Het eetgedeelte is dan in de speeltuin bedoel je? Ik ken alleen eet en speelgedeeltes afzonderlijk. Maar sowieso waar ze eten en drinken serveren moeten ze stappen. Niet persé voor honden maar voor warme dranken en mensen die aan het werk zijn.
Medewerkers zijn meer dan elders gewend dat er altijd 'overstekend wild' kan zijn. Je hebt vaak binnen een speelplekje en buiten de speeltuin. Kinderen lopen continu op en neer. Je gaat er ook niet zonder kinderen heen om rustig te kunnen eten.
Dat is mss ook overdreven? Waar wij soms gaan (in Nederland) zitten heel veel volwassenen en ouderen. Niet ieder pannenkoekenrestaurant is een speeltuin toch?
Nee, maar het is wel een restaurant waar standaard veel kinderen op af komen. Je kunt niet verwachten dat ze allemaal rustig aan tafel zitten. Dan kun je beter een ander restaurant uitzoeken.
Dat zegt ook niemand . Het gaat over niet rondrennen in het eetgedeelte en tussen de tafels. Als het zoveel kinderen aantrekt zal er vast wel een speelhoek of speeltuin zijn waar ze volop kunnen bewegen.
Inderdaad. En op de speelplaats wordt gerend gehuppeld gesprongen ed. Op het looppad hoort geen hond te liggen (vind een hond in een restaurant al bijzonder) en op een speelplaats of daar in de buurt ook niet.
@Jacy82 lange discussie maar hoe gaat het met jullie en wat hebben jullie nu uiteindelijk wel/niet gedaan?
Muggenzifter. Op DAT gebied beter opvoeden dan. Ik heb nergens gezegt dat gelijk de HELE opvoeding slecht is.
Bij.... dat is niet dat de tafels random tussen de speeltoestellen staan. Voor zover mij bekend is eetgedeelte en speelgedeelte naast elkaar, niet door elkaar.
Wel fijn dat jij je kinderen zo goed heb opgevoed zeg op dat gebied. Ik ben blij dat m’n kinderen uit enthousiasme gewoon daar mogen huppelen. Daarom gaan wij ook niet naar een “echt” restaurant met ze. Hier zit het speelgedeelte wel tussen de tafels in. De bediening is echt wel berekend op kids die enthousiast heen en weer huppelen/lopen/rennen/joggen/kruipen of wat dan ook. Denk dat jullie moeilijker doen dan degene die in zo’n restaurant werken.
Als horecamedewerker kan ik melden dat ik niet blij word als ik met mijn armen vol borden met eten omver gelopen word door kinderen(of anderen). En al helemaal niet als ouders hun kinderen niet leren om rekening te houden met andere mensen/medewerkers. Ook in restaurants waar veel kinderen komen kun je je kind leren om rekening met anderen te houden. Enthousiast spelen prima, maar let een beetje op. Wanneer je kind daar te jong voor is, heb je als ouder de taak daar op te letten. Maar goed, dit staat los van het honden incident van ts.
Er is inderdaad een verschil tussen happen en moedwillig aanvallen. Ik ken mensen waarvan hun kind ook is aangevallen door hun eigen hond. Ze hebben de hond in laten slapen. Het happen van een hond bij het langslopen of rennen, zie ik eerder als schrik reactie van de hond dan een aanval. Heb dit zelf ook eens gehad bij een hond. Ik liep langs en hij hapte even snel naar m'n kuit. Je weet natuurlijk nooit wat de reden is van een hond om dit te doen, maar als je weet dat je hond zo kan reageren, dan moet je hem aanlijnen.
Maar als eigenaar schuldgevoelens zou hebben, dan kan hij toch ook contact opnemen met het restaurant of een oproep plaatsen op social media oid?
Dat vind ik ook. Wij gaan wel eens eten bij een restaurant waar ook een speelhoek zit. De kinderen willen dan uit enthousiasme ook wel eens heen en weer rennen, maar ik vind dat dus niet heel handig met serveersters die rondlopen dus we benoemen telkens dat ze niet mogen rennen ( al is het 100x op een avond, maakt mij niet uit).
Wie weet heeft hij wel naar het restaurant gebeld. Heb niet gelezen of ts nog met het restaurant heeft gebeld. Niet iedereen heeft social media of zou daar om oproep plaatsen al is het maar vanwege alle veroordelende reacties die mensen daarop zouden plaatsen ondanks dat ze geen idee hebben van de specifieke situatie. Ik keur of praat overigens op geen enkele manier goed wat is gebeurd. Ik heb zelf een litteken in mijn gezicht doordat ik als kind ben aangevallen door een hond die op één haar na mijn halsslagader heeft gemist. Ken als geen ander de risico's maar het is niet perse zo dat de eigenaar is gegaan om onder eventuele gevolgen uit te komen. Kan me ook gewoon goed voorstellen dat als je hond zoiets nog nooit eerder heeft gedaan je enorm schrikt.
Ik ben het met je eens. Maar dit soort dingen zijn ook bekend met sommigen hier die maar blijven doorgaan over één woordje (of zin) dat bovendien totaal niks te maken heeft met het onderwerp of de intentie ervan. We hebben het hier over een beet van een hond, de gevolgen daarvan en daarna wordt er veel te veel stilgestaan bij opvoeding. Hou op zeg. En ja, het is geschreven hoor. Ik las het. Dat stukje over opvoeding, maar om daar nou zó lang bij stil te staan en daarover een boom op te zetten zodat leden zoals jij in die fuik belanden… Niet nodig mijn inziens. Je hoeft je niet te verdedigen. Je intentie was duidelijk.
Pannenkoekenhuis waar wij vorig jaar waren had een grote spellenkast staan met spellen die je aan en rond de tafel kon doen. Als je daar gaat werken vind je rond huppelende kinderen waarschijnlijk alleen maar gezellig.