Hallo allemaal, Hoewel ik hier niet heel vaak te vinden ben, heb ik nu toch advies nodig. Onze zoon Finn, 8 weken, vind de box helemaal niets! Hij redt het maximaal 2 minuten en dan begint hij hartverscheurend te huilen. Hij heeft een mobile boven zijn box, maar dat vindt hij niets. Van Sinterklaas heeft hij een babygym gekregen, maar ook dat zorgt er niet voor dat hij zich 'vermaakt' in de box. Nu vind ik dit niet zo'n probleem, maar als hij straks naar de crèche gaat, moet hij zich (denk ik) toch enigzins kunnen vermaken. Graag zou ik van jullie tips krijgen hoe ik dit kan aanpakken en of ik misschien niet teveel van ons kleine mannetje verwacht.
hier hadden we hetzelfde. Pas vanaf een maand of 9, denk ik, begon ze de box leuk te vinden! Ik had haar de eerste maanden vaak in de draagzak, of ze lag lekker bij me op de bank.
dat hadden wij ook en het kwam door haar reflux, ze ligt niet graag plat. ik heb nu het voedings kussen in de box en leg haar daar in dan gaat het prima. succes
mijn dochter van 8 weken vindt het sinds kort leuk in de box, ze heeft ook reflux maar zet haar dan in het voedingskussen, zo zit ze rechtop. de mobile hangt aan de zijkant van haar, dus niet boven haar hoofdje, ze kijkt er naar en maakt dan van die leuke geluidjes. misschien hangt de mobile bij jou ook boven het hoofd, en vindt hij dat niet zo leuk, verplaats hem dan eens wie weet helpt dat. overigens ligt mijn dochter ook niet heel lang in de box hoor, een wippertje dicht bij ons vindt ze fijner!!
Wat super dat jullie nu al hebben gereageerd! Hartstikke fijn meiden!!! DJ Momo, ik draag Finn het liefst lekker bij me... Maar ik vraag me af hoe dat straks op de crèche gaat en hoe ik hem daar enigzins op kan voorbereiden. Tord, hoe heb je het aantrekkelijk gemaakt voor je dochter? Anica, Finn maakt zich zo kwaad dat hij zich helemaal in het kussen wurmt. Renima, bij mij hangt de mobile ook naast hem.
Je kunt een kindje van 8 weken oud nog niet voorbereiden op de crèche, denk ik. Ik zou hem niet in de box leggen, 'zodat-ie het kan leren'. Gewoon lekker bij je houden en er voor hem zijn. Baby's veranderen ook zo gauw, over een paar weken kan het al weer anders zijn en vindt hij de box misschien juist wel heel erg leuk.
wat ladydi zegt over een paar weken is alles weer anders! vindt ie een wippertje wel leuk, of zo'n schommelstoel? en de kdv juffen vinden het maar al te leuk om weer met zo'n klein humptie te knuffen hoor
En op de kdv zijn er ook andere kindjes te zien, mijn zoontje vindt naar zijn zus en andere kindjes kijken geweldig. Maar ook de box vindt hij meestal wel leuk, maar soms heeft hij ook helemaal geen zin en wil bij je blijven.
onze meid vind het in de box ook helemaal niks! we hebben nu een heel groot speel kleed waar ze zich lekker op vermaakt maar als ze dalijk wat ouder is, is het toch echt wel makkelijk als ze zich in de box ook weet te vermaken. als mama ff naar de wc moet , koken of stofzuigen enz enz. de tijd zal het leren
Hier begon ze vanaf 3 maanden echt te spelen en werd het leuker. Ze zat ook wel vrij veel in de wipstoel, ze vond het heerlijk om overal bij te zitten en lekker rond te kijken. Merkte alleen naar mate ze ouder werd dat de box steeds vervelender voor haar werd. Maar nu toch even consequent geweest de laatste maand en nu weet ze gewoon dat ze er geregeld in gaat. Inmiddels zit ze ook weer lekker 2-3 uur per dag in de box en ik vind het heerlijk. Kan ik tenminste ook even wat doen. Op de grond spelen doet ze nl. ook niet, dan gaat ze alleen maar op ontdekkingsreis en weer nieuwe dingen opzoeken waar ze aan kan zitten. In de box speelt ze nu wel lief. Blijkbaar heeft ze het hier ook gewoon nodig, zo'n vast plekje. Net zoals ze in haar bedje even helemaal tot rust komt, omdat ze anders alleen maar door zou gaan. (ondernemend meisje hier hihi)
ons mannetje begint nu pas (5 maanden) de box enigszins leuk te vinden...hij kan al 20 min hooguit een half uurtje in de box zichzelf vermaken met het mobiel. daarna is het krijsen! haha!net genoeg om ff een was uit te hangen of af te wassen!
Mijn dochter vond de box ook van begin af aan maar niets. Ik dacht telkens dat het wel beter zou gaan als.. (haar reflux over zou zijn, ze zelf meer zou kunnen, ze wat ouder zou zijn...) maar echt, ik heb gewoon geen boxkind. Uiteindelijk heb ik haar er alleen in gezet/gelegd als het nodig was, dus als ik bijv. naar de wc ging of moest koken. Met zestien maanden klom mevrouw uit de box toen ik even boven met de was bezig was.. ze was het er gewoon echt niet mee eens
Hier ook geen boxliefhebber. Ik heb nu de babygym op de bank staan(op het verlengde "lounge"gedeelte ) Met een wipstoeltje eronder. Vind ze prachtig , ligt ze in sinds dat ze 10 weken is. Maar met 8 weken liep ik gewoon lekker met d`r te tutten. Nu kan het nog, straks als ze ouder is wil ze niet meer bij mama op schoot
Hier stond ze in het begin bij de oppas in de wipstoel in de box, had mevrouw het overzicht Hier piept ze vaak nog wel even als ik haar in de box zet, maar even afleiden met speelgoed lijkt nu aardig te werken en andere negeer ik het gewoon, binnen een minuut is ze dan lief aan het spelen. Blij toe, van mij mag ze er in elk geval tot 1,5 wel even inzitten.
Ja.. ik wilde de box dus gebruiken totdat ze twee zou zijn.. Inmiddels gebruik ik hem hooguit nog één keer per dag, namelijk als ik ga douchen. Dan zet ik de box voor de open deur van de badkamer, zodat ik dochter kan zien, en krijgt ze rozijntjes. Alleen zo klimt ze er niet uit. Verder heeft het hele ding geen nut meer.