Kind gestikt op glijbaan peuterspeelzaal

Discussie in 'De lounge' gestart door JoyceD, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    AMEN !

Sorry , maar een stagaire alleen buiten met zoveel kinderen ? :confused:
    Ongehoord gewoon ....

En dan nog iets .
    Net werd er geschreven dat het kindje niet te zien was door de opstaande randen van de glijbaan .
    Waar waren de leidsters dan toen dat kind de glijbaan opwilde klimmen ?
    Mijn jongste is nu bijna 2 en half en die mag toch echt niet van alleen de glijbaan op hoor .
    Ze mag het wel zelf doen , maar ik moet erbij zijn zodat ik kan zien wat ze doet .
    Als er zulke kleine kinderen buiten spelen met een glijbaan of klimrek hoort er in mijn ogen een leidster bij die glijbaan/klimrek te gaan staan .
    Zo voorkom je dus dit soort dingen .

Ik denk dat het goed is dat er een rand op een glijbaan zit .
    Maar het moet niet zo een hoge rand zijn dat je het kind niet meer ziet !
    Verder zou het fantastisch zijn als er meer dan 3 leidsters in 1 groep zitten .
    En dan heb ik het wel over gekwalificeerde leidsters !

Laatst had ik ook zo een leuk opstootje op de school van mijn dochtertje .
    Er is een clubje na schooltijd waar de kinderen kunnen dansen ,zingen , knutselen en toneelstukjes leren instuderen (uiteindelijk ook een opvoering ).
    Komen we mijn dochter af halen , zit ze met haar knieen op een hoge kruk met een grote puntige schaar in haar hand .
    Ze flink aan het zwaaien met die schaar :confused:
    Ouders mogen in principe de lokaal niet in .
    Kan je vertellen dat mijn man gewoon dat lokaal is ingestormd , die schaar heeft afgepakt en tekeer is gegaan tegen die leidsters .
    Er waren 15 kindjes met 3 leidsters en niemand lette op .
    Ze waren met elkaar aan het kletsen :confused:

Wij hebben een gesprek geeist met de hoogste leiding en die ook gekregen .
    De scharen (waren stoffenscharen waar kinderen van 4 mee speelde) gingen per direct de deur uit .
    Ook de leidsters zijn er op aangesproken door hun hogere .
    Sinds die dag worden ze ook steeds controleerd door een team manager die zo nu en dan ( zeker elke dag wel een keer ) het lokaal binnenstapt .

Als ik dan zo een bericht als dit hoor , dan lopen de rillingen mij over het lijf !
    En blijf het schandalig vinden dat er geen wettelijke eisen/regels zijn voor psz .

Groetjes Joyce

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik werk zelf op een KDV en wij laten kinderen van die leeftijd zelfstandig de glijbaan op en af gaan. Natuurlijk hou je het in de gaten, maar je kan er niet constant bij staan, er zijn meer kinderen waar we op moeten letten.
    Nu hebben wij een heel groot buitenterrein en wij zien het heel snel als er speelgoed mee wordt genomen naar de glijbaan, daar letten we zeker op.

Het is afschuwelijk wat er toen gebeurt is en hopelijk gebeurt zoiets nooit meer. Ik ben alleen bang dat strengere eisen zoiets niet kunnen voorkomen, het is een menselijke fout. Er moet beter opgelet worden (en bij peuterspeelzalen meer leidsters)!

3. Niet meer actief

ik dahct dat die dingen niet meer mochten op peuterspeelzalen
    een paar jaar geleden is er ook zijn ongeluk gebeurt psies hetzelfde toen zijn overal die dingen verwijderd
    blijkbaar zijn ze weer trug ik snap dat niet hoor
    zoiezo als leidster let dan toch op dat die kinderen er niet meer op de glijbaan gaan ofzo

4. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Dit is 3 jaar geleden gebeurd , alleen is er weer een uitzending over gemaakt ;)
    Dat is gedaan omdat de moeder het niet eens is met het feit dat die mensen er ongestrafd mee weg komen .
    Ze hoeven niet eens gestrafd te worden , een excuus was al goed geweest zei ze .
    Maar zelfs dat heeft ze niet gekregen .....

Groetjes Joyce

5. Niet meer actief

oh ja zie je ik dacht al

Deel Deze Pagina