Kind in de auto laten slapen zelf boodschappen doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Channes, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Mij ook niet gezien. Ik ga nergens heen als liam op bed ligt. Vind het doodeng..

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Verschrikkelijk dat er mensen zijn die dit kunnen doen ...

Zelfs voor een pakje boter neem ik mijn kids nog mee naar binnen, serieus, waar zit je met je kop als je je kind onbeheerd in de auto laat zitten.. Nou in mijn ogen spoor je niet als je dit doet !!

3. Tese

Tese Niet meer actief

Nu ga je slapende honden wakker maken :D:p

Maar dat zou ik dus ook nooit doen.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind een brief posten wel even wat anders dan een boodschap doen. Je kunt dan de auto in de gaten houden en ziet dat er niemand bij je auto is. Je zult dan ook al terug zijn voor de temperatuur te hoog of te laag zal zijn. Dan ga ik er even vanuit dat je op kijkafstand van de brievenbus kunt parkeren. Anders zou ik het dus niet doen.

Maar een HALF UUR boodschappen gaan doen. Misschien wel meer, want wie weet hoe lang die auto daar al stond! Ik vind het echt onverantwoord.

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dan ben ik overdreven,maar mijn ervaring is dat ook zulke "kleine"boodschapjes soms langer kunnen duren dan je denkt...
    Als ik mn boodschappen doe ga ik altijd met de kleine op een moment dat ie net geslapen heeft en dus niet zo snel in slaap zal vallen.
    Gebeurt dat toch dan ga ik gewoon naar huis en doe later de rest.

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    En bijvoorbeeld na een autorit en je kindje ligt (eindelijk) nog heerljk te slapen bij thuiskomst. Je auto staat in de eigen garage, met autodeuren open en kunt het vanuit de keuken in de gaten houden? Hoe denken jullie daar over?

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik ga al niet eens de kruidvat in zonder haar en dan sta ik pal voor de winkel. Ik heb speciaal voor dit soort momenten een buggy in de auto liggen, dan hoef ik haar ook niet te tillen (als ik 3 pakken luiers mee moet is dat echt onhandig haha). En als ze slaapt wordt ze maar weer even wakker.

Betalen bij het tanken doe ik dan wel alleen, die paar minuten vind ik wel kunnen. Maar dat gebeurt niet vaak, ik plan het meestal zo dat ik haar niet bij me heb.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja dat zou ik wel doen. Maar wij parkeren buiten en voor de deur, dan gaat ze wel mee naar binnen.....

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Omdat ik in een portiek woon en dus niet naar mn auto kan kijken.

Haal ik hem er uit.

Maar dat zou ik ook doen als ik in een gewone eengezinswoning had gewoond met eigen garage:)

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

laatst kwam er een oud buurvrouw langs bij ons. Ik zei ik moet zo naar c1000 maar ik zoontje slaapt nog dus ik wacht wel wanneer ie weer wakker is. Zegt ze: oww maar je kan toch ook ff snel je boodschappen halen als ie nog slaapt .. ik zo:$:$:$nou nee dat doe ik echt niet!!!!!!!!!!! ( ik dacht inmezelf die vrouw is gek)

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Half uur is belachelijk lang, maar 5 minuten met de auto in zicht, dat doe ik ook wel eens met de jongens hoor.
    Even wat afgeven met de auto in zicht. Nope, geen probleem mee.

12. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Soms zou ik willen dat ik die mogelijkheid had. Hij valt altijd precies in slaap zodra we de straat inrijden. Maar zodra je hem pakt is hij wakker en gaat niet meer slapen. Met alle gevolgen van dien.

13. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ik zou mijn kind zelfs niet voor 1 seconde alleen laten. Mijn man doet altijd samen met mijn zoon de boodschappen en tussendoor komen ze dan thuis om de grote boodschappen te brengen. Mijn zoon zit dan in de auto en ik ga naar de auto en dan pas gaat mijn man de boel uitladen. Als hij helemaal klaar is en terug bij de auto is, ga ik naar binnen de boodschappen opruimen en gaan mijn man en zoon de restboodschappen halen.

Misschien overdreven, maar ik wil niet dat mijn zoon iets overkomt.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tegenwoordig is het ook gewoon strafbaar.
    Ook al laat je de hond alleen even uit.
    Ook al haal je alleen dat éne boodschapje.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt.
    Ook niet voor eventjes.

(stel ze wordt wakker, raakt overstuur; waar is mama?? of er knalt een auto tegen mijn auto aan? stel iemand steelt de auto met haar erin? worst case scenario's genoeg)

15. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Gewoon wakker maken, zit liever met een huilend kind dan dat er misschien iets met hem gebeurd.

16. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik merk dat ik mijn grenzen heb verlegd. Ik zou mijn kind nooit in de auto laten slapen als ik boodschappen moet doen, maar bij aankomt bij mijn ouders bijvoorbeeld slaapt mijn jongste vaak. Ik laat hem dan liggen en ga zelf vaak naar binnen (soms blijf ik of mijn man bij hem zitten). Vandaaruit zie ik de auto en hem ook, dus als hij wakker wordt zie ik dat direct (en ja, ik kijk dan steeds die kant uit). Tanken doe ik alleen nog maar bij zo'n pomp waar je aan de pomp kunt pinnen. Ik vind een tankstation een nare plaats om mijn kinderen alleen te laten, puur gevoel.
    Maar als ik mijn oudste naar school breng of ophaal van school dan ligt de jongste wel regelmatig te slapen. Belachelijk vond ik dat altijd als ik hoorde dat iemand dat deed, maar ik doe hem meer kwaad als ik hem hazeslaapjes laat doen omdat ik naar school moet en hij beslist mee moet. Iedereen heeft zijn eigen idee over dingen, maar realiseer je wel dat situaties kunnen veranderen. Met 1 kindje is het makkelijk: alles voor je kindje, maar met twee of drie is het echt anders.

17. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Wat zou er dan kunnen gebeuren? Het kindje zit in zijn/ haar zitje, en in het zicht. Kan toch net zoveel gebeuren als hij/ zij in bed ligt en dan sta je er niet de hele tijd bij te koekeloeren.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Zijn wel meer van dit soort topics geweest.

Ik geloof dat het verboden is om kinderen bij een tankstation UIT de auto te laten (heb ik me laten vertellen).

Ik heb mijn dochter wel vaker voor het huis in de auto laten slapen hoor. Ze was een slechte slaper en als ze in de auto in slaap was gevallen en ik haar eruit haalde, ging ze nevernooitmeer slapen.
    Toen was ze overigens wel al wat ouder, voor middagslaapje dus (als baby kon ik de MC er nog wel uittillen, zonder wakker maken).
    Ik had de oude babyfoon in de auto gelegd, met temp-aanduiding, en hield het goed in de gaten.

Ik heb haar overigens ook 1x bij de apotheek in de auto laten zitten. Dacht ff snel iets ophalen. Maar t was druk binnen en vond t te lang duren. Ben ik dr toch gaan halen, want voelde helemaal niet goed.

19. Tese

Tese Niet meer actief

Jara ik heb twee kids maar ik zou alsnog nooit m'n kids in de auto laten.

20. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Om even alleen te reageren op de situatie in de eerste post.

Ik vind het echt te gek voor woorden dat dit nog steeds gebeurt!
    Serieus je kind een half uur in de auto laten slapen, alleen!
    Belachelijk!

Deel Deze Pagina