Kind en man met ADHD wie meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    En hoe ziet jullie leven er uit? Hoe houden jullie het vol?

Op dit moment ben ik zoo moe van alles.
    Ben er echt aan toe iets voor mezelf te doen.
    Voel me echt een werkster in eigen huis.
    Ons relatie begint er onder te leiden..
    Wie heeft tips?
    Hoe komen of kwamen jullie door deze zware taak heen?
    Want het begint me bhoorlijk op te breken

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wat breekt je op?
    Fulltime moederschap?

3. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier geen man met ADHD, maar ik raad je wel aan om in relatietherapie te gaan als ik het zo hoor. Hier de andere kant, partner die iets meer moeite heeft met mij begrijpen..

Goed communiceren helpt een hoop, en dat is niet alleen praten..

4. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Nee het moederschap niet. Zeker niet.
    Maar een kind en een man met ADHD is geen pretje!
    Ik heb 2 zoontjes maar de oudste heeft ADHD veel woede uitbarstingen extreem druk alles moet precies zo. Mijn man ook ADHD. Sinds wij kinderen hebben is zijn structuur weg en dat is duidelijk te merken. De oudste en mijn man zelfde gedrag botst heel erg. Hij weet niet goed om te gaan met gedrag van onze zoon. Ik moet gewoon veel alleen doen omdat man of veel weg is voor werk of de momenten dat hij thuis is er niet mee om weet te gaan.
    Ik houd oo dit moment ons gezin draaiende maar pfff ik vind dit een hele opgave hoor.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik zou een afspraak maken met een maatschappelijk werker.

6. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn schoonzus heeft een man en een tweeling met adhd, dat is geen pretje!
    Is er al een (kinder)psycholoog in beeld? Worden er al medicijnen gebruikt?
    Ik weet dat er veel mensen tegen medicijnen zijn, maar soms is er een keus tussen twee 'kwaden', of medicijnen, structuur en enorme rechtlijnigheid of je (relatie) gaat eraan.
    Sterkte!

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Weet je zeker dat het aan de ADHD ligt? In mijn familie komt het voor, ik heb het zelf ook en mijn zoon ook, maar hier gaat zonder medicatie en begeleiding (wel rekening houden met natuurlijk) alles gewoon prima.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hebben jullie ook een officiële diagnose en hoe hoog scoorde jullie?
    Ik vind het nl bijzonder te horen dat het bij jullie zonder medicatie en begeleiding prima gaat.
    Ts, hier en man met ADHD een denk twee van onze kinderen ook al hebben we deze nog niet laten testen.
    Maar het is zeker pittig!

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb een officiële diagnose, evenals mijn vader, broertje en oom. Mijn zoon zit in de onderzoeken maar het is eigenlijk al klaar als een klontje. Hoe hoog mijn score was weet ik niet, ik ben 10 jaar terug getest.
    het is niet altijd makkelijk, we hebben een vaste structuur voor veel dingen en ik heb het concentratievermogen van een goudvis. Maar ik heb veel eigen maniertjes ontwikkeld om overheen doorheen te komen. Toen ik op de universiteit zat en moest leren deed ik bijv een half uurtje leren, uur wat anders doen, half uurtje leren, uur wat anders etc. Als het nu te druk in mijn hoofd wordt trek ik me terug. Ik mediteer dagelijks en ga regelmatig naar de sauna. dat maakt mijn hoofd tijdelijk goed leeg.
    mijn broertje gebruikt medicijnen als hij het denkt nodig te hebben, dus incidenteel.

Mijn relatie staat als een huis. bij ons is het zo (zeg niet dat het bij jou niet zo is he!) dat mijn man mijn buien en enorme wispelturigheid accepteert en er vaak ook in meegaat binnen bepaalde grenzen. Als ik te ver ga op wat voor manier dan ook, remt hij me af. Maar omdat hij dat nooit op een veroordelende of boze manier heeft gedaan kan ik dat hebben van hem. Ik heb ook vaak (dagelijks) spanningen met mijn oudste maar even een stapje terugdoen of als ml thuis is aan hem overlaten werkt best goed.

(hij komt net thuis en zegt: "3x keer zuchten en dan komt het goed" haha!)

10. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Excuus...titel gemist! Ik las alleen je verhaal ik kon er niet wijs uit worden wat je zwaar valt. Lees nu de titel pas. Sorry! Helaas verder geen tips.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier een partner met adhd. Ons heeft het enorm geholpen om een adhdcoach in huis te halen voor een periode. Zo hebben wij heel goed leren onderscheiden wat door adhd werd veroorzaakt en wat niet. Hulpzame tips gekregen om met de adhd dingen om te gaan.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze tekstje stond ook als een huis, ik kon veel van hem hebben een accepteren maar na bijna 5 jaar en 3 kindjes wordt het toch wel steeds lastiger. Omdat ik zelf een baan heb een de zorg voor de kinderen is het gewoon niet makkelijk en dan gebruikt hij nog medicatie. Het is niet dat haken maar hyper is als zijn medicatie uitgewerkt is, hij is snel afgeleid, dieet dingen daardoor maar half, reageerd prikkelbaar zuiver medicatie en hoe ik geen ook aanspreek op dingen en geld mee dat kan ik met veel geduld, het wordt er niet beter op.

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier nog geen diagnose maar zitten in de onderzoeken.. Onze dochter wordt verdacht van ADHD en of autisme..
    Ze is 3,5 en zitten regelmatig met onze handen in het haar soms dusdanig dat er zoiets hebben dat ze maar een tijdje ergens anders moet gaan logeren voor een tijd maar familie enz wil dat bijna niet vanwege Hoe ze is en omdat ze eigenlijk bijna altijd heel vroeg wakker is..
    En ja het is zwaar, onze relatie lijd er ook onder omdat we gewoon zo moe worden van de situatie en tja hoe kan je je dan beter uitleven dan op je eigen partner? Dat doe je helaas ook al wil je dat niet :(

14. Jax

Jax Lid

5 dec 2012
    79
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik herken het helaas wel wat je schrijft, mijn vriend en stiefdochter hebben adhd. Ze kunnen me af en toe gek maken. Mn vriend wordt snel boos en mijn stiefdochter eist alle aandacht op als ze er is. Best zwaar. Ik ga gewoon af en toe alleen met de hondjes lopen of lekker sporten. Maar het is echt pittig, en wordt vaak onderschat door mensen om met adhd ers samen te leven

Deel Deze Pagina