Kind gedood op basisschool

Discussie in 'De lounge' gestart door Dip, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik denk dat we ons allemaal een beetje hebben laten meeslepen

zo ook dat mijn verhaal verkeerd is opgevat :(
    ik opperde helemaal niet dat dit knultje erom vroeg om gedood te worden door een rondlopende gestoorde

en hij was toevallig het slachtoffertje omdat hij iets uit de klas mocht pakken wat hij was vergeten

dus hij was niet eens doelwit maar liep daar op het verkeerde tijdstip :(

maar dat kindertjes het je knap lastig kunnen maken daar doelde ik niet op Jesse

en zeker niet dat je dan maar het recht hebt een kindje van het leven te beroven

maar ik wilde het een beetje opnemen voor Lover omdat iedereen haar zo aanviel en ze het zo helemaal niet bedoelde als je het berichtje goed gelezen had

ik vind en lover ook dat niemand het recht heeft een kind van het leven te beroven maar dat het helaas wel gebeurd met wat voor toedracht dan ook

niets kan het goedpraten de waarom

Lover is hierbij zo aangevallen dat ik de excusen die ik gelezen hebt net zeer waardeer

ze heeft het niet zo bedoeld, maar stond er alleen een beetje onhandig :(

en ik ook niet zoals sommige het lazen
    een kind beroven van het leven valt gewoon niet goed te praten

en Lover je verdwijn niet van het forum , kom op zeg
    een mistap maken met woorden doen we allemaal wel eens hoor

je blijft gewoon lekker komen hier op het forum

2. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Ik denk dat we het getwist achter ons moeten laten en alleen maar stil kunnen zijn over deze vreselijke gebeurtenis

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    juist vind ik een heel goed idee Dip.

Jesse knultje RIP en ouders en fam heel veel sterkte en kracht bij dit vreselijke verlies.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Deb je hebt gelijk. Iedereen is erg geschokt door zoiets, en als iemand dan zoiets zegt, kan dat wat verkeerd overkomen. Ik heb al mijn excuses aangeboden aan lover op de vorige pagina, maar ik wil toch even toevoegen dat ze niet weg moet blijven hierdoor.;

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het zal best erg voor deze mensen zijn, maar hun kunnen straks weer verder, en zijn hun kind niet kwijt. mischien in een ander opzicht. maar ik vind het moeilijker om daar bij stil te staan, hoop alleen dat deze mensen ook door hun omgeving of familie opgevangen worden.

in mijn familie zijn we ook een jong iemand door een drama kwijtgeraakt. dus ik weet heel goed hoe het is om zoiets door te maken, ook zijn wij met onze neusen erbovenop gedrukt wat betrefd de opvang en hulpverlening. ouders van de dader hadden veel gesprekken met psychologen gehad, over hoe het heeft kunnen gebeuren (het was vroeger al een driftig mannetje :(: ) en de ouders van het slachtoffer moesten maar afwachten op de geringe informatie, en voor hulp kon je naar slachtofferhulp.

maar goed ik voel op dit moment mee met de ouders, en het jongetje wat in plaats van huppelend door school te lopen met een knutselwerkje een nachtmerrie inliep.
    begrip voor de kant van de dader, of meeleven met zijn familie kan en wil ik ook even niet.

6. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Niemand mag zomaar vermoord worden geen kind geen mens niemand

Moord is laf in alle opzichten

7. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar als er behoefte is om hier over te praten, dan mag dat toch wel? Ik vind het niet meer als normaal dat hier over gepraat word en vind het aantal reacties tot nu toe nog best wel laag en eerlijk gezegd valt dat me wel een beetje tegen...

8. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Natuurlijk mag er over gepraat worden, daar is een forum juist voor! Maar wat ik wilde zeggen is dat ik hoop dat dit topic niet verzand in beschuldigingen en excuses over en weer. Zeker niet omdat IEDEREEN het er bottom line over eens is dat het vreselijk is!

9. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb hier nog niemand beschuldigd en volgens mij de rest ook niet...er werd alleen gesproken over een verschil van mening en ik vind dat heel normaal dat je daar over praat...ik respecteer ieders mening, of ik het er nu mee eens ben of niet...

10. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    heel erg dat het is gebeurd.
    ik wens zijn familie alle sterkte toe

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ben het er ook mee eens dat je je mening geven mag. soms komt het wat anders op iemand over, maar daar kan dan ook over gesproken worden. je kan je standpunt of mening toelichten.
    en als je het ergens niet mee eens bent vind ik ook dat het gezegd mag worden.
    dit is nu eenmaal best een heftig onderwerp, en dan kan er wel eens een opmerking tussen zit die op een ander wat verkeerd over komt. maar juist dan moet er ook wat gezegd kunnen worden.
    laat iedereen in dit land maar eens wat vaker zijn mond open doen, het hoeft niet allemaal meer genomen te worden. want laten we eerlijk zijn, de straffen en rechten die criminelen hier hebben leiden nu ook niet tot een veilige leefomgeving. en als je kinderen op school nu ook al onveilig kunnen zijn is wel heel erg.
    daarom vind ik dat iedereen mag reageren hoe die wil, het is nu eenmaal een emotioneel onderwerp, en je mag je best even uiten. zolang we mekaar allemaal in elkaars waarde laten.

12. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Lover, wat mij betreft ben je gewoon even welkom als altijd, toegegeven je hebt een gevoelig bericht geplaatst, en de reacties daarop zijn te begrijpen, maar excuses zijn gemaakt en bestaan om aanvaard te worden!

Dat is afgesloten, en dit hele topic draait daar ook niet om (zoals meerdere dames al aangeven) het gaat om het medeleven tonen aan de familie, en de geschoktheid van jezelf onder woorden te brengen.

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dit las ik vanmorgen op het internet.

HOOGERHEIDE - De 22-jarige man die wordt verdacht van de schoolmoord op de achtjarige Jesse Dingemans, is de Antilliaans/Surinaamse Julien C. Zijn pleegbroertje Yuri zat in dezelfde groep als Jesse.

Wat Julien C., die geen bekentenis heeft afgelegd, vrijdagochtend in de school kwam doen en wat hem bracht tot zijn vermeende daad, is nog onduidelijk.

Julien C. heeft een crimineel verleden. Hij woonde de afgelopen jaren in Den Haag, Bergen op Zoom en Hoogerheide. In dit Brabantse dorp werd hij verzorgd door zijn pleegouders, Gosse (53) en Lidia (43).

Zij staan beiden staan bekend als topkarateka's en vechtsportleraren van internationale faam, net als zijn biologische vader Eric C. Die was gisteren met stomheid geslagen toen hij door De Telegraaf op de hoogte werd gebracht dat zijn zoon wordt verdacht van de schoolmoord. ,,Ik kan me er geen voorstelling bij maken. Dit overvalt me enorm", stamelt C., die het nieuws over het drama in Hoogerheide zijdelings heeft meegekregen. Overigens zijn Gosse en Lidia volgens hem de schoonouders van Julien.

Biologische vader Eric en zoon Julien hebben elkaar vele jaren van hun leven niet gezien, als gevolg van een breuk tussen de Antilliaanse vader en de Surinaamse moeder. Vorig jaar zocht Eric C. zijn zoon op in de gevangenis van Bergen op Zoom. ,,Hij zat daar vast wegens een overval op een winkel of zoiets", zegt vader C. ,,Ik had hem van kinds af aan niet meer gezien, omdat ik van de moeder geen contact meer met hem mocht hebben. Toen ik hem vorig jaar in de gevangenis ontmoette, schrok ik enorm. Het jongetje dat ik indertijd had achtergelaten, bleek helemaal te zijn vergeten wie ik ben."

Volgens Eric C. was zijn zoon vroeger geen probleemkind. ,,Ik herinner me Julien als een heel rustig jongetje." Julien C.'s pleegvader Gosse zegt in een reactie dat hij zich vooral zorgen maakt om zijn achtjarige zoontje Yuri, niet alleen het klasgenootje van Jesse, maar ook zijn clubgenootje bij Hikari, de vechtsportclub waar Gosse bestuurslid van is. ,,Met hem gaat het niet zo goed. Dat is onze eerste zorg. Daar wil ik het graag bij laten" , zegt hij aangeslagen. De politie meldde dat de verdachte 'rustig en kalm' was tijdens en na zijn aanhouding. Ook volgens zijn advocaat mr. H. van Asselt lijkt Julien C. de rust zelve. ,,Hij komt niet over als iemand die net iets vreselijks heeft gedaan. Of hij moet knettergek zijn..." Van Asselt wil verder niets kwijt over zijn cliënt, ook omdat C. morgen nog moet worden voorgeleid bij de rechter-commissaris. De moord wordt door dertig rechercheurs onderzocht.

Bron:www.telegraaf.nl

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Vaag bericht...vraag me af wat er allemaal wel en niet van klopt.

15. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Leuk ook dat zijn vader het dan van de krant moet horen :(
    Maar het was dus wel zeker dat hij in de school was?

16. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Pfff wat een duscussie. Ik ben het met de meeste eens. Er is geen reden om een kind te vermoorden. Wat er ook voorgevallen is. Kan natuurlijk ook met de ouders te maken hebben en dan is het kind dupe. Je mag een kind beoordelen op z'n ouders.

Heb vanmorgen een fotootje van het mannetje op de telegraafpagina gezien. Echt een leuk blond mannetje.

Onvoorstelbaar dat iemand in staat is om zomaar een kind omte brengen. Ik vind dit gewoon eng. Gewoon in een dorpje in Noord Brabant doodleuk de school binnengewandeld om een kind te doden. Ik woon ook in een dorpje in Noord Brabant en mijn zoontje gaat ook al naar school. Dan komt het toch wel erg dichtbij allemaal. Ik moet er niet aan denken ......

Silly

17. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Julien C is idd de naam die ik heb doorgekregen. Gisteren bevestigd gezien door mijn tante (haar dochter zat bij jesse in de klas). Yuri werd schijnbaar regelmatig gepest, dus dat zou zijn motief kunnen zijn geweest. Ik denk niet dat Jesse een echt pestkind was, want iedereen omschrijft hem en zijn familie als een hele lieve familie. Dus misschien heeft hij gewoon willekeurig iemand gepakt...

Deze Julien heeft in het verleden vaker vast gezeten. Hij is vorig jaar vrijgekomen van een straf die hij had gekregen voor een gewapende overval in Breda...

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja wat moet je hier nu op zeggen?

mischien dat het nu dan toch weer iemand betrefd die al een verleden heeft, en geen geweld schuwt. of een moeilijke jeugd heeft gehad. iemand die al te maken heeft gehad met jeugdzorg, en detentie. in en in triest

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wat ik dan niet begrijp is waarom zo iemand die al in de gevangenis heeft gezeten niet terug naar de Antillen wordt gestuurd? Komt dat omdat het tot het Nederlands Koninkrijk behoort?!? Ik vraag me dat dan af. Ik bedoel niet dat je dit had kunnen voorkomen... dat weet ik niet... maar ik vind het zo gek dat we het in Nederland altijd maar zo ver laten komen totdat we eens gaan nadenken over dit soort dingen, terwijl ik zelf bijvoorbeeld al een aantal jaren denk dat criminele 'niet-Nederlanders' teruggestuurd zouden moeten worden. Ik heb niks tegen buitenlanders, integendeel... ik heb ook veel buitenlandse vrienden, maar ik denk wel dat juist deze criminele niet-Nederlanders het verpesten voor de mensen die super hun best doen om hier te integreren.

Ondanks dit... het verdriet om Jesse overheerst. Dat zo'n heerlijk manneke zoiets moest overkomen. Ik heb een kaarsje opgestoken voor zijn familie. Wat een verschrikking als je dit moet overkomen... :pale:

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Antillianen zijn Nederlanders. Verder denk ik dat we dat soort discussies beter niet op kunnen starten hier, en al helemaal niet in dit topic...

Deel Deze Pagina