(Novum) - Een vrouw is vrijdagavond op de vluchtstrook van de A44 bij Kaag bevallen van een kind. Een ambulance waarin de vrouw lag, was daar stil gaan staan, omdat de bevalling niet meer tegen te houden was. Het gebeurt vrijwel nooit in Nederland dat een vrouw bevalt in een ambulance, meldt een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten. Agenten van het KLPD hebben geassisteerd bij de bevalling. Het KLPD kreeg rond 20.30 uur door dat de ambulance op de vluchtstrook stil was gaan staan vanwege de bevalling. De agenten zetten hun surveilanceauto achter de ambulance en attendeerden het achteropkomende verkeer op de ambulance. Nadat het kind was geboren, begeleidden de agenten de ambulance naar een ziekenhuis in Leiden. Moeder en kind maken het goed. De plek van de bevalling was overigens vlakbij het viaduct waar donderdagnacht een dieplader met daarop een historische Dakota zich vast had gereden. Het zou je maar gebeuren zeg!
Tjonge....Gelukkig nog wel in de ambulance en hoefde ze niet met eigen vervoer naar het ziekenhuis....
Onee he, niet grappig om te lezen dit soort artikelen. Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, en we moeten daar eerst een half uur voor rijden. Hoop toch niet dat bij mij de bevalling in de auto doorzet dat ik op de vluchtstrook moet bevallen..... Maar wat een belevenis zeg voor die moeder...
Dit is dus waar je als zwangere bang voor bent! Gelukkig had ze nog enigsinds professionele hulp bij zich. Maar idd wel grappig als ze later aan dat jochie vragen; waar ben je geboren? thuis of in het z'huis? Euuuhh.... nou, op de vluchtstrook!
Ik had het gelezen, schrikken zeg. Maar van de positieve kant: die moeder had vast geen bevalling van 28 uur...
hahahaha dit herinnert me eraan waarom ik ditmaal heb gekozen voor een thuisbevalling..... vorige keer wilde vk me al niet naar het ziekenhuis laten gaan.... tis dat ik stond te janken en stampvoeten als een klein kind...... We kregen ook instructies mee voor: "als ik het niet op kon houden".... Gelukkig stond de brug niet open... Valt me eigenlijk mee dat het niet veel vaker gebeurt.... maar idd het zal je maar gebeuren!!! maarja wellicht liever op de vluchtstrook in een ambulance met medische begeleiding.... als zonder, alleen thuis...
hihi het gebeurd inderdaad maar zelden. Maar beter in de ambulance dan in je eigen auto zonder mensen die weten waar ze mee bezig zijn.. 1 voordeel als het snel gaat , gaat het meestal ook goed , de bevalling zelf dan he..
Dat valt mij ook mee idd, je hoort het niet veel. Wij kregen ook instucties mee toen we naar het z'huis gingen. (Ze zat trouwens ook boven op onze bumper toen ze achter ons aan reed naar het z'huis. Ze had het vermoeden dat het wel eens heel snel zou gaan allemaal, maar viel mee ) Later zei de vk dat ze altijd blij was als ze de parkeerplaats van het z'huis op reed. Toen ik vroeg of het haar wel eens overkomen was, of dat ze iemand kende die langs de weg was bevallen, zei ze; nee, nog nooit meegemaakt. Als vk lijkt me zo'n rit dan ook wel stressvol idd.
Dit was precies de reden waarom er met mij een gynaecoloog mee ging in de ambulance. Gelukkig kon ons jochie wel wachten tot we in het ziekenhuis aan kwamen waar wel plek voor ons prematuurtje was (plus een paar uur extra). Het lijkt me geen fijn idee om te bevallen in een ambulance.
Was vlakbij die vastgereden Dakota dus manliefs reactie, heet het kindnu dan ook Dakota (was trouwens ook wat ik dacht)