kind gepest

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mimi1981, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Onze dochter van 8,5 word gepest op school. Ik had mezelf voorgenomen dat als school er niks meer aan doet en als het door zou blijven gaan ik haar van school haal. Nu is het dat onze dochter op een openbare school zit. Hier heb je nog katholieke en christelijk/protestante school.

Vorig jaar werd ze al gepest maarzewilde niet van school omdat ze ook nog vriendjes had en haar juf lette er best goed op (dacht ik). Tot ik van mijn vriendin hoor die haar dochter ook op school heb. Dat mijn meisje in de pauzes helemaal alleen staat zielig in een hoekje. Haar dochter is 12 en zit nu in groep 8 en die van mij in groep 5. Vind het zo zielig. Ik en mijn vriend hebben dus met haar gepraat. Ik wilde het nu weten. Ze zegt namenlijk thuis ook niet veel erover.
    Nu blijkt op school er een groep gevormd te hebben. Als je met mijn dochter speelkt word je gepest. Als je met hun mee doet laten ze je met rust.

Ik kan hier zo boos over worden. Ze zegt het wel tegen de juf maar dat houd dan een paar dagen op en dan begint het weer.

Ik zelf ben ook gepest op school vanaf de lagere school tot aan de middelbare school. Ik wil mijn dochter dat niet aan doen. Ik heb altijd gewoon op de school moeten blijven zitten maar als ik haar kan helpen wil ik haar eraf hebben.

Nu is het alleen dat ik niet weet hoe ik dat aan moet pakken. Ik ben vaak op school geweest en heb het vaak aangekaart vorig jaar. Ik ben zelf overblijf moeder op de onderbouw en kan haar niet meer in de gaten houden omdat dat tot groep 4 is.
    Min vriend vind dat ik gewoon naar de ene school moet gaan en vragen hoe we het kunnen doen omdat het nog in het begin van het schooljaar is. Ik ga dus morgen erlangs. Het rare is dat ik niet weet hoe ik het precies moet aanpakken. pfffff.

Sorrie ik denk dat ik meer even wilde spuien. Het maakt me zo moederloos. Ik zie dat mijn meisje verdriet heeft en ik hoop dat ik haar help door het zo te doen. Ze nu wel zover dat ze ook naar een andere school wil.

2. ach wat kunnen kinderen toch enorm wreed zijn zeg :cry:

Ik kan me echt boos maken dat ze zo bot een kind kunnen buitensluiten.

misschien kan je nogmaals de juffrouw op aanspreken en zeggen wat je hier hebt geschreven (over die 'regel' dat niemand met haar mag praten).
    Misschien kan je een paar mama's van de pesters op het gedrag van hun kind aanspreken. Niet beschuldigend, maar uitleggen dat je niet goed weet wat je ermee moet en of ze misschien eens met hun kind willen praten.

Ik vind dat school hier wel wat aan moet doen hoor! dit kan toch niet!
    Ik weet niet als er pauze is of de juffrouw/meester van groep 5 ook 'pleinwacht' heeft? misschien lopen er andere leraar/leraressen rond die er op kunnen letten?

heel veel sterkte!

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Het probleem op de school is wel dat er niet genoeg pleinwacht is. Als wij als overblijfmoeders er zijn moeten we om 12.45 uur naar binnen. Op dat moment hoort er een juf buiten te komen. Het is misschien 3 keer voorgekomen in een jaar tijd dat ze naar buiten komen tot 13.00 uur als de bel weer gaat.

Ik weet dat ik eigenlijk weer naar school moet stappen. Ik heb het alleen een beetje gehad hier. Dit is al een jaar bezig en elke keer goede hoop dat het wel over zou waaien.
    Omdat ik overblijfmama ben en ik dus vorig jaar van dichtbij heb meegemaakt wat ze mijn meisje aandeden werd ik boos. Juist omdat er niet op gelet word. Gelukkig deden de overblijfmoeders er wel wat tegen. Alleen dat is in de grote etenspauze. Ik als moeder wilde me er zo min mogenlijk mee bemoeien omdat je als ouder er toch anders tegenaan kijkt.

Ik ben vorig jaar naar bepaalde ouders afgestapt en mijn dochter zelfs ook (wat ik overegens heel knap vind). Toen is het even opgehouden voor een week. Ik kan alleen niet aan de gang blijven. Ouders zien niet wat ze op school doen als ze er niet bij zijn.

Dankjewel in iedergeval voor je reactie.

4. nou pleinwacht is toch het minste wat je mag verwachten op een basisschool?
    Ff gecheckt bij mijn stiefzoontje, die zegt dat er ALTIJD leraren lopen in de pauze. ('en als er kinderen pesten?' vraag ik. hij zegt: dan worden ze naar binnen gestuurd'
    Ik snap dat je moedeloos van de situatie word!

5. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Kinderen kunnen idd heel wreed zijn, maar dat betekend niet dat ze ongeremd mogen/kunnen pesten! Ik ben zelf mijn hele basisschool periode gepest geweest en krijg nog steeds de kriebels als ik langs een basisschoolplein vol met kinderen loop.... :( Mijn ouders hebben toen ooit gevraagd of ik niet naar een andere school wilde. Ik wilde dat niet, omdat ik bang was ook daar weer gepest te worden. Mijn vader heeft ooit voorgesteld om mij naar judo-lessen te sturen, om me wat meer zelfvertrouwen te geven (werd ook geschopt en geslagen maar durfde niets terug te doen). Achteraf heb ik er spijt van dat ik dit nooit heb gedaan...

Ik zie er ook erg tegen op dat ik ooit ook kinderen naar de basisschool ga brengen. Ik denk dat je er achter moet zien te komen hoe ze op school over pesten denken? Wat zien zij als oorzaak? Op mijn oude basisschool vonden ze dus dat het gepeste kind zelf vaak de oorzaak was, door afwijkend gedrag en/of afwijkende kleding, enz... :confused: Ik ben hier zelf later achter gekomen dat ze er daar zo over dachten... Dat maakte me heel boos! Kinderen moeten leren om gaan met de verschillen tussen mensen. Op school zouden ze ook les moeten geven over pesten e.d. Probeer er eerst met de school en/of de ouders uit te komen, helpt dit niet kijk dan pas naar een andere school, maar informeer dan wel eerst hoe ze daar met pestgedrag omgaan!

Heel veel sterkte, ook voor je dochter!

ps. Een schrale troost en je dochter heeft er nu niks aan, maar wat ik later heb gezien, is dat de grootste pestkoppen uit de klas hele zielige figuurtjes zijn geworden... (misschien wel slecht van mij, maar t geeft enigsinds voldoening :oops: )

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik begrijp wat je bedoel. Ik heb ook een beetje het idee dat ze bij ons ook zo denken over de de gepeste kinderen.
    Mijn meisje is een druk vrolijk meisje. Omdat niet iedereen daar tegen kan weet ik dat er sommige zijn die haar pesten. Sommige leraren kunnenhet ook niet hebben. Oke ze is druk maar gedraagd zich in de klas (hoor ik van school zelf).

Ik ben jaren gepest en het is zelfs zo dat ik dus die meiden echt niet hoeft tegen te komen. Zelfs met een reunie ben ik niet geweest. Ik krijg nog de kriebels als ik eraan denk.

Ik heb gevraagd wat ze nu echt wil. Ze wil gewoon naar een andere school en opnieuw beginnen. Ik ga morgen gelijk maar even informeren op de andere school

7. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Dankjullie meiden. :)
    Doet me goed om even tegen iemand anders te kletsen dan mijn vriend.

Ik heb mijn dochter vandaag ingeschreven bij eena ndere school. Ik heb al gehoord van andere moeders van die school dat ze heel erg op de nek zitten met pesten.
    Ze letten heel goed op.
    Nu kreeg ik te horen op haar school waar ze nog op zit dat ze sinds gisteren met een project zijn begonnen over pesten.
    Sorrie maar voor mij een jaar te laat.
    De directeur vond het jammer maar laat haar wel gaan.
    Haar juf vond het heel jammer. Juist omdat ze helemaal weg loopt met mijn dochter.
    Ik hoorde van haar juf hoe het in de klas aan toen gaat. Ze wilde me zelf al over een week spreken over de kwestie maar ik kwam zelf al. Mijn dochter zou een assertiviteitstraining nodig moeten hebben vind ze.
    Ik hoorde wat ze met mijn dochter al besproken had. Over wat er allemaal gebeurd.

Leuk zeg die hormonen :cry: :cry: Ik zat gewoon te janken. Ik vond het zo erg allemaal. Ik heb zo te doen met mijn meisje.
    Nu hoorde ik van de juf dat het dosier die ze heeft van mijn dochter bij stond dat ze op haar moest letten. Daar word mee bedoelt dat ze een buitenbeentje is en dat ze gepest word.

Toen storte ik in. Ik heb haar verteld dat ik vorig jaar het gevoel kreeg dat het wel losliep en dat het allemaal wel meeviel. Juist omdat ik het nooit gehoord had van de juffen zelf, deed dit heel pijn. Nu hoor ik van haar huidige juf dat ze het dus WEL allang wisten dan. Ze zei het wel niet maar door dat dosier weet ik het wel.

Vind het schofterig. Ze heeft nu een lieve juf hoor die er alles voor wilt doen maar ik vind dat het veel eerder uit had moeten komen zo. Ze vind het heel jammer maar begrijpt mijn beslisssing. Het enige wat ze vroeg was of ik wel op haar wilde letten dan zodat het niet erger zou worden op een andere school.

Sorrie voor het lange verhaal hoor.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik hoop voor je meissie dat ze nu gewoon weer lekker kan spelen

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Lieve Mimi,

Hoop dat het beter met je dochter zal gaan op de nieuwe school.
    Ben zelf ook jarenlang gepest,was op een katholieke school.
    Mijn dochter zit nu op christelijke school(groep 6)en daar treden ze zeer streng op tegen pesten,met succes!
    Mijn dochter heeft op veel andere christelijke scholen gezeten(door omstandigheden moesten wij vaak verhuizen)en nergens was een pest probleem.
    Mijn dochter heeft ook een vriendinnetje op de openbare school die gepest wordt.Dat meisje krijgt straf maar de pestkoppen niet. :(
    Ik vind het sowieso losgeslagen tuig wat er op die school zit,ben echt blij dat mijn dochter op een "strenge"school zit,daar plukt ze dagelijks de vruchten van.Heel,veel succes nog!

10. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik hoop ook dat ze een beetje rust gaat vinden. Morgen gaat ze er heen om te wennen. Ze mocht kiezen een halve dag of een hele. Ze gaat morgen een hele dag en dan neemt ze vrijdag afscheid van haar klasgenoten.

11. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Hoi Mimi,

het lijkt me een moeilijke keuze om je kind op een andere school in te schrijven. Maar als ze het zelf ook graag wil, is het wel een goede keuze!

Echt niet normaal dat de andere juffen er niets aan deden, terwijl ze wel op de hoogte waren! Ik denk dat ik in zo'n situatie geen hormonen nodig zou hebben om in tranen te zitten hoor! :p ;)

Hopelijk kan ze goed wennen op haar nieuwe school en kan ze haar schoolcariere nu zonder gepest te worden vervolgen!

Veel succes en sterkte hiermee

12. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Dankjewel meis.

ze is vandaag dus lekker naar haar nieuwe school geweest. Ze had het reuze naar haar zin. Ze heeft al vriendinnetjes gemaakt. Vanmiddag ging ze al haast niet mee naar huis. Omdat haar oude klasgenootjes opeens poeslief tegen haar doen. Begint ze te twijfelen. Ze wilt nog wel naar de nieuwe school hoor alleen begrijp ik haar wel.

Ik vraag me af als ze zou blijven of ze dan nog zo lief doen

13. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Waarschijnlijk niet.. .maar misschien ben ik iets te synisch (hoe schrijf je dat?!) van wege mijn eigen ervaringen...

Fijn dat ze het op haar nieuwe school naar haar zin heeft, hopelijk blijft het daar goed gaan!

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he mimi,

Ik ken je gevoelens en heb het allemaal van heel dicht bij in juni meegemaakt.
    Onze zoon van 13 werd een schuchtere jongen waar geen lach meer af kon en een heeeeeeeeeeeeeel laag zelfbeeld kreeg van zich zelf. Hij wou niet meer naar school, had steeds buikpijn. Tot op een morgend dat hij bloed overgaf en met hem naar spoed kon, daar kwam het er allemaal uit hoe erg hij gepest werd door 2 jongens van z'n klas. Hij bleek een maagbloeding te hebben en dit op een leeftijd van 12 jaar oud
    Zelf kletsen kreeg hij ervan, niet normaal

Ik heb direct de directeur gecontacteerd dat dit helemaal niet kon.
    School heeft perfect gereageerd, de jongens zijn dit jaar van school verwijderd want onze zoon wou niet uit de school weg.
    Nu ondervinden we dat er weer pesterijen zijn in z'n klas en dit door andere kinderen maar niet tegen hem deze keer.

Kinderen kunnen bikkelhard zijn.
    Ik weet dat ik rond de 15 weken zwanger was en de stress trok in m'n buik. Mocht zelfs niet meer gaan werken en dreigde een vroeggeboorte te krijgen.
    Wat we er nu van mogen ondervinden is dat ons kleintje een groeiachterstand heeft en ik moet volgende week bevallen.

Ondertussen wordt onze zoon psychisch begeleid om alles te kunnen verwerken, hij krijgt ook aparte begeleiding om z'n zelfbeeld op te krikken.
    Het haalt al veel uit en nu is hij terug een vrolijke knul, hopelijk blijft het zo.

IK WENS JE HEEL VEEL STERKTE MET DE MOEILIJKE BESLISSINGEN DIE JE MOET NEMEN EN LAAT JULLIE KOP NIET HANGEN HE

15. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Jeetje zico, Heel erg van je zoon allemaal meis. Gelukkig hebben ze er op school wat aan gedaan toen ze erachter kwamen.

Ik hoop dat het met je zoon weer helemaal in orde komt en met jou ook natuurlijk. Zulke dingen gaan niet in de koude kleren zitten.

Knuffff. Mimi

16. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Wat erg allemaal van dat pesten joh... Ik weet het niet...Ik kan soms heel erg boos om worden. Mijn dochter is bijna 7 en word gelukkig niet meer gepest...(vanwege haar huidskleur)

Ik volgde toen opleiding VSPW..Basischool en we hadden toen een workshop over pesten, dat heeft me toen goed geholpen...

Verder heb ik me kind ook aangeleerd om niet te reageren op domme gedraag, hoe wel ze klein is, hielp dat wel..

Als ze tegen haar zeiden dat ze bruin is en lelijk, moest ze van mij zeggen; ik weet dat ik mooi ben, me moeder en vader vind me mooi, dus ik maak me niet druk om jou...

En als ze tegen haar zeggen van; je mag me niet met ons spelen. Moest ze van mij zeggen; Dan niet, ik ga met iemand anders spelen of alleen, dan heb ik geen last van zeurpieten...

Ik heb reactie gekregen van andere ouders dat ik dat niet moest doen...Maar tja het hielp haar wel...En nu zijn de pestkoppen dol op haar....

Maar ik weet hoe het voelt voor een ouder als een kind gepest word...

Groet Jeanney

17. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Het voelt heel vervelend ja. Ze zit nu net op de nieuwe school en ze heeft het heel erg naar haar zin. Ik heb nu al meer vriendinnetjes van haar gezien in 1 week dan op haar oude school. Het doet me goed haar te zien stralen

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wat een domme reactie van die andere ouders!
    Ik vind juist dat jij het heel goed aanpakt zo!
    Als hun kind gepest werd,piepten ze wel anders...!

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wat fijn dat ze het op haar nieuwe school zo naar haar zin heeft! :D

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Overal wordt gepest!
    Ik werk op een christelijke school en ook daar wordt gepest, het is iets van alle rangen en standen.

Ontopic:
    Fijn dat het nu beter gaat met je dochter!
    Misschien is het een idee om naar het pestprotocol te vragen op de nieuwe school, dan weet je meteen waar je aan toe bent in geval van nood.

Deel Deze Pagina