Kledingkast verankeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi, we hebben bij Ikea een mooie garderobekast gezien die we op zolder willen zetten. Nu willen we deze ook als een soort afscheiding gebruiken om de losse spullen uit het zicht te hebben, hij komt dus midden in de ruimte. Nu staat er op de site dat je hem aan een muur moet verankeren.

Wie heeft er zijn kast verankerd of heeft nog meer iemand deze midden in een ruimte staan?

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Nee, ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat het betekent dat de kast vrijstaand niet stabiel is, óf dat de achterkant gewoon niet mooi is (wat meestal het geval is i.v.m. spaanplaat etc).
    Als het esthetisch niet uitmaakt hoe de achterkant eruit ziet zou ik in ieder geval even nakijken of hij stevig op zijn achterpoten staat...

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ja dat is dus ook mijn twijfel. Ik wil natuurlijk niet dat ie omvalt. ;)

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    De meeste kasten zijn niet zo stevig als ze open in de ruimte staan, vandaar dat ze aanraden om de kast te verankeren in de muur. Dit kun je doen door pluggen in de muur te doen en dan de kast met schroeven of bouten aan de wand te bevestigen. Ik zie ook dat je een kindje hebt en dan is het helemaal verstandig om te doen, want kinderen klimmen overal op en in en het laatste wat je wilt is dat de kast bovenop je kindje valt natuurlijk.

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Misschien vergezocht, maar je kunt hem altijd dmv. haakjes en ijzerdraad etc aan het plafond bevestigen zodat hij niet omvalt...

6. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Haha daar had ik ook al aan gedacht! Niet zo'n gek idee dus.

Maar stiekem hoop ik op een reactie van iemand die er ook een heeft en die me vrrtelt dat ze wel stabiel zijn. ;)

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ja dan ben je bij mij aan het verkeerde adres... :p

Als je onrealistische doch praktische en originele oplossingen zoekt voor 's levens problemen: I'm your (wo)Man :D:D

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik weet niet welke kast je hebt gekocht, maar als ik eerlijk ben heb ik nog niet vaak een ikea kast gezien die zo stevig is dat het niet verankert hoeft te worden. Tenzij je een hele zware eikenhouten kast hebt gekocht ben ik bang dat het toch echt het beste is om hem wel te verankeren, je moet er toch niet aan denken dat er wel iets gebeurt. En als er op de site al staat dat je hem aan de muur moet verankeren zou ik het zeker doen,dat staat er niet voor niks bij natuurlijk.

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik las echt kledingkast veranderen.. en dacht eerst.. ja dus?....... haha heb echt 3x je titel moeten lezen..

maar ik denk ook dat dat is omdat de kast anders niet stabiel genoeg is.. het staat er niet voor niets in natuurlijk..

dat van die haakjes aan t plafond, is opzich niet zo slecht idee.. toch? haha

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

bij echt ELKE ikea kast staat dat je hem moet verankeren. waarom? zodat ze niet aansprakelijk zijn als er een kind/mens inklimt en omvalt.

Als jij het gewicht gewoon verdeeld en niet wedstrijdje duwen tegen je kast doet, blijft ie prima staan lijkt mij. Je kan hem evt op de grond verankeren maar ik verwacht niet dat dat nodig is.

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben de Malm kledingkast met 4 lades op de kinderkamer staan. Mijn man heeft ze verankerd aan de muur. Eerst hadden we dat niet gedaan, totdat een van de kindjes eronder lag. Die had blijkbaar de la opengekregen en eraan gaan hangen en toen viel die dus om.

12. Wij hebben een grote pax kast en hebben deze wel verankerd om de reden zoals sjosje hierboven beschrijft. Kinderen spelen graag verstoppertje en het komt helaas vaak genoeg voor dat er vreselijke ongelukken gebeuren. Vandaar dat wij hem vast aan de muur hebben gezet.

13. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de pax kledingkast die uit meerdere delen bestaat. De delen zelf hebben we wel aan elkaar gezet, maar niet meer aan de muur verankerd. Wel hebben we de voorste stelpoten iets hoger gezet dan de achtertste zodat de kast automatisch al wat achterover staat.

Midden in een ruimte zou ik denk ik wel vastzetten, misschien is aan het plafond niet eens zo'n gek idee.

Deel Deze Pagina