kind gebroken/gekneusd of gewoon pijn???

Discussie in 'De lounge' gestart door Yasmintje, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmintje

    Yasmintje Actief lid

    14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van drie is gevallen op een springkussen en verkeerd op zijn hand/arm terrecht gekomen. Op dat moment had hij niet zoveel pijn dat hij het uitkrijsde ofzo maar sindsdien kan hij zijn arm niet bewegen want dam schreeuwt hij het wel uit van de pijn, ik kan ook zijn arm niet zachtjes aanraken want dat ook erg veel pijn. Zijn arm lijkt een beetje opgezwollen maar weet het niet zeker. Ik heb de hap gebeld daar kon hkj pas rond negen uur naartoe maar als hij voor die tijd in slaap valt kan ik gewoon morgen naar de huisarts gaan. Maar wat ik mij nu afvraag kan het gebroken zijn?? Of heeft hij gewoon pijn door de val? Misschien heeft een moeder soortgelijks meegemaakt met zijn kind en kan zij hier haar ervaring delen...
     
  2. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tja ik heb geen rontgen ogen dus dat kan ik zo ook niet zeggen ;)
    Maar het zou best weleens gebroken kunnen zijn al kunnen kindjes vaak lang last houden van pijn Mijn dochter stootte haar elleboog en nu vier dagen later heeft ze nog pijn..
    Dus bij twijfel altijd even laten checken
     
  3. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik zou er zeker naar laten kijken. Kinderen krijgen vaak twijgbreukjes niks te zien aan de buitenkant maar wel erg pijnlijk.
     
  4. Yasmintje

    Yasmintje Actief lid

    14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja klopt ik ga zowieso morgen naar de huisarts als hij zijn arm nog niet kan bewegen van de pijn.. ben benieuwd naar verhalen van kindjes die soortgelijks hebben meegemaakt en wat het bjj hun uiteindelijk bleek te zijn..
     
  5. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Bij twijfel inderdaad foto laten maken, maar als je pas rond 9 uur bij de hap terecht kan, zou ik tot morgen wachten, paracetamol geven voor het slapen.. Grote kans namelijk dat je van de hap door kan naar het ziekenhuis voor een foto..

    Als het gezwollen is en blauwe plekken zeggen ze vaak dat het gekneusd is, maar hoeft niet altijd zo te zijn. Als hij zijn arm zelf niet gebruikt, zou ik het zeker laten nakijken met een foto.
     
  6. Smurf1985

    Smurf1985 Niet meer actief

    Hier een ervaringsdeskundige..

    Mijn zoontje was in de tuin van een traktor gevallen. Bewoog alles nog wel,maar ontzag de pols ook.
    Volgende dag naar de dokter,en die verklaarde gewoon dat het wat gevoelig was.

    Uiteindelijk,een week later was het nog zo... wilde doorverwijzing naar ziekenhuis en wat bleek? Kind liep al dik 1,5 week met gebroken pols rond..

    Dus mijn tip,volg je eigen gevoel. Sommige kindjes laten ook bij de huisarts niet altijd de standaard dingen zien.
    Bij de huisarts bogen ze mijn zoontjes pols om,waarop ie niet reageerde,daarom verklaarde zij dat ie niet gebroken kon zijn.
    Echter als je de pols uit elkaar trok zegmaar of hij kracht moest zetten,deed het wel degelijk pijn.

    Nogmaals,volg je mama gevoel die zit bijna altijd goed!
    Ik heb dit afgelopen tijd namelijk vaker gehoord..
     
  7. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zal er altijd naar laten kijken. Mijn broertje kon echt alles met zijn pols was wel iets pijnlijk maar was op twee plaatsten gebroken...

    Sterkte altijd zo sneu met die kleintjes :(
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa is vorige zomer verkeerd terecht gekomen op de trampoline met haar been (ze zei dat haar knie knakte). Ze bleef maar huilen, dus de huisartsenpost gebeld en naartoe gegaan. Leek niet gebroken, mochten de dag erna terugkomen voor een röntgenfoto als ze er nog niet op liep. Dat deed ze dus niet, dus een foto laten maken. Maar niets gebroken. Ze heeft er een week niet op gelopen en toen ging het beter. Ze heeft er wel echt veel last van gehad.

    Dit was onze ervaring dus. Kan ook best dat er bij jouw zoontje wel wat gebroken is. Ik zou wel naar de huisartsenpost gaan vanavond denk ik, ook als hij al in slaap gevallen is.
     
  9. Yasmintje

    Yasmintje Actief lid

    14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties
    Mijn zoontje slaapt nu ik laat hem gewoon slapen.. en morgen maak ik een afspraak bij de huisarts. Met zijn pyama aantrekken had hij weer erg pijn met moeite toch gelukt. Hij heeft geen pijn bij de pols maar in het midden van zijn onderarm zeg maar.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    nog geen kinderen maar als kleine uk en ik gebruikte mijn arm niet meer, mocht niemand aanzitten. Na een foto te hebben gemaakt bleek het om een scheurtje te zijn in het bot.

    Hopelijk slapen jullie vannacht nog en kunnen jullie morgen snel terecht!
     
  11. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Toen ik 2 was zagen mijn ouders dat ik raar liep. Naar huisarts geweest en die heeft echt allerlei bewegingen met de voet gemaakt maar ik gaf geen kik. Paar dagen later zagen mijn ouders dat mijn voet erg opgezwollen was maar ik had er zelf geen last van (of ja ik voelde niets) terug naar huisarts en door naar ziekenhuis. Bleek dat het middenstuk van mijn voet was gebroken!! Alleen doordat ik zelf niets voelde en dit al een tijdje was, was het bot zelf gaan genezen. Gelukkig voor mij is dat goed gegaan maar dit kon ook heel verkeerd zijn gaan groeien. Ik zou het sowieso na laten kijken van je zoontje.
     
  12. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Hoe is t nu? Ben je bij de hap geweest of slaapt de kleine?

    Ik ben vroeger eens met mn hand tegen de rug van een ander kindje gebotst en toen had ik een scheurtje in mn pink. Even uitleggen; waren tikkertje aan t doen. Ik was binnen en rende naar buiten. Ander kindje rende net voor de deur ingang langs. Zag t kindje niet komen dus we botsten hard tegen elkaar op. Ik "ving" mezelf op met mn handen tegen de rug van t kindje.

    Geschrokken, pijn, blauw, opgezwollen pink.
    Was al laat in de avond dus ben wel gaan "slapen". Moeder dacht dat de pink flink gekneusd was. Volgende dag nog steeds erge pijn en alleen maar huilen dus naar de eerste hulp foto's maken en toen had ik een groot scheurtje in mn pink.

    Volg je gevoel!
     
  13. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Klinkt idd als een twijgbreuk ja. Dan heb je ook last van de onderarm. Als het zo is, kan hij 3 weekjes in het gips is mijn ervaring.
    Mijn jongste dochter was een keer met de gymles tegen de muur aangelopen (te laat afremmen) en had beide polsen gebroken toen...
     
  14. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik ben ook ervaringsdeskundige. Mijn dochtertje heeft al drie keer een armpje gebroken en de eerste keer heeft de huisarts haar ook ruim een week laten lopen omdat ze niet genoeg gilde. Toen ze na een week nog niets met haar armpje deed bleek na het maken van de foto dat het gebroken was. Ik zou dus zeker foto's laten maken als hij de arm blijft ontzien.
     
  15. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bij ons zei de ha zelfs is gekneusd...was wel degelijk gebroken na 2 dagen pijn bij het aankleden en er niet op willen steunen enz..(ze was 9 maanden)

    Dus het kan zomaar gebroken zijn idd....als hij slaapt lekker laten slapen en soms ff kijken of het niet dikker word. Dan gewoon morgen ff langs de eerste hulp gaan (zal je ha je zeker voor doorverwijzen voor een foto ;))

    Of anders ff zelf voorstellen ;) Was hier wel nodig.....:p

    succes ermee!
     
  16. Puck1

    Puck1 Bekend lid

    3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hier ook ervaring, dochter was heel raar op d'r arm terecht gekomen en we mochten er niet aan komen. Bij de hap liet ze alles gebeuren dus moesten we het maar aanzien, na een kleine week werd het niet beter dus maar weer naar de ha (wou ook niet te snel heen) en die heeft ons doorgestuurd voor een foto. Bleek dus een twijg breukje, ze heeft twee weken gips gehad en nog een week een rekverband voor de steun. Daarna was het weer klaar. Mijn gevoel zei dat het niet gewoon gekneusd was en dat klopte, dus luister naar je moedergevoel al nemen ze je niet altijd serieus.
     
  17. Fruitmoes

    Fruitmoes Bekend lid

    22 jun 2009
    847
    1
    18
    Had mijn dochter ook eens, ze gebruikte haar arm helemaal niet meer. Toen we bij de Dokterswacht zaten en eindelijk aan de beurt waren, deed hij het opeens weer.
     
  18. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Hoe is het eigenlijk afgelopen? Ben je al geweest?
     
  19. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Mijn ervaring.. Als een kind niet wilt dat je de plek aanraakt, is het 9 van de 10x gebroken. Een kind kan zo verlegen zijn bij de ha dat ze geen kik geven. Kijk dus goed naar het gezichtje.. Die verraadt de pijn.
     
  20. Yasmintje

    Yasmintje Actief lid

    14 nov 2012
    130
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest, ze heeft gekeken naar zijn hand en deed bepaalde bewegingen en hij gaf inderdaad geen kik. Vond hrt wel vreemd omdat ik zelf niet aanzijn hand mag komen ook niet na de bezoek van de huisarts. Ze zei het kan wat gekneusd zijn of wat verrekt maar niet gebroken omdat hij geen pijn had bij die bewegingen.
     

Deel Deze Pagina