Jongen vermoord op Brabantse basisschool Gepubliceerd op 01 december 2006, 17:15 Hoogerheide - De man die de politie heeft aangehouden als verdachte van de moord op een 8-jarige leerling in basisschool de Klim-Op in Hoogerheide is een 22-jarige man. Hij heeft geen familierelatie met het slachtoffer. Districtschef van de politie Fred Stegman heeft dat vrijdagmiddag gezegd op een persconferentie in het gemeentehuis van Hoogerheide. De jongen werd rond 11.25 uur dood met ernstige verwondingen in de halsstreek aangetroffen in een lokaal van de school, aldus de politie. Stegman bevestigde dat het gaat om de 8-jarige Jesse Dingemans. De school heeft meteen groot alarm geslagen na de gruwelijke vondst. Getuigen zeggen dat ze de dader gehuld in capuchon en lange jas hebben zien weglopen in de richting van het nabijgelegen gemeentehuis. Op basis van het signalement kon de verdachte vrijdagmiddag op straat worden aangehouden. Zover bekend heeft hij geen bivakmuts gedragen, zoals eerder werd gesuggereerd. De vermeende dader heeft zich niet tegen zijn arrestatie verzet, zei Stegman. De man maakte bij zijn aanhouding een rustige indruk." Over de exacte toedracht en het motief kon Stegman nog niets zeggen. De vraag over het motief wil ik ook graag beantwoord zien." De verdachte wordt op dit moment verhoord. Er is een groot team vrijgemaakt om het misdrijf te onderzoeken. De politie heeft nog geen wapen aangetroffen. Volgens officier van justitie Huibert Donker wordt de 22-jarige man maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze onderzoeksrechter bekijkt of de verdachte langer in voorarrest mag worden gehouden.
kan ook niet anders zeggen dan dat je absoluut niet spoort om zoiets te zeggen je blijft met je poten van een kind af, zoiets doe je niet
ik denk niet dat het er toe doet waarom iemand het doet....het is never nooit niet goed te praten...zo'n kind heeft nog een heel leven voor zich...wie is hij om dat leven af te pakken?
Hoogerheide ligt vlakbij waar ik woon (7km)..Vreselijk zeg zoiets... Ik heb er geen woorden voor gewoon...
wel heel veel streekgenoten hier opeens....wist niet dat er zoveel mensen van hier uit de buurt hier op zaten....
Wat is dit erg, heb er bijna geen woorden voor. Maar meiden, pas alsjeblieft op wat je zegt over deze kwestie. Er is nog helemaal niets bekend over zijn motief (tenminste bij de persconferentie nog niet). Het is zeker niet goed te praten, ik vind het ook vreselijk maar kijk alsjeblieft hiermee uit!
ik heb hier geen woorden voor!heb het nu bij het lezen alleen heel koud en krijg overal kippevel!hoe kan iemand zo beslissen over het leven van een ander!zo langzamer hand weet ik niet meer zeker of ik uberhaupt een kindje op deze doorgedraaide wereld wil zetten!Ik hoor tegenwoordig veel te veel van dit soort dingen die mensen elkaar aan doen! liefs donky
dat is ook wel zo...dat je z'n motief nog niet weet...als je die uberhaupt ooit zult horen..Maar dan nog vind ik dat je het leven van een kind nooit en te nimmer mag afpakken...
...Maar wat voor een motief moet je hebben om zomaar op een kindje van 8 in te steken? I Dont like fridays ofzo? Joh misschien heeft dat menneke wel een keertje je hond geplaagd of je nichtje laten struikelen of een middelvinger naar je opgestoken...Reden genoeg om em maar neer te steken! Onzin dit soort reacties...eerlijk waar, daar heb ik dus ook GEEN woorden voor...
In een eerder topic (http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=26542) vertelt Lover wat haar man en haar overkomen is. Als je dat weet kun je denk ik haar reactie beter plaatsen... Neemt niet weg dat je nooit het recht hebt een anders leven te nemen! Echt een afschuwelijk bericht!
Dat dat Lover is overkomen is verschrikkelijk, dat staat vast...maar moet je dan maar het recht in eigen hand nemen? Is dat niet het voorbeeld geven aan die kinderen. Lover, ik beschuldig je absoluut niet ervan dat je hiertoe in staat zou zijn hoor, begrijp me niet verkeerd....
Ik weet ook wel dat kinder in en in gemeen kunnen zijn...maar het ergste is, dat je het kind niet eens kunt verwijten....het komt meestal door onzekerheid, problemen thuis, slechte voorbeelden... neemt niet weg dat je sommige kinderen wel permanent achter het behang wil plakken...
Je hebt helemaal gelijk, DAT recht heb je zeker nooit...en je hebt ook geen enkel recht om zulke reacties te plaatsten waarin naar voren komt dat er vast een goed motief is om op iemand in te steken, omdat jij vals bent beschuldigd door een kind met fantasie...net zo min als IK het recht heb om te zeggen dat dat kind met die fantasie daar misschien ook wel een goed motief voor heeft....
Dat topic ken ik wel hoor. Ik blijf bij mijn menig dat je niet wijs bent wanneer je je ook maar een halve seconde ik zo een gestoorde in kan leven. Kinderen van 9 kunnen je niet gek maken, je láát je gek maken. Kinderen zijn kinderen. Die mogen voor geen enkele daad/woord/kwaad verantwoordelijk gehouden worden. Kinderen HEBBEN namelijk nog geen verantwoording, daarvoor zijn het kinderen. Niemand heeft het recht een kinderleven te beeindigen. Nogmaals, je bent ook niet wijs wanneer je schrijft wat Lover heeft geschreven.... Zelfs zo denken is al ziek, laat staan het uitspreken of opschrijven.
Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is. Dit is gruwelijk. Een kind van 8 jaar op school, waar je veilig bent. Ik kan dit niet begrijpen en zal het nooit begrijpen. Net als die andere vreselijke berichten over baby's. Waarom kunnen mensen vol met liefde geen kinderen krijgen, terwijl anderen ...