kind en kleren

Discussie in 'De lounge' gestart door Harrinda, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Mocht ik zwanger raken is dat hopelijk weer een meisje, want dan kan alle kleding nog een ronde mee! Dát is pas goedkoop! :D:p

Ik snap dat je met 7 kids best elke avond een trommel vol hebt, maar met 1 kind heb ik dat niet. Met 4 setjes zou ik het echt niet redden. Ik denk dat ik hier ook wel aan 20 setjes kom. Dan heb ik het over echte setjes + setjes die ik zelf heb gecombineerd uit losse kledingstukken. (In de zomer was het iets meer, want ik ben vorig jaar in de uitverkoop iets te veel los gegaan met schattige zomerjurkjes. Mijn zus had dat probleem ook gehad, maar dan in het kwadraat, voor haar iets oudere dochter, van wie wij alle kleding krijgen. Wat dat betreft heb ik wel makkelijk praten, want wij krijgen best veel.)

Ik snap dat je met 7 kinderen niet zomaar de financiële middelen hebt om alle kids 30 setjes te hebben, maar ik snap alsnog niet waarom je per kind niet meer in de kast zou kunnen hebben liggen. Het lijkt me namelijk dat je dan veel door kunt geven aan jongere kinderen. Als je voor elk kind 4 nieuwe setjes koopt (of losse kledingstukken, die je tot setje kunt combineren), dan kun je toch alsnog een aantal setjes die je nog hebt liggen in de kast leggen, voor achter de hand? Wat anderen ook zeggen: wat doe je met vakantie, als ze zindelijk worden (ongelukjes), als ze knoeien, als ze heel nat / vies thuis komen van de regen / spelen? Alleen al uit praktisch oogpunt vind ik 4 setjes echt wel heel weinig. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik het leuk en belangrijk vind om wat meer variatie te hebben.

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Wauw wat netjes! :)

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Het helpt dan om de schone was onderop de stapel te leggen! ;):D

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik haal nooit echt een setje.
    Hier een stuk of 10/15 spijkerbroeken. circa 5 dikke sweaters, 10 longsleeves en 15 tshirts.
    De jongste heeft wat meer, maar die 'erft' ook van zijn broer, naast de nieuwe kleding die ik voor hem koop.

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier net zo ongeveer. iets minder broeken
    maar wat niet in de kast meer past gaat weg naar het goede doel
    zo houd ik het overzichtelijk

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Voor de jongens geen setjes. Ze hebben denk ik ongeveer 8 (spijker)broeken en een stapel longsleeves, tshirtjes en sweaters. Allebei stuk of 8 korte broeken en allebei stuk of 10 bloesjes lange en korte mouw.

Voor dochtertje heb ik allemaal setjes gekregen, echt n enorme berg maar van verschillende maten.

Ze heeft diarree al weken ( koemelkallergie en reflux) en moet op een dag wel een keer of 2 verschoond worden.

Ik was overigens elke dag wel de kleding uit want ik hang t te drogen van de kinderen en wil niet naast pakken.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Wat trouwens goed helpt om het overzichtelijk te houden is niet alles eindeloos te laten hangen om door te dragen. Dan heb je alle seizoenen door elkaar. Na de zomer zoek ik een paar items die ik echt nog doordraag in de winkel (vestjes meestal) en de rest wordt uitgezocht wat weg gaat en wat in de verkoop gaat. En dan heb ik dus rond oktober en april echt een kastenwissel.

8. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    toevallig net de kleding van de meiden uitgezocht,

de jongste krijgt een gedeelte kleding van de oudste aan en komt op 16 setjes voor de winter.
    dan heb ik nog een jogging setje en nog wat losse longsleeves en 2 spijker broeken, wat ik niet als setje reken.
    Ze heeft genoeg dus.

de oudste heeft niet zoveel 8 setjes voor de winter en joggings setje.
    die krijgt er nog wel wat bij want ik wil graag afwisselen en ik was niet elke dag en kleuren gescheiden dus dan gaat er voor bepaalde wassen wel een week overheen.
    Ik denk dat ik er voor haar nog 4 setjes bij koop en nog een spijkerbroek met leuke longsleeves 2.

beide 1 winterjas en beide 1 borg vest.

9. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Ik heb de kast zo ingedeeld dat ik per seizoen (herfts/winter en lente/zomer) twee planken heb en voor ieder seizoen de helft van het hang gedeelte. Daarbij sorteer ik op maat als er een overgangs periode is.

Afgelopen zomer had ik 15 jurkjes met bijpassende leggings en bolerootjes. Verder nog lossen rokjes met bijpassende T-shirts en broekjes (zowel lang als kort) met bijpassende shirtjes.

Ik ben nu druk bezig voor de herfst/winter en zit nu op:

12 jurkjes met daaronder bijpassende leggings, shirtjes met lange mouw en eventueel een bolero, 5 spijkerbroekjes, 10 truitjes en 10 setjes.

En ik weet van mij zelf dat daar vast nog wat bij komt (mag nou eenmaal graag shoppen voor de kleine :)
    Ik zou het misschien ook met minder kunnen redden maar vindt alles gewoon zo leuk.

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft best veel kleren, ze is nu 1 jaar. Ik heb veel 2e hands, vooral omdat ze zo hard groeit. Ik kijk altijd wel of kleertje functioneel zijn, bij elkaar te combineren enzo. We hebben een boerderij en onze dochter is veel buiten, ze heeft dus ook kleren die tegen een stootje kunnen en niet zo besmettelijk zijn. Ook heeft ze een stapeltje "werkkleertjes", want een overall past ze nog niet. En nu met het wisselvallige weer heb ik er maar weer wat tshirts met lange mouwen bij gekocht, en zo blijft je verzameling wel groeien, haha!

Oja, heb graag "extra" kleertjes, want soms loopt de luier over, of ze knoeit met eten of weet ik wat, dan grijp ik nooit mis in de kast voor verschoning.

11. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier per seizoen veeel te veeel... Maar ik ben echt gek op kleren voor mijn dochter. Ik koop niet speciaal complete sets omdat het meeste wel gecombineerd kan worden.

Toevallig net kast opgeruimd ivm overgang naar grotere maat. Voor de winter nu,
    6 broeken
    3 rokjes
    3 shirts lange mouw
    2 jurkjes
    6 maillots

Heb nog geen winterinkopen gedaan dus zal wel meer gaan volgen.
    Hier graag variatie!

12. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Stuk of 10 broeken, paar rokjes, 10 jurkjes, 15 shirtjes. Geen winteraankopen gedaan.

Zelfde voor zoontje, ik heb altijd minimaal 10-15 sets aan kleding in huis. Gewoon omdat ik heel weinig/was strijk en dan moet er voldoende zijn om anderhalve week mee te gaan.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dit is er over na opruimen...
    Nouja en natuurlijk nog rokjes (stuk of 5) en broeken (2 blauw, 1 zwart en 2 roze) Plus nog zo'n zelfde mandje met sokken en leggings.

14. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Net zijn hele kledingkast opgeruimd en nu is er niet zoveel meer over dus wordt tijd om te winkelen hihi ;)

Ik heb trouwens onwijs veel kleding in maat 86 / 92 en een beetje van maat 98 uit de kast gehaald. Allemaal in perfecte staat omdat hij zo ziekelijk veel had. Veel merk zoals vingino jas, name it shirts, tommy hilfiger vest, levi's broek, maar ook h&m shirts en broeken. Mocht er iemand op dit forum zitten die dit voor een leuk prijsje wil overnemen dan ontvang ik graag PB. Dan stuur ik je wat foto's. Mag voor een leuk bedrag weg!

15. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    vrij veel.... ze kan haar kleren van afgelopen winter nog aan en toen waren we net bezig met zindelijkheid. dus veel kleine ongelukjes. hadden we wat meer aangeschaft
    En ze krijgt nu ook nog nieuw spul van de oma's...
    Maar het gaat hier wel door naar de nichtjes. dus uiteindelijk worden de kleren wel afgedragen.

16. Saskia78

Hebben wij normaal ook :)
    Dit is echt voor het eerst dat we op shoppingspree moeten begin van het jaar.
    Ze past vooral nog wat truitjes en een paar recente spijkerbroeken die ik kocht omdat de degenen die ze had veel te kort waren :)

17. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Deel van de te kleine kleding

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      44,4 KB
      Weergaven:
      4
  18. misa

misa Niet meer actief

Ik heb voor mn zoontje een lading broeken, shirts en een paar blousjes. Voor dochter wat minder broeken en ook jurkjes, rokjes en legging. Dan nog wat bolero's. En daar zitten ook setjes bij in. Elke dag wassen om geen kleding te kort te hebben? Och nee wat verschrikkelijk. Qua kosten kun je dan net zo goed wat (tweedehands) erbij halen, want wat een was dan..!

19. Saskia78

Met 7 kinderen en 2 volwassenen heb je ongetwijfeld volle wasmachine elke dag hoor :)

20. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik hou het graag overzichtelijk, koop dus eigenlijk 2 keer per jaar nieuwe kleren; voor het voorjaar/zomer en voor de herfst/winter.

Ik vind het ook vrij zonde als ik té veel in de kast heb liggen waardoor ik sommige dingen amper aan heb kunnen doen, daar groeien ze gewoon te snel voor vind ik.

Voor het winterseizoen wil ik ongeveer het volgende hebben:

Stuk of 6 broeken
    Stuk of 6/8 longsleeves
    Stuk of 6 dikkere truien
    1 of 2 vesten
    1 paar schoenen

Dit is voor mijn zoontje voldoende om het seizoen door te komen, in het voorjaar koop ik meestal enkel wat longsleeves en wat dunnere broeken en echt de zomersetjes iets later. Hij loopt er altijd netjes verzorgd bij en heb nooit kleding te kort.

Eerlijk gezegd snap ik echt niet waarom je 20 jurkjes of longsleeves ofzo voor je kind zou aanschaffen, ze groeien zó snel!

Deel Deze Pagina