kind gepest

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by mimi1981, Sep 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,608
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Tuurlijk wordt er overal gepest,maar op de school van mijn dochter DOEN ze er ook wat aan!

2. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Op de nieuwe school van mijn dochter zijn ze ook heel streng hoor. Ze heeft het naar haar zin en alles wat er gebeurd word streng aangepakt. Eerst alleen met de leerling en na 3 keer worden de ouders erbij gehaald.

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

he, heb niet hele topic gelezen sorry, weinig tijd, maar...

mijn meisje ook gepest, en werd van kwaad tot erger. kwam seksuele intimidatie bij en alles, maar betrof hier een jongetje en vele slachtoffers.
    heel vaak bij juffen geweest. toen ik achter de seksuele handelingen kwam naar de vertrouwenspersoon in school, door naar de directeur, andere ouders zelf in moeten lichten, want school deed het niet. maatregelen werden teruggedraaid. directeur wilde het er eigenlijk niet over hebben (dikke mik met moeder dadertje). dit alles speelde vorig jaar. dit jaar heeft het betreffende jongetje zeker 1 en waarschijnlijk wel meer nieuwe slachtoffertjes gemaakt. directeur wil niet met me over praten. (zegt van wel hoor, maar dan tegen anderen) ik ben met een andere ouder naar de externe vertrouwenspersoon geweest. die was oke, tot ze op school een gesprek had en ingepakt werd.
    we staan dus weer alleen. volgende stap ben ik nog niet achter.
    ik gok, dat dat regionaal moet, maar ook dat we er weinig mee op zullen schieten. als er eenmaal zo'n falend beleid is op zo'n punt is het niet makkelijk meer terug draaien.
    als je je kind van school haalt zou ik haar ook op iets doen waardoor ze meer zelfvertrouwen krijgt en weerbaarder word. je moet er niet aan denken dat het opnieuw gebeurt. ik denk dat dat misschien toch niet zo'n gek idee is. en ik zou ook gewoon hogerop zoeken. en neem geen genoegen met mooie praatjes, maar knok voor je kind.
    sterkte.

4. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Jee meis. Dat school er niets aan doet vind ik wel heel erg. Dan ga je je toch afvragen of die directeur er zelf niets mee te maken heeft.

Ze zit nu op een andere school en heeft het heel erg naar haar zin. Hier doen ze zelf ook als ze vinden dat ze niet weerbaar genoeg is aan assertiviteitstraining. (mooi woord). Zolang dit goed gaat hoop ik dat het zo blijft.

5. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

Nov 16, 2007
    401
    0
    0
    Grrrrr, hier kan ik zo kwaad op worden. Een kind dat aangeeft meerdee keren dat ze wordt gepest en dat weinig tot niks aan wordt gedaan door de mensen die daarvoor zijn bedoeld. Ik heb zeer nare ervaringen met pesten en nog steeds. Mijn neefje werd gepest, zo heftig dat ie een aantal keer in het ziekenhuis is beland. Mijn man is zijn hele schoolperiode gepest, het begon bij hem al op de peuterspeelzaal. En de scholen zeggen altijd wel, ja hoor, wij hebben een toppestbeleid, maar in de praktijk komt hier niks van terecht. Ik ben hierdoor best wel het vertrouwen in leraren en leraressen verloren. Mijn man en ik praten nu al over wat voor actie we moeten ondernemen als ons toekomstige kind ( niet dat aan de orde is ) zou worden gepest. Ik lees ook dat je dochtertje het nu wel naar zin heeft op haar nieuwe school. Je dochtertje is een dapper meisje, want echt het is zo erg als je wordt gepest. Ik hoop dat de situatie op haar nieuwe school blijft zoals die nu is. Met mijn neefje gaat het nu ook prima, maar hij heeft echt een grote klap gehad ervan. Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik haaaaaaaaaaat pesten...
    Groetjes,
    Sewgirl

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Ik haat het zelf ook hoor. Ik heb weleens aan de kinderen gevraagd die pesten. Ik doe nu nog overblijfmoeder. Jullie vind het zeker heel leuk om gepest te worden? Het antwoord was nee. Ik maar uitgelegd dat als je het zelf niet leuk vind hoe je het een ander dan kan aandoen. De meeste begrepen dat wel en daar hoor ik ook niks meer van hoor.
    Ik ben zelf van de basisschool tot op de middelbare school gepest. Alleen de in de 1e niet. Ind e 2e kwam er weer een meisje wat popie jopie was in de klas.
    Ik heb er nog een knou aan overgehouden. Ik vond het heel moeilijk om naar de juf toe te stappenvan mijn dochter. Ik dacht alleen hoe ik het vroeger vond en niemand er wat aan deed. Dat maakte me wel iets sterkter. Ik kan heel moeilijk spreken in een hele grote groep. Mijn mening laat ik liever achterwegen. Daarom vind ik dit forum zo fijn omdat ik hier niemand persoonlijk zie en wel durft te zeggen wat op mijn hart ligt. Gelukkig kan ik met mijn vriend ook heel geod praten en durf tegen hem wel alles te zeggen. Mijn dochteris helemaal opgebloeid en is een stuk vrolijker als ze thuis komt. Ze heeft nu al een harts vriendinnetje (noemen ze het). Maakt mij ook gelukkig

Share This Page