Kind gedood op basisschool

Discussion in 'De lounge' started by Dip, Dec 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Carmen, ik ben het helemaal-absoluut-ontzettend met alles wat je zegt eens, behalve met het bovenstaande. Door mijn beroep weet ik dat kinderen heel goed weten wat eigen verantwoordelijkheid is.

2. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Ik had ook nog niet veel mensen gespot hier uit de buurt ;)

3. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    beetje nare manier om er zo achter te komen helaas....

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb er heel me jeugd gewoond en zelf bij eentje in de klas gezeten haha haha

5. Carmen

Carmen Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dat zou goed kunnen.... Misschien moet ik dan meer benadrukken dat ik denk dat je kinderen niet mag of kan straffen (in ieder geval nie tmet de dood!), omdat het verantwoordelijkheidsgevoel groeiende is en kinderen aldoende leren.

Natúúrlijk moeten kinderen weten én leren wat hun verantwoordelijkheid is. Dat moeten wij, volwassene ze leren. Niet door ze dood te wensen, hoe gek ze je ook maken...

6. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    en toch springt er wel eens een stopje bij een volwassene en dood daarbij een kind :(

wat dan over de volwassenen die hun kinderen doden omdat een relatie ten einde is?

nee ik vind we kunnen niet oordelen hierover want we weten totaal de achtergrond niet en de toedracht

maar kinderen van 9 kunnen je het leven anders goed zuur maken hoor
    en je zuur laten maken dat is soms het gevolg van
    want ze kunnen je heel goed met je rug tegen de muur zetten de bijdehandjes van 9

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik word al misselijk als ik eraan denk. En ik vind het vreemd dat er ook maar iemand is die zich in zo'n vent kan verplaatsen. En dat diegene dan ook nog lerares is, vind ik helemaal vreemd. Sorry maar dat is mijn mening. Met etterbakjes moet je als lerares professioneel om kunnen gaan, en nooit of te nimmer jezelf zo gek laten maken dat je je kunt verplaatsen in een dader als deze. Dan ben je volgens mij niet geschikt voor je beroep.

8. patries38

patries38 Bekend lid

May 2, 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    VRESELIJK! Wat een afschuwelijke wereld is het toch :cry: :cry: :cry:

Lover: ik heb je andere topic gelezen, absoluut een hele nare ervaring, maar niet gepast in dit topic. Jouw probleem heeft NIETS te maken met deze casus.Voor mij is deze moord op een onschuldig kind niet te bevatten, kan geen redenen bedenken om een kind zoiets aan te doen

Ik wens ouders, familie, vrienden en kennissen en ook heel Hoogerheide veel sterkte.Ik kom ook uit een dorp, soortgelijk met Hoogerheide. Mijn kinderen zitten ook op een kleine school, iedereen kent elkaar, en ook elkaars kinderen. Dus ik kan mij voorstellen hoe erg dit moet zijn voor iedereen

9. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

May 29, 2006
    1,618
    0
    0
    Mijn ouders wonen naast de school waar dit drama gebeurd is. Het is echt vreselijk. Mijn moeder hoorde rond 11.40 de ambulance met loeiende sirenes op het schoolplein aankomen, daarna nog één en vervolgens de politie. En als je dan te horen krijgt dat zo'n gek een onschuldig kind vermoord, bah, ik kan dit gewoon niet beseffen. Ben blij dat ze wel iemand hebben opgepakt, want ik kwam van mijn moeder vandaan en toen circelde de politieheli rond en er kwam steeds meer politie op de been. Zelf heb ik ook op deze basisschool gezeten en kom er dagelijks voorbij. Ik besef nog steeds niet wat er is gebeurd. Volg het nieuws nauwlettend en denk continu aan de ouders en zusjes van Jesse.

10. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dit heb ik dus ook...vooral omdat het zo dichtbij gebeurd is, grijpt het me heel erg aan....

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik kan er gewoon niet met me verstand bij en val al die 1000 nieuws zender word je ook niks duidelijk.

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Lover is helemaal geen lerares.. en al helemaal niet van dat ventje op school.

13. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Ongelovelijk dat er mensen zijn die reageren zoals ze doen!

Alsof een moord goed te praten is! Alsof er ook maar 1 gegronde reden is om een kind van 8 de keel door te snijden!

En dan de opmerking van Deb...kindertjes kunnen je met de rug tegen de muur zetten..prima zal best, dus zetten we die bijdehandjes als volwassen gestoorde gek zelf het kind maar tegen de muur en hakken er op in? Waarom niet...je weet tenslotte de toedracht niet....

Ik heb hier echt echt geen zinnige woorden voor...

Waar zit jullie verstand!

14. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk dat je het eens moet omdraaien...stel dat jouw kind een ettertje eerste klas is...die regelmatig kinderen/mensen het leven zuur maken...hoe zou jij je dan voelen als opeens zo iemand jouw kind vermoord, omdat hij/zij vond dat ze een motief had om jouw kind om te brengen...

en van wat ik heb begrepen, is de verdachte geen bekende van het slachtoffertje...

15. Carmen

Carmen Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Al kennen we niets van de achtergrond of de toedracht, zoals jij zegt Deb, natuurlijk mogen we dan oordelen! Wat een geweldige flauwekul zeg.

KINDEREN MOGEN NOOIT VERMOORD WORDEN!

Los van hoe ze zijn, wat ze doen, bedenken, tegen welke muur ze je ook zetten, hoe ze het bloed ook onder je nagels vandaan halen, hoe vreselijk ze kunnen zijn. Zelfs al liegen de kinderen, maken ze je kapot (zoals lover vind) Dan nog, het verbleekt altijd, je mag altijd oordelen:

Kinderen mogen nooit, werkelijk nooit vermoord worden.

16. Niet meer actief

Jesus, ik zit dit met verbijstering te lezen!
    Zijn jullie wel wijs joh?....Hoe kun je in godsnaam , in hemelsnaam, dit met een gedachten erachter als, je kent de achtergrond niet, recht trekken?
    Een kind vermoorden....dit is toch waanzin....

Geen enkel motief , geen enkele reden mag een reden zijn om een kind op zo'n beestachtige wijze om te brengen.

De wereld is gek geworden, en als jullie zo praten dan zit ik me echt te verbijten!
    "je weet niet welk motief ie heeft".... horen jullie zelf wel wat jullie zeggen? ( en dan heb ik het niet tegen degene die het er ook niet mee eens zijn )

Sjesus..

17. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ninetje, volgens mij praat niemand hier een moord goed (ik iig niet, ik wilde alleen even verduidelijken hoe lovers reactie te plaatsen was, dat was alles wat ik voor ogen had).

Als ik alle reacties hier lees is iedereen erover eens dat een moord op een onschuldig kind afschuwelijk is. Zoals een moord altijd verschrikkelijk is. Alleen loopt er nu een discussie doorheen over of kinderen eigen verantwoordelijkheid hebben ja dan nee en of ze je het leven zuur kunnen maken (en daar dan verantwoordelijkheid voor hebben). Misschien kan die beter in een ander draadje gevoerd worden en kunnen we deze laten gaan om waar het om ging.

Namelijk het doden van een 9-jarig kind. Waar, nogmaals, iedereen hier ontdaan van is...

18. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik quote nu even voor het gemak Lover. Hier gaat het dus om, dat er gezegd wordt: je weet niet waarom die man het deed. Wil jij zeggen dat er ook maar één reden is waarom hij het recht denkt te hebben om een jongen te vermoorden?

Ik neem aan dat ook Lover het niet eens is met de moord...maar er bestaat geen legitieme reden dat iemand het recht heeft om een kind te vermoorden en daar ging het hier om....

Ik vind dat je hier best over mag discussieren. Dit is wat er gebeurd in de maatschappij en zoals je ziet heeft iedereen hier een mening over...

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Moord is moord.

en moord op een kind kan al helemaal niet.

20. lydia

lydia Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,024
    0
    0
    Ik vind dat alles een beetje uit zn verband wordt gerukt en weet zeker dat iedereen het erg vindt en niemand dit goedkeurt dus jammer dat als iemand iets niet helemaal goed opschrijft(het is maar net hoe je het leest) nu van alles over zich heen krijgt.

Dit moeten we niet doen dames kom op het is bijna kerst lief zij voor elkaar ;)

Share This Page