Kind in de auto laten slapen zelf boodschappen doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Channes, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heen hond hier, maar ik ga gerust even naar buiten. Klein blokje om of naar de buren... Tot zover de babyfoon reikt. :D
    Da's max 200 meter denk ik... Ding begint meteen te piepen als ik buiten bereik ben, dus ik weet wel hoe ver ik kan gaan.
    Had ik laatst bij het tankstation. Ik moest een kaartje hebben voor de carwash, dus ik parkeer náást het gebouw, zonder zicht op de auto. Stap uit, loop de hoek in, zie drie mensen in de rij staan, draai me weer om en haal de kleine eruit. Als er niemand had gestaan, had ik hem wel laten zitten, maar nog niet met een goed gevoel, omdat ie uit zicht stond.
    Verder: Bij het karretje terug brengen, laat ik hem erin zitten. Da's 30 seconden en binnen het zicht. Kom ik een bekende tegen, dan moet die maar meelopen naar mijn auto als die wil kletsen. ;)
    Deuren open? No way! Je kijkt niet iedere seconde uit het raam en een engerd kan het kindje zo meenemen...
    Staat er niet letterlijk in, maar slaat op een hulpbehoevende alleen laten.

2. Dana

Dana Niet meer actief

Ja ik zou ook niet meteen bellen, wel even om me heen kijken of er een ouder aankomt natuurlijk maar het topic gaat over mensen die hun kind lange tijd alleen in de auto laten.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Geen denken aan.. moet het ook niet zien.

Als jay slaapt en ik ga ff snel boodschapje doen breng ik mijn babyfoon bij de buuf.. is ze der niet ga ik ook geen boodschap doen.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben ook een ontaarde moeder denk ik dan. Ik laat dochter ook in de auto zitten als ik ga afrekenen bij het tankstation of als ik bijv een zak hondenbrokken (a 15 kg) moet halen. Ik heb dan wel altijd zicht op de auto en ben nooit langer dan 5 minuten weg.

En ik ging ook weleens de hond uitlaten als ze op bed lag, nooit verder dan het bereik van de babyfoon overigens.

Een half uur in de auto laten zitten, vind ik ook echt niet normaal en zou ik nooit doen! Als dochter slaapt in de auto, leggen we haar gewoon over in de buggy en slaapt ze vaak verder. Thuis halen we haar er ook altijd uit.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En (ook) daarom moeten mensen 112 bellen als ze zien dat een kind al heel lang in een auto zit. Misschien is er wel iets met de ouders gebeurd.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het winnende argument van het topic.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou...dat vind ik wel een beetje overdreven. Ik bedoel, dan kan je ook een hoop commotie maken om iets kleins. Je kan de ouders er op aan spreken, maar meteen politie bellen als je een kind alleen in de auto ziet?

En met iets kleins bedoel ik:
    Toen ik laatst thuis kwam, had ik 2 slapende kindjes in de auto.
    Met 1 van 10 kilo en 1 van 14 kilo...nou die til ik niet tegelijk uit de auto.
    Dus eerst de ene dochter er uit en die naar bed gebracht. Ben ik ook even weg en uitzicht van de auto.
    Terwijl ik nummer 1 in bed leg, zie jij een auto staan met een slapend kind er in en je trekt je conclusies...

8. Dana

Dana Niet meer actief

Ik reageerde net ook al op triskele, ik zou ook eerst afwachten en kijken maar als het langer dan 5 of 10 minuten duurt ja dan ben je bij mij de pineut, sorry.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou ik heb 2 kindjes... en toen mijn oudste net naar de psz ging , nam ik mijn toen nog 5 mnd jonge baby altijd mee hoor! echt niet dat ik haar thuis in bed liet liggen om mijn dochter op te halen.... zoiets kan je ook een beetje plannen... en zo niet dan wennen ze er snel genoeg aan en veranderd het slaapritme vanzelf... was niet altijd even leuk voor haar omdat ze soms uit haar slaapje moest komen en een jasje aan kreeg en mee moest... maarja... alleen thuis laten.. pff nee....

ook niet alleen in de auto! ik zet alleen de kar weg nadat ik ze beide in hun autostoel heb gezet... tanken doe ik als ze er niet bij zijn... evenals de boodschappen... en als ze wel mee gaan dan gaan we vaak lekker wandelend erheen met de duowagen.. daar kunnen de boodschappen makkelijk in namelijk :p

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij zaien het heel vaak bij ons op de woonboulevard. Parkeren de auto voor de deur want dan hebben ze zicht op de kleine die in de auto ligt te slapen, vervolgens lopen ze op hun gemak naar boven waar ze er geen zicht meer op hebben. En blijven ze gerust een kwartier weg. Staan ze aan de kassa af te rekenen hebben ze ineens haast omdat er een kind in de auto ligt...nou sorry hoor net had je ook geen haast toen je niet kon beslissen boven of je een rode of een blauwe zou nemen.

Ook wel eens gehad dat een kindje helemaal histerisch zat te huilen in de auto. Wakker geworden, alleen in de auto, geen mama of papa te bekennen. Echt zielig!

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat iedereen wel even wacht/kijkt of de ouders in de buurt zijn.
    En anders is het de zaak van de politie om te bepalen of er daadwerkelijk iets aan de hand was.

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

het verbaasd me echt hoeveel van jullie de kinderen toch "even" in de auto laten:$ je moet is weten wat er in een paar seconde kan gebeuren! maar ja dat is mij mening!

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik had de politie gebelt ! ben je helemaal gek geworden als je dat in je hoofd haal !
    sorry hoor er kan zo veel gebeuren tegenwoordig !

14. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Met mijn dochter nooit gehad( toen had ik nog geen rijbewijs).
    ik ben er heel makkelijk in...als mijn kindje slaapt,rij ik naar huis en leg ik het in bed en dan wacht ik tot t wakker is of ik haal t uit de auto...dan maar wakker.

Mijn dochter sliep overigens zo diep vroeger..die kon ik helemaal omkleden en dan sliep ze nog verder dus die zou ook lekker verder slapen als ik haar wel uit de auto zou halen en in wandelwagen ofzo zou zetten.

Ik zou mijn kids nooit alleen laten

15. Tese

Tese Niet meer actief

Nee ook dan niet. Ik veroordeel je er niet om hoor maar ik zou het zelf niet doen omdat ik me er niet goed bij voel. Ritmes van onze kids lopen ook niet gelijk maar het is nooit in m'n hoofd opgekomen om ze dan in de auto te laten liggen.

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Daarbij kun je er ook een wandeling van maken,gezellig naar de brievenbus

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Eens.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Over >1 kind: Ik ben blij dat die van ons straks al bijna 3 is als de kleine komt... Die kan dan meelopen en hoef ik dus niet meer te dragen van de auto naar... Waar dan ook heen.

19. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik vrees dat ik ook zo'n vreselijke moeder ben. Als ik geld moet halen van de bank dan laat ik dochterlief meestal in de auto (wakker) zij maakt daar geen probleem van en meestal ben ik binnen de 2 min terug. Als ik moest wakker liggen van alle dingen die zouden 'kunnen' gebeuren dan zou ik best een kluizenaar worden en dan nog, je zou maar van de trap moeten vallen....

Het gebeurt soms ook dat dochterlief ligt te slapen in de auto, dan zetten we het raam op een kier, sluiten we de deuren en gaan naar binnen. Vanuit mijn keuken kan ik perfect binnenkijken in de auto. Als ze wakker wordt dan zie ik dat. Nuja het is zoals je het bekijkt.

De situatie zoals TS schets zou ik nooit doen. Dochterlief gaat altijd mee om boodschappen als ik het maar om een pak melk. Een half uur vind ik persoonlijk erg lang!

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat zal enorm schelen! mijn dochter was amper 16 mnd toen haar zusje geboren werd... en zul;ke momenten zijn dan erg lastig... en de trap op komen bijvoorbeeld ook....:p

boodschappen waren makkelijk met een duowagen te doen...

Deel Deze Pagina