ik heb nu voor onze dochter 3 jurken met lange mouwen... en ga zo lekker shoppen zoek wel stelletjes uit vind ik fijner. heb ook wel wat losse shirtjes en vestjes voor op spijkerrokjes en op broeken.
Ik heb geen specifieke setjes. Vind dat zo saai, en zeker als je er maar 4 of 5 hebt! Heb net voor de winter de kasten opgeruimd en klaargelegd. De jongste heeft veel gekregen dus die kast ligt overvol en laat ik maar even buiten beschouwing. Voor de oudste heb ik nu: 4 spijkerbroeken 3 gekleurde broeken (roze groen wit) stuk of 15 longsleeves 2 blousjes 4 warme truien paar vestjes paar leggings 6 gekleurde maillots (moet nog twee witte bijkopen) 5 (winter)rokjes stuk of 3 (winter)jurkjes (wil er eigenlijk nog een paar maar moet ik nog tegenaan lopen) En dan natuurlijk ondergoed sokken pyama's en twee setjes/makkelijke kleren voor als we een dagje thuis blijven. Dit is voor mij wel redelijk het minimum wat ik in de kast wil hebben liggen. Setjes/leuke combi's vind ik vanzelf wel als ik het haar aantrek. Er zijn altijd wel dingen superleuk combineren met elkaar.
Ik heb recentelijk voor mijn dochter 4 rokjes gekocht, maar dat is echt pas het begin. Daar komen nog een bups jurkjes bij, maillots in alle kleuren van de regenboog, nog een paar rokjes, toch ook een paar broeken, ondanks dat ze er niet zo van houdt (mama vindt het toch wel makkelijk ). Vestjes, longsleeves, misschien nog een tuniekje en aan (paar) blousjes. Nee, met 4 setjes zou ik het écht niet redden.
ik heb minimaal 10 x een volledige set schone kleren. Met 7 kids kom je inderdaad wel elke dag aan een trommel. maar wij met zijn 4 en niet als ik alle kleding gelijk zou wassen , kleur/zwart/licht/spijker + handdoeken, daarbij komt dat ik fysiek niet elke dag kan ( en wil) wassen dus minimaal 10 setjes. 5 vind ik dan ook echt te weinig. Buiten dat het halve machines levert wil ik ook meer keuze hebben en dat hoeft niet duur. 3 shirts bij primark, zeenman, effen bij hema en je zit onder de 15 euro .
Ik heb wel setjes , zeker voor de middelste, ik vind zelf bij jurken en rokken van bijv nono ninnivi en Mimpi toch dat "setjes" mooier zijn, maar ik koop dan wel meerdere dingen zodat ik bijv op de legging van nono ook een andere jurk van nono kan doen, of van ninnivi meerdere rokjes of shirtjes wat gecombineerd kan worden zodat je toch niet altijd hetzelfde hebt,en ik heb ook wel losse kleren in de kast liggen hoor vooral voor zoonlief, die heeft tig spijkerbroeken tig gekleurde en losse shirts lang en kort en vestjes
Sokken leg ik beneden in de luier en slabberbak want binnen draagt hij geen sokken, die houd hij maar 1 minuut aan. En rompers, enkele boven bij de commode die ik nooit gebruik en enkele beneden
5 setjes zijn voor ons echt te weinig. Mijn zoontjes gebruiken soms 2 broeken op een dag (broekplassen, vies door modder of wat dan ook). Hier hebben ze ieder 10 spijkerbroeken en 2 andere broeken (en dan nog reservekleding op school en kdv liggen). Daarnaast heel veel shirt met lange mouwen en korte mouwen, een berg sokken en onderbroeken. Alles ligt wel netjes in de kasten. Dus broeken bij elkaar op een stapel. Shirts met lange mouwen bij elkaar en korte mouwen shirts bij elkaar. Daarnaast hebben ze ook nog een aantal truien en hoodies voor de winter.
Ik krijg per maat van twee vriendinnen wel 2-3 vuilniszakken vol... Ik heb veel te veel! Maar wel leuk om keuze te hebben Hier vanwege het vele kwijlen 2x per dag iets anders aan. Ik heb ook kwijlslabben, maar 2x verkleden is een luxe, en mama vind het stiekem wel leuk
Hier zeker van alles 10 stuks (vest/trui, longsleeves, lange broeken, korte broeken, t-shirts, hemdjes). Ze mogen best wat afwisselende kleren aan vind ik. En je blijft wassen anders. En je verwast het ook veel sneller dan. Het slijt veel meer als je het om de 4 dagen moet wassen. En hoe doe je dat als je een week op vakantie gaat dan? Op vakantie wassen? Nee, ik koop gewoon in de uitverkoop en dan heb ik veel voor weinig. Kan er ook eens wat weggegooid wat verwassen is of met vlekken of wat dan ook.