Wat ook helpt voor 's nachts is zo'n 'overal-pyama'. Dus een pyama uit één stuk. Dan kunnen ze niet aan hun billen krabben wat herbesmetting voorkomt.
Er heerst hier nogal een taboe op wormen terwijl je ze overal op kunt lopen hoor, niet specifiek op een kdv. Als je kinderen bij jou buiten spelen kunnen ze het ook krijgen. Ik geef de kinderen hier preventief pilletjes, 3 x per jaar (wij wonen achteraf met diverse dieren). Kan geen kwaad m.i., het is hooguit vervelend. Net als luizen, je hebt ze liever niet en kun je preventief behandelen.
Mee eens. Wordt vaak meteen gewezen naar kdv, school of speelzaal. Terwijl je ze ook kunt oplopen door bijv. rauwe groenten. Goede hygiëne is ook thuis belangrijk en dan nog heb je de kans dat je ze krijgt. Het is iets wat bijna alle kinderen wel een keer krijgen. Nagels korthouden en handen wassen voor het eten werken ook goed.
ik heb het als kind zelf een keer gehad. ik weet nog dat ik van de dokter toen een wit drankje kreeg. en toen ging het volgens mij snel over. je kan het ook thuis krijgen. gewoon van in de zandbak spelen. veel kinderen krijgen wel eens wormpjes.
Volgens mij kun je ook besmet zijn zonder klachten te hebben, maar je bent dan wel besmettelijk (dus bv een keertje handen niet goed wassen na een toiletbezoek en er kunnen eitjes op speelgoed etc zitten). Dus preventief behandelen is dan wel nuttig op zich.
ik weet, dat (katten)wormen resistent worden als je ze (preventief) met een lage dosis behandeld. ik zou zelf dus niet preventief een pil nemen, maar pas als het nodig is
Mebendazol kan preventief worden gebruikt, dat wordt dus ook zelfs sterk aangeraden; als je kind het heeft, moet de hele familie behandeld worden omdat je anders elkaar kan blijven besmetten. En wormen hoeven geen heel extreme klachten te geven, kan best dat je ze hebt maar het helemaal niet door hebt, terwijl je ongemerkt toch heel vage darmklachten hebt. Zo kan het dus ook dat het ene kind 's nachts ligt te kronkelen en kermen van de jeuk, terwijl het andere kind ook besmet is, maar gewoon doorslaapt.
Nou inderdaad dit lijkt mij ook. Als ze ze hebben merk je het wel. Hier hebben de kinderen al een paar kuurtjes gehad helaas, ik zelf ook al 2 keer. Heel vervelend maar na 1 dag waren de wormpjes al dood en heb je dus geen last meer.
Wormen loop je trouwens niet op in de zandbak.Is een oud fabeltje.Komt vrnl door rauw vlees en besmetting via anderen Mijn oudste dochter heeft er ook regelmatig last van Ze bijt ook nagels en daardoor is er vlgns mij extra bevattelijk voor.