Kind in arm geknipt met een schaar op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door noena, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    Hallo dames,

Mijn dochter is door een klasgenootje in haar arm geknipt met een schaar. Je ziet echt dat er door het vlees is geknipt met punt van de schaar.. Tis wellis waar klein wondje, maar best diep..

Weet ff niet zo goed hoe ik de juf hierop moet aanspreken, ze heeft overigens niks gezegd toen ik mijn kind ophaalde van school..

:(

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Vreemd?! Dat ze niks heeft gezien schijnbaar?

Gewoon morgen aangeven en vragen of ze niets gezien heeft...

Hier heeft mijn dochter in groep 1 een stuk uit haar haren geknipt ... Nou ik was toen wel boos want zo'n kleintjes horen goed in de gaten gehouden te worden...

3. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja had wel netjes geweest als de juf het zelf had verteld. Maar soms zitten er wel 30 kleuters in één klas en die kun je nu eenmaal niet allemaal tegelijk in de gaten houden.

Ik zou wel vragen aan de juf wat er is gebeurd ja.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.373
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Even aangeven dat het gebeurd - (of is ze er bij geweest volgens je kind?) en dat je het wel prettig vind om het te horen.
    Als het echt een wondje is, moet je het gewoon wel in de gaten houden (kan altijd gaan ontsteken) dus dat het belangrijk is dat ze dat doorgeeft.

offtopic: Hier is overigens nog lekker rustig in de klas. 21 geloof ik. Veel meer dan 27 worden het er ook niet geloof ik

5. Gebruiken ze dan geen speciale scharen met een afgeronde punt bij de kleuterklas?? Volgens mij mag dat sowieso helemaal niet, een kleuter een schaar geven waar zo'n scherpe punt aan zit dat je iemand ermee kan verwonden. Kleuters kunnen ook opeens gaan rennen met een schaar en als ze dan vallen de punt in hun oog krijgen ofzo.

Heel vreemd dus, ik zou het zeker bespreken!

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.017
    4.018
    113
    Je hebt wel speciale kinderschaartjes/kleuterschaartjes maar daar kun je heus iemand mee verwonden hoor, anders zou het ook niet zo handig knippen in karton bijv....
    Rennen met een schaar is vaak wel uit den boze ;) meestal zorg je wel dat de knippers op een stoel zitten. En je laat vaak ook geen 20 tegelijk knippen.
    Maar ook al zijn het er maar 4, de andere 26 moeten ook wel eens wat aandacht en tja een knipje is gauw gezet. Ik wordt altijd een beetje flauw van ouders die vinden dat kinderen beter in de gaten moeten worden gehouden, alsof dat thuis altijd het geval is.
    Je vertelt altijd bij scharen en prikpennen enzo dat het gevaarlijk is en natuurlijk hou je de kinderen die daarmee bezig zijn goed in de gaten. Maar kinderen moeten ook leren met scharen om te gaan en een stukje verantwoordelijkheid leren en krijgen. Daar hoort ook bij af en toe niet er bovenop zitten. Uiteraard is het aan de juf om te beoordelen welke kinderen dat aankunnen en in welke situatie. Misschien was net dat kind naar de wc waarvan de moeder het raar vindt dat de juf niet even een vieze broek wil verschonen ;)

Ik zou gewoon even vragen bij de juf of die het gezien heeft. Waarschijnlijk niet anders had ze je het vast wel gemeld. Denk dat de juf blij is dat je er mee komt, dan kan zij er wat mee doen in de klas.
    Misschien ook je kind uitleggen dat ze in zo'n geval ook even naar de juf mag/moet stappen?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou juf morgen even rustig vragen of ze iets gezien heeft, omdat je een knipwondje bij je dochter hebt gevonden.

Heeft je dochter ook niks tegen de juf gezegd? Misschien ook even aan je dochter vertellen dat ze dan wel naar de juf mag lopen als ze pijn heeft (deed mijn zoon in het begin ook niet). Of even met juf&dochter overleggen hoe je handelt in zo'n situatie?

Scharen horen erbij, die kun je niet uit de klas verbannen. Prikpennen vind ik enger. En al dat niet voorhanden is, zijn nagels en tanden ook nog best scherp.. Juf moet gewoon zoveel mogelijk toezien dat kinderen zich netjes gedragen met scherp spul. Maar juf kan ook niet alles zien helaas..

Deel Deze Pagina