Eigenlijk heb ik geen woorden voor dit drama. Het motief interessert mij niet. Ik kan namelijk niet voorstellen dat iemand een motief heeft om een kind van 8 te vermoorden. Ik vraag mij af of ik ooit een kind uit mijn groepen nog alleen naar de wc durf te laten gaan. Hoe kunnen wij voorkomen, dat dit ooit weer gebeurt? De reacties op het condeolanceregister zijn erg mooi en ik heb ook meteen getekend. Lieve Jesse, rust in vrede.
Nee ik zeg ook 'opstarten' Misschien wat voorbarig van me maar weet uit ervaring dat dat soort dingen snel uit de hand lopen. Maar goed, ieder zelf weten hoor
Precies... ik vond het ook zo hartverwarmend om deze reacties te lezen... geweldig om te zien hoe een heel land zich kan verenigen...!
Bezopen...ziek... gewoon...er zijn gewoon geen woorden voor... Mijn oprechte deelneming naar de familie en vrienden! Liefs Najet
Ik vind dit niet meer normaal, hoeveel mensen kinderen worden nog slachtoffers van geweld Heb vanmorgen op nederland 2 een stuk van de stille tocht zitten kijken en tranen rolden over mijn wangen verschrikkelijk! Ik wil de ouders ( en volgens mij had hij een zusje ) en familie heel erg veel sterkte wensen en iedereen die dit mooie manneke gekent heeft. STERKTE Liefs winnie
Het is toch zo dat als er wat gebeurd in het nieuws dat dat meestal buitenlanders zijn, temisten dat valt mij altijd wel op. nederlanders zullen heus ook wel wat uitvreten maar dat zie je niet in vaak in het nieuws .
Tja hangt er van af hoe je het opvat. maar dat is niet echt een mening denk ik, want als er iets in het nieuws is dan komen er vaak buitenlanders in voor. dat valt me heel vaak op.
Is totaal niet rassistisch bedoelt, nl kan er heus ook wel wat van, alleen dat komt dan niet in het nieuws denk ik, of temisten minder.
Gaat nog steeds over het nieuws, het werd er eerder toch even verteld wie het heeft gedaan, op een of andere manier moet er altijd op het nieuws worden verteld wat voor nationaliteit diegene heeft. maar maakt ook niet uit wie het heeft gedaan het blijft erg
beetje dom om te zeggen, en hoor je daar nooit wat over? moet je mischien iets verder kijken dan je neus lang is, pedofilie, en kindermoorden, afgelopen jaar zag ik daar vaak nederlanders voorbij komen. en wat voor nationaliteit je ook bent, het is wel een beetje bekrompen om dan gelijk te gaan wijzen. en laten we hier alsjeblieft niet beginnen te wijzen, er is hier 1 dader! en 1 slachtoffer te veel, en dat is jesse! laten we denken aan het verdriet dat zijn ouders en familie moeten hebben. en alsjeblieft geen onzin gaan uitroepen. en daarbij mensen kwetsen.
In mijn ogen is iedereen die hier woont een nederlander.. dus om nou over buitenlanders te praten... pffff triest hoor.. ik verbaas me nog steeds over die term.
Ik denk dat dit toch wel een beetje eindeloze discussie wordt. Misschien is het beter om gewoon bij ons medeleven met de familie van Jesse te blijven en verder geen (min of meer politieke) discussie aan te gaan over de dader. Uiteindelijk blijft het heel erg, of het nu een Nederlander of een Nederlander van buitenlandse afkomst was.
Herkenning mogelijk het motief voor de moord Jesse betrapte insluiper door Johan van den Dongen en Cees Jansen HOOGERHEIDE - De achtjarige Jesse Dingemans is vermoord omdat hij onbedoeld de 22-jarige Julien C. betrapte in de school. Dat stellen Brabantse recherchebronnen tegenover De Telegraaf.
Ik heb een cursus zelfweerbaarheid gehad voor mijn werk en daar kwam een politie-agent en die zei als antwoord op de stelling die toen ook werd gegeven dat het altijd buitenlanders zijn, dat 80% van criminelen daden nog steeds nederlanders waren en geen buitenlanders, hij zei ook dat opsporing verzocht helaas alleen de items met buitenlanders uitzond.