Mijn zoon is de laatse 2 maanden maar 700 gram totaal aangekomen terwijl hij voordien echt enrom hard groeide op mijn melk.....Hij is nu 6 maanden en weegt slechts 6,8 kilo (bij de geboorte 3.3 kg) Ik ben erg bang dat als ik woensdag bij de kdienrarts zit dat hij zal zeggen dat ik met kv moet beginnen. Hebben jullie tips?
Ik denk dat je je niet echt zorgen hoeft te maken. 2 maanden is 9 weken, dus hij is bijna 80 gram per week aangekomen, dat is volgens mij, zeker met deze leeftijd, gewoon netjes. Je zal ook wel met bijvoeding gaan beginnen nu en over een maandje met brood, dan krijgt hij alweer meer binnen. Kunstvoeding lijkt me niet nuttig, je kan hem dan beter iets meer aanleggen als je wil dat hij meer aankomt. Ik heb net trouwens de curve bekeken en dat is ook netjes, hij zit nog helemaal niet helemaal onderin.
Heb je de groeicurve al ingevuld op borstvoeding.com? Dan kan je zien hoe JP het "doet" in vergelijking met andere bv-kindjes. http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ Maar volgens mij is het normaal dat ze na 4 maanden minder hard groeien. En zo licht vind ik hem nog niet. Dylan woog met 6 maanden 6480 gram. Hij was in de 2 maanden daarvoor 600 gram aangekomen. Bij de geboorte woog hij 2950 gram.
Na 4 maanden wordt de groei vlakker, dat is normaal bij BV-kindjes. Maar je groei is meer dan goed hoor. Idd het gewicht van je kind op de bv-curve invullen, dan zal je zien dat hij het prima doet. Geen enkele reden om met KV te beginnen. Bovendien zit in jouw BV alle stoffen en meer die je kind nodig heeft.
Ja ik heb hem op de curve gezet bij borstvoeding.com en hij valt nu wel onder de curve. Zit op circa -1....daarom postte ik hier ook. Dat baart me wel wat zorgen. Hij gaat inderdaad wel vanaf woensdag (dan is hij 6 maanden) wat bijvoeding krigen...hopelijk gaat het dan beter....
Ben het eens met al het bovenstaande. Zal je ff de cijfertjes van mijn kindje geven. Bij de geboorte 3100. Nu bij 24 weken 6000 gram. En ons cb was prima tevreden. Dus laat je niet in de stress praten, hoor! Gewoon blijven letten op de plasluiers en of je kindje alert blijft. Vertrouw maar op je kindje; die geeft wel aan als het niet goed genoeg gaat. Succes!
Hoe is het met z'n lengte? Dylan zit vanaf z'n geboorte met het gewicht al tussen -1 en -2, maar met de lengte ook. Als dat in verhouding is, is er niks aan de hand. En al is dat even niet zo, ze kunnen toch niet altijd maar hard groeien? De ene keer gaat de lengte wat harder en de volgende keer het gewicht weer. Ik zou me er niet te druk om maken hoor.
Ik weet niet of het écht te weinig is. Maar als de ka wel commentaar heeft je hoeft niet over op kv hoor ! Gewoon een lk of een vrijwillger bellen voor tips.
Ja Natasja, daar ging ik ook vanuit dat hij zijn gewis=cht had verdubeelt en dat dat goed is! Zijn lengte is goed (zelfs klein beetje boven de borstvoedingscurve) en dat vindt de KA het belangrijkst, maar dat gewicht moest toch in de gaten worden gehouden volgens de KA. Nu eet mijn ventje niet altijd even goed (soms weigert hij de fles als hij bij de oppas is) en daar ben ik normaal helemaal niet van onder de indruk omdat hij vrolijk is en voldoende plasluiers heeft, maar nu maak ik me daarover natuurlijk wel wat zorgen. Ik was inderdaad van plan om even met mijn lk te bellen als ik er niet meer uitkom Dank voor de geruststellingen dames!
Dat gaat Eva niet redden hoor, gelukkig maar... ze begint eindelijk een beetje in proportie te komen . Maar ik wist niet dat dit 'regeltje' bestond?
Dat verdubbelen redt Angelina ook net niet, wel bijna Zij was tussen de 4 en 6 maanden ook 'weinig' aangekomen, nog minder dan JP zelfs, ik meen zo'n 600gram. Bij het cb zeiden ze dat dat niet erg is, ook wel redelijk normaal. Er zijn nou eenmaal veel kindjes die met 4 maanden al bijvoeding krijgen en kindjes die dat met 6 maanden 'pas' krijgen, dus dan hebben die even een wat vlakker lijntje. Angelina eet nu flink wat bijvoeding en zit nog op net zoveel bv als voorheen, dus ik geloof dat die het wel weer inhaalt. En ze is zwaar zat, dus ze kan wat hebben Ze was overigens 3915 bij geboorte en met 6 maanden was ze 7535.
Mirre zit met haar gewicht ook op -1 en met haar lengte op 0. Eigenlijk vanaf dat ze een maand oud was is dat zo. De diëtiste van ons Cb wilde dat ook 'in de gaten houden'. Van mij mag ze, maar dit is gewoon Mirre dr bouw denk ik ... en wie weet wat ze straks doet met al die groenten! Geen zorgen maken dus (zegt de grote zorgenmaker )
Dank Salapio, ik maak nu ook minder zorgen. De LD zegt ook dat hij gewoon meer in de lengte verbruikt dan in de breedte en dat dat helemaal niet erg is. We gaan vanaf morgen (dan is hij precies 6 maanden) echt met bijvoeden beginnen dat wel. We zitten nu echter weer met een ander probleem, meneer is opeens weer aan het flessen weigeren 0verdag krijgt hij bij de oppas afgekolfde melk en dat ging eindelijk na een tijd sukkelen helemaal perfect en nu is hij weer van gedachte veranderd.....Ik ben net 2 weken in Nederland geweest (woon in het buitenland) en toen heeft mijn schoonmoeder opgepast en die melde ook al af en toe een weigering......
Heb je al geprobeerd om uit een tuitbeker te laten drinken (je hebt met harde en zachte tuit)? Of mengen met Biobim tot een papje? Misschien werkt dat wel? Mirre drinkt alleen maar (goed) uit de fles als ze echt echt echt honger heeft (moet echt huilen van de honger ... zielig dat wel). Dan drinkt ze wel een fles van 120-160 ml ... Anders neemt ze met 20ml genoegen (of helemaal niets). Maar drinkt ook minder hoor op mijn werkdagen ... soms haalt ze dat snachts in (joepie ...), soms niet ... Veel plezier met bijvoeden en succes met de flesweigeraar.