Show je tuin / ideeën voor de schutting.

Discussie in 'De lounge' gestart door Blijdorp, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

In december zijn we verhuisd en we hebben nu aan beide kanten van de tuin een schutting met hedera. Ik houd niet van hedera en las pas dat het 100cm per jaar kan groeien :cry:
    Alleen een kale houten schutting vind ik ook niet zo.

Ben dus op zoek naar inspiratie en ook nieuwsgierig naar jullie prachtige oplossingen :)

Dit is een foto van hoe de tuin op Funda stond.
    436_1080.jpg

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Geen foto's, wel tips: Klimhortensia, hemelse bamboe, andere niet-woekerende bamboe, clematis, fatsia japonica, vuurdoorn, toscaanse jasmijn, amerikaanse sering. Meesten zijn wintergroen en goed plat te houden/snoeien.

Blijdorp vindt dit leuk.
  3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha ik lees mee!! Ben momenteel bezig om meer dan 20m hedera schutting te verwijderen. Snap echt nog steeds niet dat er mensen zijn die vrijwillig voor hedera kiezen.. wat een drama.

3 april komt een bedrijf de nieuwe schutting zetten, dan moet alles kaal wezen. Krijgen een houten/beton schutting. Verder nemen we ene stukje gras en willen we een soort border met planten. Verder inspiratieloos haha

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Herfstframbozen! Wel echte zomerplanten, je snoeit ze na de oogst bij de grond af, maar makkelijke plant en in augustus en september heerlijke vruchtjes. Staan bij ons langs de hele schutting.

Ysabella en Blijdorp vinden dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    deze is wel grappig, heeft de wind voor ons gedaan :roflmao::Do_O

Nee ik heb dus gewoon deze schutting en die vol hangen met plantenbakken, daarin komen elk jaar hangplanten waardoor de schutting heel kleurrijk wordt.

Bijgevoegde bestanden:

Blijdorp vindt dit leuk.
  6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Wij hebben bewust voor hedera gekozen 2 jaar geleden. De kunst is: snoeien snoeien snoeien en dan blijft het écht mooi. De buren en wij houden het goed bij, en de afscheiding is dus ook maar ca 10 a 15 cm breed.

Zodra je het laat groeien gaat het verhouten, en ziet er inderdaad echt niet meer uit.

siriel vindt dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Oeh, wij hebben voor hedera gekozen 10 jaar geleden bij onze (toen nog) nieuwbouwwoning, i.o.m. de buren. Ik zou er nu nooit meer voor kiezen.
    Het oogt wel mooi groen maar groeit wel echt te hard, vooral in voorjaar/zomer. Dus ik heb geen tips voor iets beters... Maar ik moet er wel bij zeggen dat het zo weg gesnoeid is met zo’n snoeiapparaat. Dat is een kwartiertje werk per kant.

8. Blijdorp

Haha ja de vorige bewoners hadden misschien wel groene vingers maar ik ben bang dat het bij ons uit de hand gaat lopen. Volgens mij groeit de hedera nu al richting de buren :oops:

9. Blijdorp

Ik ga googelen!

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier hebben wij ook een deel schuttingen van tussen ons en de buren met wie we de oprit delen.

Op een ander stuk schutting wil ik zo'n schutting: https://www.google.nl/search?q=schutting+half+open&client=ms-android-samsung&source=android-browser&dcr=0&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwipsKm6wqrZAhWHfFAKHZZBAcgQ_AUICSgB&biw=360&bih=512#imgrc=3BIvMZmwKHBD4M:

Tegen die laatste ga ik dan een aantal passiebloemen laten groeien.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja hier hebben de vorige bewoners daar ook voor gekozen, samen met de buren.
    Heel leuk, want de wortels zitten bij de buren en het is over het hek naar ons gegroeid. Ik zit nu dus met alle ellende.

Ik vind zelfs dat ze klimop mogen verbieden ;) je hebt er enorm veel last van en lang niet iedereen zit er op te wachten.

Uuz en Blijdorp vinden dit leuk.
  12. Treez

Treez Niet meer actief

Wij hebben nu geen schutting meer, maar bij onze vorige woning hadden we de schuttingen begroeid met kiwiplant, klimmende aardbei, frambozen, passiebloemen en clematis. Bijna elk seizoen was er kleur in de tuin en iets lekkers om te plukken.

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina