Hé meiden, Ja.... daar ben ik weer (dit verhaal heb ik al op diverse plaatsen geplaatst!). Ik zit er alleen zo mee, wordt er depressief en gestresst van. Kan nu bijna niet van mijn 1e zwangerschap genieten. Het is het volgende: Mijn vriend (bijna man!) en ik zijn al 6,5 jaar samen waarvan 4 jaar samenwonend. Eers in een klein dorp in Friesland en sinds vorig jaar zomer in de stad Sneek. Helaas kan ik hier totaal niet wennen. Het is totaal anders dan het dorp waar ik vandaan kom, mijn vriend is er door de week niet (militair) en ik ken daar helemaal niemand. In het 'oude' dorp wonen mijn ouders en enkele van onze vrienden. Nu is het ons gelukt om een nieuwbouw woning te kopen in het oude dorp. De financien konden we net rond krijgen... Het huis wordt in oktober opgeleverd maar voordat we erin kunnen, zal het december zijn. Nu hebben we ons huidige woning binnenkort in de verkoop. We hopen deze natuurlijk z.s.m. te verkopen, anders zit je straks met dubbele lasten! Nu geeft de makelaar aan dat het vaak niet goed verkoopt als de nieuwe bewoners er pas in janauri 2008 in kunnen. Nu hebben mijn ouders aangeboden om tijdelijk bij hen in te gaan wonen, als we daarmee ons huidige woning eerder kunnen verkopen. Dit zou betekenen: huidige woning per juni verkopen, spullen opstallen, bevallen bij mijn ouders en daar een half jaar op zolder blijven wonen met z'n 3en. Daarna is het nieuwe huis klaar en kunnen we weer met z'n 3en gaan wonen. Gelukkig heb ik tot januari verlof, dus ben zelf continue bij de baby thuis! Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Met man en kind tijdelijk bij de ouders in? Zo ja, hoe heb je dit ervaren? Zo nee, zou jij dit kunnen? Het bespaart ons wel zo'n 5000 euro aan maandlasten! Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden! Alvast heeeel erg bedankt voor de reacties. Ik hoop binnenkort wat meer rust te kunnen vinden, als we éénmaal weten wat we gaan doen! Liefs Elma
Als jullie het alle twee niet erg vinden om bij je ouders in te trekken zou ik het zeker doen. Jij voelt je niet meer zo alleen en het bespaart jullie een hoop geld.
Een betere oplossing is er in mijn ogen niet! Als jij en je (bijna) man er beide geen moeite mee hebben zou ik die kans gelijk pakken!
Ik vind het erg lief van je ouders dat ze dit aanbieden ! Als jij en je hubbie jullie zelf prettig voelen bij je ouders .... waarom niet . Ik zou het zelf niet kunnen , maar heb zelf niet zo een hele goede band met mijn ouders Groetjes Joyce
ik zou het doen! jij vloet je er happy bij, denk dat het voor je man ook niet zo'n opoffering is gezien hij door de week altijd weg is en financieel is het natuurlijk ook erg prettig! kun je wat extra sparen voor het nieuwe huis en de kleine, gewoon doen denk ik.
wij hebben het niet gedaan, ons huis is per 1 november vorig jaar verkocht en eind deze maand krijgen we de sleutel! Maar we wonen tijdelijk heerlijk in een huurhuis.En door omstandigheden logeren we zo'n 1 nacht bij mijn ouders, wat nu al aardig begint op te breken. Zeker met kleine kinderen geen aanrader, en dan met zijn allen in 1 kamer, wij konden het zeker niet. Mijn man is er van maandag tot vrijdag ook nooit, en ik vind het heerlijk de plek voor ons zelf/ Ben wel heel blij dat we bijna in ons nieuwe huis kunnen, Wel zou ik je huis te koop zetten met oplevering in overleg, en er zeker eerder uit gaan als dat nodig is voor de verkoop. Wij zijn ons huis kwijt, maar de buren waar we eerst woonden staan nog steeds te koop, en dan zouden we nu ons nieuwe huis ook te koop moeten zetten. groetjes
Ik heb het twee keer toe gedaan, ook omdat we een huis gekocht hadden en het andere verkocht.Bij ons ging dat prima, maar de band moet natuurlijk goed zijn.
de band is bij ons geweldig, maar het is voor ons vooral hoe lang je er moet zitten, en nog belangrijker, we willen gewoon onder elkaar zijn met ons gezin!
je moet de voor en nadelen naast elkaar leggen en als ik het zo hoor zijn er meer voor dan nadelen. je kunt als je bij je ouders zit in alle rust de nieuwe woning zo maken zoals jullie die hebben willen en geen haast om over te gaan. Ik zou het zeker doen als ik in deze situatie zou zitten. veel suc6 met je evt beslissing. groetjes Inge
Als jullie het allebei geen probleem vinden, waarom niet? Wij zitten zelf een beetje in dezelfde situatie. We hebben een nieuwbouw huis gekocht wat volgens prognose juni 2008 opgeleverd wordt. Onze huidige woning staat nu te koop en zal zoals het er nu uitziet op korte termijn worden verkocht. Betekent dus dat we op zoek moeten naar andere woonruimte. Ik zou het zelf dus niet doen, ook omdat de overbruggingperiode te lang is. Maar nogmaals gewoon doen als jullie het allebei zien zitten!
Gek om te lezen dat je in mijn stad, waar ik ben geboren en getogen niet kan wennen, terwijl ik zo graag daar weer terug naar wil, Ik zou als ik jullie was kiezen om toch eerst bij je ouders in te trekken. Met natuurlijk zeer goede afspraken.
Wij hebben het ook gedaan,tijdelijk bij mijn moeder gewoond en mijn zus en broertje woonden er toen ook nog. 4 maanden in totaal. Was goed te doen,maar we keken wel heel erg uit naar ons eigen huisje.(en meer ruimte) Maar had die tijd absoluut niet willen missen.(vooral omdat mijn moeder kort daarna overleed) Bij ons ging het goed ,maar we hadden ook veel vrijheid. En als het ook nog eens veel geld bespaart,zou ik het wel doen.
nee, echt niet... Alleen door het lezen van je verhaal en het idee dat ik een half jaar bij mn ouders in zou moeten doet me al rillen... En het zijn echt hele lieve mensen hoor! Niks mis mee. Maar ik zou helemaal gek worden. Ik zou dan ook particulier wat huren voor een half jaar. Weet niet waar je naartoe gaat verhuizen, maar er is altijd wel iets te vinden.
als het voor een half jaar is is het nog wel te overzien maar lijkt me niet prettig maar als het financieel beter uitkomt zou ik zeggen even een half jaar op me tanden bijten liefs jose
Ik denk dat wij hier moeilijk over kunnen oordelen! Ik zou zeggen doen! Maar ik ken je relatie niet met je ouders.. en de ruimte die je dan kunt benutten?! Ik bedoel als je iedere avond verplicht bent om tv te kijken bij hun.. Ik persoonlijk zou t wel doen, bespaar je een hoop geld, en denk dat je meer rust hebt dan. Ik zou wel proberen om echt je eigen plekje te maken daarzo.. succes met je beslissing!
Ik zou zo bij mijn ouders gaan wonen. Geen druk van dubbele lasten, hulp voor de kleine, zodat jij weer kan klussen enz. En natuurlijk wel goede afspraken maken, voor zover nodig en mogelijk. En heel belangrijk als je het doet, blijven praten! Niet opkroppen of wat dan ook.. dat kan vervelende gevolgen hebben.