Enkelletsel???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jale, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Maandag is mn jongste dochter van 4 gevallen van het duikelrek op school. Sindsdien wil ze niet meer op haar voet staan. Ze geeft aan dat de onderkant van haar hiel pijn doet.
    Dinsdagochtend hebben we foto's laten maken in het ziekenhuis en hun gaven aan dat ze geen breuk of scheur konden zien op de foto's.

Echter nu is het donderdag eind van de middag en ze wil nog altijd niet op die voet staan. Het is verder niet blauw of dik of iets dergelijks, het is puur haar hiel die pijn doet.
    Nu heb ik op internet al een beetje zitten lezen en gelezen dat bij enkelbandletsel je na een paar dagen toch al wel weer zou moeten kunnen belasten, maar bij iedere aanraking met de grond begint ze te huilen....Net de ha gebeld en morgen kan ze komen maar pas om half 4....

Hebben jullie ervaring met die soort letsel? Zouden jullie gewoon morgen de afspraak van de ha afwachten of bijvoorbeeld gewoon naar de SEH rijden morgen?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Je hebt al een foto laten maken en echt ernstig letsel is uitgesloten in de zin can breuken. Ik zou dus gewoon de afspraak bij de huisarts afwachten. Natuurlijk is er een reden waarom je dochter niet op de voet wil staan, t kan bandletsel zijn, maar zou dan wel iets van zwelling en verkleuring verwachten. Indien nodig zal de huisarts echt wel doorverwijzen naar t ziekenhuis.

Sterkte ermee!

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb mijn enkelbanden wel eens gescheurd, toen mocht/kon ik er zeker een week niet op lopen. Daarna aantal weken met een brace gelopen en vervolgens na de 6 weken herstel ook nog een paar maanden met sporten een brace.. Gelukkig wel helemaal hersteld.
    Ik had wel een flinke blauwe plek en verdikking erop, volgens mij is dat vaak bij gescheurde enkelbanden.

4. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een dochter met letsel aan pezen en spieren vastzittend aan het hielbeen. Hier kwam ze met de gym op haar hielen terecht. Dit kan alleen met rust genezen en verzacht worden met b.v. een inlegzool in de schoenen. Zou nog even voor de zekerheid contact opnemen met je huisarts.

5. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Gisteren naar de ha geweest en doorgestuurd naar de SEH, na een aantal foto's kwamen ze toch tot de conclusie dat er een scheurtje in haar hiel zit... nu zit ze in het gips...

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Arme meid! Goed dat er nog even weer uitgebreid naar is gekeken! Beterschap!

7. EDMJ

EDMJ Lid

17 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel knap dat kinderen van die leeftijd toch wel duidelijk maken dat ze echt wel wat mankeren. Veel beterschap!

8. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    moest ook inderdaad direct aan het hielbeen denken. hier is er voor de zekerheid wel een foto gemaakt maar waren er geen afwijkingen te zien. ik hoop dat ze snel van de klachten af is.

9. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Beterschap, hier een kleine man die in het gips zit wegens een scheur in zijn scheenbeen. Als het goed is mag het er woensdag af (na 4 weken gips) en dan zijn we er vanaf:D
    Ze geven het vaak goed aan, hier wilde hij er ook niet op staan.

10. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    #10 Jale, 5 apr 2014
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
    Het zware gips is er af.. ze heeft nu een soort van loopgips (niet echt gips, maar wel zo'n kleurtje erom) en een schoentje... maar ze heeft er nog niet echt op gelopen.... een paar stapjes en dan niet eens los maar aan 1 of 2 handen.Ze zegt dat het nog stees pijn doet en trekt dan haar been weer om hoog...

Wat te doen? Weer terug? Of is dit normaal als ze net weer met loopgips mogen lopen?

Edit ze heeft: Softcast gekregen..

Deel Deze Pagina