Wie heeft er ervaring mee? Omdat het niet goed met me gaat en zowel een psychologe als een haptonoom bezoek heeft de psychologe me doorverwezen naar een homeopaat. Ze vroeg of ik ervoor openstond... Natuurlijk sta ik open voor alternatieven want ik wil en hoop me weer wat beter te gaan voelen, maar dat het tijd nodig heeft...dat is wel duidelijk. Momenteel lig ik ziek in bed mede door een fikse griep/verkoudheid, maar er komt vanalles uit doordat m'n weerstand heel laag is en ik opgebrandt ben. Daarbij veel stress factoren en verdriet gehad die meespelen...kortom Mirre zit er doorheen. Anti depresiva ....houdt de ha nog even af .Meespeelt dat ik er zelf niet enorm positief tegenover sta en bang ben dik te worden en dan vervolgens het steek m'n vinger in m'n keel syndroom zal krijgen... Wat ik hiermee bedoel te zeggen dat ik niet van het ene probleem in het andere wil vallen. Wie kan me wat vertellen over een homeopaat...haar ervaringen? Kan ook Google natuurlijk, maar ben benieuwd naar jullie evt ervaring. Liefs Mirre
hoi Mirre. Ik ben vroeger bij een homeopaat onder behandeling geweest. Zelf heb ik een aantal dingen zoals eczeem en een depressie gehad, wat niet met "reguliere" geneeskunde opgelost kon worden. De eczeem is door een huisarts die homeopaat is opgelost en de depressie is door een alternatief homeopaat opgelost. Ik heb er best goede ervaring mee. Je kunt het allicht proberen! Het is niet zo baat het niet dan schaadt het niet, maar mij heeft het toen super geholpen. Succes.
ik dweep met homeopatie voor de kids maar ook voor mezelf , ik heb een cronische ontsteking aan me darm en chemische bende hielpen niet ja verzachte de pijn maar met homeopatie geef jeje lichaam eigenlijk de opdracht zich zelf te genezen ik zou snel naar een homeopaat gaan meis want echt ze kunnen je helpen beterschap en succes en alsjeblieft ga niet aan de anti depresiva want dan ben je verder van huis
Bij mij heeft het juist heel veel geholpen, dus dat is gewoon ieder voor zich Mirre, heb geen ervaringen met een homeopaat maar ik wil je veel sterkte wensen en vind het echt SUPERGOED dat je er zo bewust mee bezig bent om er wat aan te doen. Realiseer je dat hoor meid, er zijn er genoeg die bij de pakken neer gaan zitten, maar juist omdat je zo actief bezig bent om van ervan af te komen weet ik zeker dat het allemaal wel snel weer goed komt met je!
anti-depresiva verbloemd je probleem , je wordt afhankelijk van je medicatie om goed te functioneren het is dan ook verslavend je kan niet meer zonder daarom zeg ik dan ben je verder van huis ze adviseren niet voor niets je medicatie af te bouwen ivm afkick verschijnselen want je kan de symptonen wederom krijgen dus genezen ben je niet ik heb zelf ook ervaring met die troep en ik ben er niet beter door geworden dat moet je lichaam zelf doen maar niet met anti-depresiva daarom ben ik fel tegen dat soort medicatie en daar nog buiten gelaten de bijwerkingen van sommige anti-depresiva's
Fijn dat jullie reageren! Anti-depressiva kan een goed hulpmiddel zijn -dat weet ik-, maar ik wil het liever nog even via deze wegen proberen om er weer bovenop te komen. Ik haal veel steun en kracht uit de hulp van psychologe en haptonoom, maar trek me een andere kant erg aan. Momenteel heb ik het moeilijk en wordt daarnaast nog eens tegengewerkt door de bedrijfsarts. Dit werkt helemaal niet in m'n voordeel... Hij pushed me aan alle kanten en WIL/EIST dat ik per 1 jan weer volledig/full time werk. Het lukt me niet.... Vanaf aug (na mk) werk ik minder en ben aan het reintegreren. Opzich liep dat aardig (3 dagen 3 uurtjes>toen 5 uurtjes), maar hij wil teveel van me (nu 8 uur per dag) en houdt vast aan z'n eigen plan! Dit kost me zoveel energie naast dat ik al heel hard aan mezelf moet trekken om positief te blijven en weer dichter bij mezelf te komen qua gevoel/emotie etc dmv de eerder genoemde hulp. Uiteindelijk komt het allemaal weer goed met me dat weet ik. Daar doe ik ook m'n best voor! Nu lig ik ziek in bed...en probeer even niet aan dat werk te denken, maar het is heeeeeel moeilijk voor me.
Ik ben zelf vroeger heel veel naar een homeopaat geweest. Ik denk dat het een beetje afhangt van wat voor soort klachten je hebt.. Ik ben het met Deb eens dat Anti-depressiva over het algemeen een uitstel is van je klachten. (over het algemeen want het ligt ook weer aan wat voor soort klachten je hebt). Voor depressieverschijnselen kan een homeopaat soms veel doen, dat heeft bij mij altijd geholpen. Ik heb alleen ook een angststoornis (al sinds mijn geboorte) en daar hielp de homeopaat weer niet voor en een anti-depressiva (lichte dat wel) weer wel.. Maar ik zou het zeker proberen. Het is zoiezo fijn om met iemand te praten over je problemen zonder dat die er gelijk helemaal psychologisch over gaat doen (vind ik dan)
meis belangrijkste is dat jij je weer goed in je vel voelt zitten en de arbo die moeten ze eens op hun flikker geven laten ze achter de mensen aangaan die goed gebekt zijn maar niets mankeren want daar lopen er bosjes van sterkte en ik hoop dat een homeopaat je snel kan helpen beterschap
@Deb, jij hebt er slechte ervaringen mee, ik goede. Ik probeer er alleen maar mee te zeggen dat het niet aan ons is om Mirre daar advies over te geven dus vind het niet verstandig om heel posi of heel nega of anti depressiva te doen in een topic die notabene over een homeopaat gaat. (zal er nu over ophouden, sorry Mirre maar wou het nog ff kwijt)
Had een heel verhaal geschreven ...drukte op verkeerde knop en alles weg Wat betr anti depressiva...iedereen mag daar haar eigen mening in hebben veelal door eigen ervaring. Ik probeer het even nog via deze weg en hoop dat het voor me werkt. Mijn klachten bestaan hoofdzakelijk uit extreme vermoeidheid. Slecht slapen, goed inslapen maar daarna midden in nacht wakker worden en niet meer kunnen inslapen.Geen eetlust (en als ik eet daarna gelijk diaree). Geen concentratie oa als iemand praat niet alles horen/oppikken. En sinds deze week ook een vreemd gevoel wat moeilijk te omschrijven valt. Ik geef er uitleg aan door het te vergelijken met het gevoel alsof iemand dood is gegaan. Dan ben je eerst verdrietig is mijn ervaring en dan een soort niets gevoel. Een verdovings-roes. Zo voelt het. De hapt zegt dat het een soort buiten mezelf treden is vanuit zelgbescherming omdat ik verdriet heb. Voel me niet gelukkig en een bal drukt op m'n keel. Daarnaast weinig weerstand en steeds weer wat....dan weer last van keelpijn , dan weer griep..ga zo maar door. Dit zijn wat symptomen van Mirre zie niet goed in haar velletje zit. Ik hoop dat de homeopaat me kan helpen.
Bij de homeopaat heb ik als kind gelopen maar dat was meer voor astma , oorontsteking, slijm op mn longen en dat soort klachten dat heeft bij mij toen goed geholpen... Een paar jaar geleden was ik ook zonder verklaarbare reden een beetje depri het gevoel dat je met een donder wolk boven je hoofd liep en niet meer kon genieten van de gewone dingen ben toen bij de HA geweest en kreeg toen seroxat en dat heeft mij wel geholpen ...weet dus niet of de homeopaat je ook met psychische klachten kan helpen. Maar goed dat je er wat aan wil doen dat is al een goede stap...komt vast goed liefs Lydia
Ik zelf ben tegen antidepresiva. Het verplaatst het probleem geeft een tijdelijke verlichting maar het probleem komt altijd weer terug dus dat houd in dat je steeds weer naar die pillen grijpt. ik ben zelf na een half jaar na mijn keizersnede erg depri geraakt en bij de HA wilde zij mij toen ook aan de antidepresiva hebben, no way en ben ik ook naar een homepaat gegaan, heeft mij zeker super geholpen. Het feit dat ik depri raakte kwam omdat mijn lichaam niet meer in balans was en heb ik homepatische medicijnen gekregen die ervoor zorgden dan mijn lichaam weer alles op peil bracht. Verwacht er overigens niet direct wat van de kruiden e.d. hebben hun tijd nodig om te gaan werken. En baat het niet schaad het niet. liefs Jet
Bedankt Jet! Het uit balans zijn herken ik wel..gevoelsmatig is dit na de miskraam meer geworden. Misschien ook wel door hormonen dat ik niet in balans ben. Goed ook dat je schrijft er niet gelijk teveel van te verwachten, maar dat het even z'n tijd (zoals veel dingen... ) nodig heeft. Liefs Mirre
Lieve Mirre, ik heb zelf ook goede ervaringen met een homeopaat. Probeer het!Ervaar zelf of je er baat bij hebt of niet. Als je bij een goed homeopaat bent, wordt het ook nog vergoed door je verzekering. Tenminste dat is bij mij wel het geval. Meestal is het zo dat de medicijnen ongeveer 6 weken nodig hebben om hun werk te gaan doen.Er wordt eerst dus nog wat geduld gevraagd. Maar je krijgt iig geen vergif naar binnen en je hoeft niet eerst af te kicken als je besluit weer te stoppen met de medicatie.Ik wens je alle sterkte toe, en hoop dat je gauw weer helemaal opgeknapt bent. Ik vind het zo naar voor je dat je zo rot in je velletje zit.Een hele dikke knuffel wijfie. Liefs, mussie
Ik ben gisteren naar de klassieke homeopate geweest. Ben bijna 2 uur daar geweest en heb het idee dat ze zeer kundig is. Vandaag ga ik beginnen met 2 soorten druppels en over 2 weken hebben we een telefonische afspraak over hoe het gaat. Een vervolgafspraak weer in januari. Ze steunde me heel erg en gaf aan veel dingen uitleg die heel duidelijk en helder op me overkwam. Het lijkt allemaal zo logisch... Ik heb jaren roofbouw op m'n lichaam gepleegd dus het zal wel even tijd nodig gaan hebben. Ben blij dat ik gegaan ben! Mirre op naar beter worden...beetje bij beetje...nu alleen nog een bedrijfsarts hebben die wat meer billijk te noemen is , en meer denkt aan m'n welzijn! (voor de langere termijn) Liefs Mirre
fijn dat te lezen mirre en die bedrijfs arts tja meis meer voor jezelf opkomen denk ik toch wel dus gebekter overkomen en anders verwijs je ze maar naar je huisarts en homeopaat je zit niet voor jan l*l thuis heel veel sterkte meis en hopelijk reageer je snel positief op je druppeltjes
Ik ben 2 jaar geleden ook onder behandeling geweest van een homeophaat. Ik had al 10 jaar lang last van extreme hoofdpijn van 's ochtends tot ik ging slapen. Waardoor ik snel heel moe was omdat het gewoon veel energie koste. Ik kreeg 3 korrels per 3 maanden en daarna 6 maanden enzv. en na de zwangerschap is het niet meer terug gekomen. Maar ik ben helemaal voor ondanks dat ik er niet meer in geloofde. Ik had de hele medische molen al bewandeld. Ik hoop dat het bij jou ook zo goed werkt.
@taatje, Juist! Die medische molen...pff..en uiteindelijk red ik het niet. De gewone geneeskunde 'helpt' me wel ff van evt pijn af, maar op langere termijn kwam/kom ik steeds mezelf weer tegen. Het is heel duidelijk dat er geen balans is zowel lichamelijk als geestelijk. @Deb, Die bedr.arts is zoooooooooooo'n L.L Echt waar! Hij lijkt weinig sympathie te hebben en alleen gebrandt te zijn op snel weer volledig doen (werken) waar ik voor betaald krijg. Zowel de haptonoom, psychologe en homeopate zien allemaal dat het niet goed met me gaat en adviseren rustig aan te doen. Aan mezelf te denken ...daar ik dat jaren niet gedaan heb en altijd maar in het gareel probeer te lopen/niemand wil teleurstellen. Morgenochtend heb ik 'weer' een afspr met de huisarts staan. Ik wil dat hij meer voor me gaat betekenen .., want ik kan alle steun gebruiken. Werken wil ik heus wel, maar niet zo pushen want dat kan ik echt niet gebruiken nu. De bedr arts zie ik zo om de 2 a 3 weken al vanaf juli (na miskraam) hij weet hoe ik me voel, kan het zien (ik zie er echt niet uit...bleek, moe, ziek...en flink ah afvallen) en hij blijft maar aan zijn eigen stategie vasthouden ten koste van....... Liefs Mirre