Te hoge bloeddruk met 37,5 week, en dan??

Discussion in 'Zwangerschap' started by mausi, Jan 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,751
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben ondertussen kind aan huis bij de verloskundige, deze week al 3x geweest omdat de bloeddruk zo hoog is. Vandaag was hij nog meer gestegen (onderdruk van 95). Omdat ik verder echt geen klachten heb en er 'alleen' een spoortje eiwit in de urine zat (nagenoeg niks zei ze), mag ik het nu tot maandag aankijken met héééél rustig aan doen. En bellen als ik wel klachten krijg of de baby minder voel.
    Als de bloeddruk maandag niet gezakt is, moet ik naar het ziekenhuis/ gyn. Weet iemand hoe dan verder? Nemen ze je dan op en kijken ze het gewoon rustig aan tot 42 weken :$ of ??

Baal er echt van, heb zo'n leuke verloskundige en wil 't daar ook gewoon afmaken haha... Maar ja, van 'zitten balen' wordt de bloeddruk vast niet lager, dus ik ga maar écht rustig aan doen :p

2. s1986

s1986 Niet meer actief

Hier was met 36,4 sprake van eiwit en hoge bloeddruk zou ingeleid worden... Maar mn bloeddruk zakte weer en eiwitten verdwenen...
    Als je naar het ziekenhuis moet checken ze alles nog een keer en gaan dan inleiden! Je bent de 37weken al gepaseerd;)

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Hier te hoge bloeddruk (onderdruk van 108) in combinatie met wat eiwit in urine met 35 weken. Opgenomen geweest, medicatie en bloeddruk zakte enorm. Inmiddels stijgt hij weer, dus ik ben benieuwd hoe nu verder. Ze gaven met 35 weken al aan dat n.a.w. met 37 weken zal worden ingeleid..dat is dus komende week!

Ik neem dan ook dat als jij doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis vanwege je bleoddruk, dat ze je gaan inleiden.

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ik denk eerlijk gezegd a.d.h van je aantal weken dat je bevalling gaat aankomen ;) Is ook vaak 1 van de tekenen dat de bevalling eraan komt. Hier ook bij de 1e. Had altijd zeer lage bloeddruk. Ineens had ik met 37.5 een hoge bloeddruk dus door naar ziekenhuis niks aan de hand en precies 1 week later had ik de kleine al in de handen :D (gewone bevalling door vk) Achteraf gezien bleek dat een voorteken te zijn alleen de VK nam het zekere voor het onzekere :)

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Vanaf 38 weken steeg mijn bloeddruk. Met 38+5 dagen had ik ook een bovendruk van 95 en bleef doorstijgen tot een bovendruk van 110!! :$ Ben ingeleid met 39,1 wkn.

6. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Ik denk dat als je bloeddruk zo hoog blijft dat je ingeleid word.
    Ik liep sinds 32 weken bij een gyn i.v.m hoge bloeddruk en kreeg medicatie ervoor.

Mijn bloeddruk is toen goed gebleven maar werd wel ingeleid met 39 weken.....ze wilde geen risico nemen.

Hou het wel allemaal goed in de gaten hoor!!!

7. Hester

Hester Niet meer actief

Bij mijn zoon moest ik me de laatste weken (vanaf 25-26 weken) om de dag melden op de poli VK voor bloeddrukmeting, CTG en urine- + bloedonderzoek.

Het was elke keer weer afwachten of ik weer naar huis mocht, best wel slopend- steeds bloeddrukken van 150/100 met max. medicijnen

Op een dag bleek de onderdruk 115 te zijn en dat was het moment dat ik moest blijven (ruim 30 weken zwanger). Uiteindelijk met nog 6 weken stricte bedrust daarna de geboorte kunnen uitstellen, maar toen toch ingeleid omdat ik pre eclampsie kreeg.

Succes ermee!

8. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Ook ik heb een te hoge bloeddruk.. vorige week was hij ook 95 en werd ik doorgestuurd naar de gynaecoloog. Gister weer geweest bij de gynaecoloog en moet daar nu onder controle blijven. Gister was mijn bloeddruk 102 ( onderdruk) moet volgende week vrijdag terug komen, blijkt me bloeddruk weer zo hoog te zijn dan zullen ze me in gaan leiden.. dus denk dat het voor jou ook niet lang meer zal duren

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Ik kreeg met 36 weken last van hoge bloeddruk, bleek ook sporen in mijn urine te hebben. Werd door de VK naar het ziekenhuis gestuurd. Kwam toen onder de Gyn te lopen.
    Moest om de dag heen voor controle (bloed, urine etc).
    Uiteindelijk braken met 37 weken mijn vliezen spontaan.
    Maar bij mij hebben ze het totaal niet gehad over inleiden, maar het is wel een teken dat je kindje het niet meer zo naar zijn/haar zin heeft. en dus goed in de gaten gehouden moet worden!

10. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier ook een hoge bloeddruk van 140/100 met 36 weken en 2 dagen.
    In mijn urine zaten ook enorm veel eiwitten 1400 gram wat max 300 gram mag zijn.
    Ik ben de 28e December om 13 uur ingeleid en 29 December om 2.27 uur bevallen van een prachtige zoon!

11. megamom

megamom Actief lid

May 26, 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik ben ingeleid met 37,6 ook vanwege een hoge bloeddruk. Ze vonden geen eiwit in mijn urine, maar aangezien ik de 37 weken gepasseerd was wilden ze geen risico nemen.
    Houd er wel rekening mee dat als je ingeleid wordt, dat je dan 24 uur in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling ter observatie.
    Ik hoorde dit pas na de bevalling....dacht dat ik gewoon naar huis mocht...
    Kan zijn dat dit per ziekenhuisprotocol verschilt hoor!

12. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,751
    646
    113
    Gelderland
    Bedankt voor de reacties!!!
    Heb vandaag een dagje in het ziekenhuis vertoefd... bloeddruk (onderdruk) steeg tot boven de 100 namelijk... De kleine lijkt er weinig last van te hebben en doet het prima, verder waren alle bloeduitslagen/ urine e.d. prima... Heb medicijnen gekregen, beeb mag nog wel even iets groeien namelijk en als het aanslaat hoef ik niet ingeleid te worden :). Als medicijnen niet (voldoende) werken, word ik ingeleid. Spannend hoor. Maar ben blij dat ik wel lekker naar huis mocht :D Moet inderdaad na de bevalling waarschijnlijk nog een dag blijven om de bloeddruk in de gaten te houden. Maar ja, met de kleine ukkepuk bij me, is die dag vast zo om :p

Share This Page