breuk van spaakbeen in elleboog, iemand ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantalleke, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Hallo allemaal

tijdens de 3e les skeeleren ben ik gevallen. Paar uurtjes later bleek in het ziekenhuis dat ik de radius (=spaakbeen) gebroken heb in mijn elleboog gewricht. Omdat het nogal dik was ben ik naar huis gestuurd met een drukverband. De volgende ochtend belde de arts-assistent dat ze maandag opnieuw foto's wilden laten maken en dan zou de chirurg bepalen of de stand acceptabel was. Zo ja gips, zo nee operatie.
    Dus vandaag: geen dokter gezien alleen de mededeling dat de breuk goed staat maar...geen gips. Heeft één van jullie hier ook ervaring mee? Hoe lang loop ik hier mee? Hoe lang blijft die pijn ? Zijn er mogelijke complicaties ?
    Je leest; lekker voorgelicht weer, not....

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom geen gips dan?

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Geen gips? Mag dan wel aannemen dat het zodanig verbonden is dat er geen beweging in de breuk mogelijk is.
    Een breuk heelt onder normale omstandigheden in 6 weken. De pijn kan wel een tijdje aanhouden, afhankelijk hoeveel weefsel (vooral botvlies kan pijn doen) beschadigd is geraakt.

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Vriendin van me heeft het afgelopen zo er gehad. Ze had ook gewoon verband, wel stond de elleboog in een 90 graden hoek, kon ze ook niet recht krijgen. Ze mocht het voorzichtig bewegen maar niet belasten door tillen etc. In totaal heeft ze er zo'n 4-5 weken last van gehad.
    Beterschap!

5. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Mijn vriend heeft daar ook een breuk gehad. Kreeg hier toen eerst 1 week zo'n half gips ding omheen half open onderkant gips... Daarna moest het inderdaad met rust en fysio weer goedkomen. Het is nu bijna 2 jaar geleden en hoor hem er nooit meer over dat hij er nog pijn aan heeft.

6. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Een botbreuk hoort thuis bij een orthopeed, niet bij een chirurg.
    Ik zou een second opinion aanvragen. Alles wat de chirurgen verprutsen kunnen de orthopeden later weer opknappen. Beterschap!

Deel Deze Pagina