Kind in de auto laten bij betalen na tanken of meenemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosado, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

In de auto laten of meenemen bij betalen na tanken?

1. Ik laat mijn kindje in de auto zitten

2. Ik neem mijn kindje mee naar binnen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik tank bij een kleine benzinepomp met 3 pompjes, dus ik laat mijn dochtertje even in de auto zitten. kasse is maximaal 15 meter bij de auto vandaan, dus voor die 2 tellen dat ik binnen sta, ga ik haar niet uit de auto halen.

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

ik tank bij een onbemand station. probleem opgelost ;)

3. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Laat zitten in de auto.

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

overigens zou ik hem ook laten zitten.

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    As ik al tank met de kids laat ik ze in de auto zitten, maar dat is alleen maar omdat ik dan tank bij zo'n doe het zelf tankstation, pinpas erin, pompnummer intikken en tanken maar, dus sta je altijd naast je auto. Zou ik bij een pompstation moeten tanken, zou ik ze zelf altijd uit de auto halen!

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier blijven ze lekker zitten! Ik vind een tankstation nou niet een omgeving om een klein kind te laten rondlopen. De vloer is altijd vies (ja ook in de shop) en er rijden auto's af en aan... Bovendien kost het veel tijd om ze eruit te halen en in die tijd had ik wel 3 keer kunnen betalen...

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik laat ze bijna altijd in de auto zitten. Soms mag de oudste mee naar binnen (ná het tanken, want daar wil ik ze echt niet bij hebben staan) voor het afrekenen maar voor de rest zitten ze gewoon in de auto.

Ik vind dat eerlijk gezegd veiliger dan ze mee laten lopen. Je kunt nog altijd beter een idioot hebben die tegen je geparkeerde auto met kinderen erin rijdt (in hun autostoel), dan een idioot die tegen jou met kind op de arm of tegen je kind dat aan de hand meeloopt aanrijdt. Dan wordt er met een veel kleinere snelheid, veel grotere schade aangericht.

Mocht, door een of ander bizar toeval, het slot van m'n auto blokkeren en ik niet meer bij m'n kinderen kunnen, dan is een ruitje (voor natuurlijk, niet naast de kinderen) gauw genoeg ingetikt. Echt hoor, volgens mij verzinnen mensen de raarste rampscenario's, zonder effe logisch te blijven denken hoe je die zou kunnen oplossen.

In de auto dus. En die gaat vanzelf op slot als ik een paar meter wegloop.

8. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik probeer ook altijd te tanken als ik m`n zoontje niet bij me heb. En verder bij een onbemande tankstation en dan laat ik mijn zoontje gewoon zitten. Ik ben vlakbij en kan hem constant zien.

Ik snap heel goed dat mensen de kinderen meenemen maar ik vind het heel veel gedoe eerlijk gezegd.

Liefs

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik laat ze in de auto zitten en doe de deur op slot.

10. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik laat Tijn in de auto zitten en doe de deur op slot. Ik vind het veel gevaarlijker om hem mee te nemen. Met die auto's die daar af en aan rijden!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb niet gestemd, omdat ik het van de situatie af laat hangen. Als het huilen geblazen is als ik weg ben, (tegenwoordig niet meer zo'n issue, ze worden gelukkig groter ;)), nam ik Thirza altijd mee.
    Maar een van de tankstations waar ik regelmatig tank, daar staat de auto pal voor de deur van de shop en kan ze me zien vanuit haar stoeltje: dan laat ik 'r altijd zitten (en dat ging dus ook in de verlatingsangst-periode goed altijd).
    Als ze slaapt, laat ik 'r ook lekker zitten, en afhankelijk van de afstand tot de shop, deed ik dan wel of niet de auto op slot.

Dus ja, wisselend ;)

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik laat Esmée zitten met deur op slot! eerdat ik haar maxicosi los heb, ben ik al 10x naar binnen geweest..

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Laat ze beide lekker zitten anders ben ik 10 min langer bezig. Deur op slot en ik heb ze altijd in het het zicht dus zie het probleem ook niet zo.

Plus dat ik daar gevaarlijker vind: lopen tussen de auto's, vieze lucht, binnen wachten. De kans dat de benzinepomp station wordt overvallen is groter in R'dam dus heb liever dat ze safe in de auto zitten.

14. tulip

tulip Niet meer actief

omdat de auto van een vriendin geramd is met kindje erin.

15. Bri

Bri Niet meer actief

@tulip: wat afschuwelijk!:(
    Ik kan me voorstellen dat je het dan zelf niet meer aandurft om je kinderen in de auto te laten.
    Toch denk ik dat de kans dat dit gebeurt, kleiner is dan dat er een ongeluk gebeurt als je de kinderen uit de auto haalt. En je kunt uiteindelijk beter geramd worden als je in je autostoel in een auto zit, dan wanneer je losloopt.... (maar dat is wel heel nuchter gedacht over iets wat zo vreselijk is. Je ziet het gebeuren en kunt niets doen, terwijl je waarschijnlijk denkt dat je ze buiten nog weg zou kunnen sleuren....)

Zo heeft mijn schoonvader lange tijd nooit zijn autogordel om gedaan, omdat hij heeft meegemaakt dat een kennis van hem is verbrand in de auto. Die kon er niet uit komen omdat z'n gordel vast zat. Natuurlijk is de kans dat je letsel oploopt omdat je de gordel niet om hebt veel groter, maar hij heeft heel lang gehad dat hij haast in paniek raakte als hij de gordel om zich heen voelde. Zoiets vergeet je nooit meer, vooral die machteloosheid terwijl je het ziet gebeuren.
    Dat zal vast ook zo zijn als je hebt gezien dat de auto met je bloedjes van kinderen erin, door een __%%&_%$% is geramd op een tankstation.

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik heb al eerder bij een tanktstation gewerkt, en ik ga er nu ook weer werken,

Mijn ervaring is, dat de kleintjes meestal in de auto gelaten worden, en auto in het zicht gezet wordt.
    kinderen vanaf een jaar of 3 worden wel eens meegenomen, maar dan vooral omdat ze zelf graag mee willen, ouders ervaren het prettiger als ze blijven zitten, omdat dat veel vlotter is.

mijn kind blijft ook in de auto zitten, wat een gedoe om het voor de minuut uit de auto te halen zeg, auto in het zicht, en er is niets aan de hand.

17. Maia

Maia Niet meer actief

ik tank eigenlijk altijd zonder haar maar als het een keertje gebeurt dat ze erbij is laat ik haar in de auto zitten. ik tank toch altijd bij kleine tankstations waar ik haar nog kan zien.

18. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik laat mijn zoontje altijd zitten met de deur op slot. (tenzij het een raar tankstation zou zijn waarbij je je auto niet kan zien maar dat lijkt me bijna onmogelijk aangezien tankstationmedewerkers ook zicht moeten hebben over het tankstation)
    en de kans mijn auto bij een tankstation geramd wordt door een andere auto is nihil vergeleken bij een auto ongeluk terwijl je onderweg bent dus dat risico neem ik wel. anders kan je beter de rest van je leven binnen blijven met je kind want ze kunnen ook door het ijs zakken, onder een auto rennen, van de fiets vallen etc.
    (neemt niet weg dat ik het wel heel erg vind om te horen dat dit bij een vriendin van tulip gebeurd is)

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij tanken meestal bij onbemande tankstations, zoals Tango of Sheel-express, dan betaal je via een automaat en sta je pal naast de auto.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier blijft hij in de auto tijdens het tanken en tijdens het betalen.

ik weet wat voorn teringzooi in de dampen zit en daar wil ik mijn kinderen niet aan blootstellen.vriend zou het ook niet willen hebben dat ze eruit gaan hij heeft niet voor niets een dampen meter.(als hij er even in staat moet hij er uit)

daarbij de kans dat er iets op het voorterein gebeurt ik enorm klein. dan is de kans nog groter dat jezelf word aan gereden word als je naar de shop of naar de auto loopt

Deel Deze Pagina