Mijn schoonmoeder had 2 zoontjes met 9 maanden ertussen en ze woonde op 3 hoog zonder lift. Was dus twee keer de trap op: Met kind 1, kind 2 en de tas met boodschappen. Maar ondertussen stond kind 2 wel even alleen in het portiek te wachten. Nu was de situatie heel anders daar. Ze woonden op een soort van Nederlandse wijk die bij de basis woonde. Allemaal heel hecht en veel sociale controle. Heel rustig ook. Een vreemdeling viel snel op. Niet vergelijkbaar met een grote stad hier. Maar goed, kind 2 had ook de trap op kunnen klimmen en kunnen vallen...
het valt me ook op de er heel veel moeders met 'maar' 1 kind aangeven dat ze het niet zouden doen. Nee met 1 kind deed ik het ook niet, met 2 amper. Met 3 wel! Heb maar 2 paar handen en drie kleine kdr. Praktisch gezien erg onhandig en naar mijn idee gevaarlijker dan ze even kort thuis of in de auto laten. Als mijn oudste 6 of 7 was geweest was het ook weer een ander verhaal geweest.
Oudere kindjes pasten dan op de jongere kindjes, buurvrouwen die op elkaar kindjes pasten en bij veel kindjes in 1 gezin, kregen ze vaak hulp van een tienernichtje die dan een centje bij verdiende. Dit vertelden de oudjes van het bejaardentehuis. En echt grote gezinnen van meer dan 8 kwamen minder vaak voor dan je dacht. Dan zeiden de oudjes:" Moet er niet aan denken, dan kwam hij de slaapkamer niet meer in, hoor!"
Ik vind het eigenlijk best grappig... Dat sommige mensen zeggen dat het allemaal best lastig is met Meerdere kindjes.. Maar hee! Die wou je toch zelf?! De kindjes hebben er niet om gevraagd.. Dus omdat iemand meerdere kindjes wil moeten de kindjes soms maar alleen thuis blijven.. Want dat is handiger... Tsjaaa En ik laat mn kind noooooit in de auto... Behalve bij t afrekenen van de bezine (1 x in de 3 maanden ofzo geloof ik dat ik dat doe...) Mja tegen de tijd dat de mc er weer in zit ben ik al 600 keer wezen afreken want de gordel is voor t mooie net iets te kort.. Heel gedoe dus! Maar voor andere dingen gaat hij gewoon mee... Dan word ie maar wakker.. Jammer dan Dan slaapt ie erna wel weer verder
Oow nee hoor had het niet over jou! Over niemand specifiek trouwens zat gewoon het topic ff door te lezen En t valt me op dat het een soort van makkelijk 'excuus' is van ik heb meer kindjes dusja dan is dat makkelijker En of t veiliger is(ik denk dat je het over thuis laten heb?) Zo niet sorry haha Maar ik weet zo net niet of t veiliger is.. Wat als er kortsluiting ontstaat en je huis vliegt in de fik? Misschien word er wel ingebroken.. Wat als er iets met jou gebeurt? Heb mn bedenkingen erover.. Maar goed ieder moet het natuurlijk voor zich weten.. En zal andere mensen er ook verder niet op veroordelen hoor... Zolang het binnen de perken blijft en dus noet een half uur of langer in de auto! Dat vind ik wel zoooo bizar..
Nee, klopt, maar je gaat het toch ook niet bij 1 kind laten, omdat je wel eens moet afrekenen bij de benzinepomp? Ik ben doordeweeks altijd alleen thuis met de kinderen en hond, van 8 uur 's ochtends tot minimaal 8 uur 's avonds. Dan is het soms wel eens 'handiger' om de hond snel te laten plassen als de kindjes slapen. Als ik niet verder dan een paar honderd meter van huis ga, en niet langer dan 5 minuten weg ben, zie ik daar geen kwaad in. Anders sta ik namelijk ook niet elke 5 minuten naast het bedje... Mijn moeder liet mijn zusje vroeger ook wel eens slapen, of in de box liggen, als ze mij uit school ging halen. Puur, omdat ze geen auto had, en geen 3 kinderen op een fiets kon vervoeren. Zeker als mijn zusje dan sliep, was het soms handiger om even razendsnel heen en weer te fietsen... Ik zou daar dan zelf weer niet zo snel voor kiezen, ook omdat de kans dan alweer een stuk groter is, dat er onderweg iets met je gebeurt, maar ja... Als ik bijvoorbeeld even ergens snel geld wilde halen, liet ik mijn zoontje liever in de auto zitten, omdat het voor hem veeeeeeel gevaarlijker was om met mij mee te gaan (alle pinautomaten liggen hier namelijk aan een drukke weg, en zoonlief luistert nog niet goed genoeg om netjes bij me te blijven....)
Met twee kinderen ga ik het ook niet doen.. Met 5 nog niet.. Maar we hebben het nu wel over een half uur hè, ff een paar minuutjes valt niet te voorkomen ben ik bang voor, maar boodschappen doen, never!
Als je contineu zicht op je huis heb en dan bedoel ik ook echt contineu.. Is t alweer net oets anders vind ik als je een paaaaar minuutjes weg ben... En bij de benzinepomp laat ik mn zoontje wel zitten... En als ie straks kan lopen kan hij gewoon met me mee lopen vind ik Als dt niet verboden is? Anders heb ik geen keus natuurlijk maar zal dan wel de auto zo zetten dat ik het goed kan zien... Maar het is meer het punt dat de ouders het in principe lekker makkelijk vinden om hun kindjes te laten liggen terwijl de ouders zelf voor die kindjes kiezen.. Dan weet je dus dat alles niet gaat zoals dat joj het wil en wanneer je het wil....
Jeetje een half uur vind ik wel erg lang, had dan zeker alarm geslagen (vind dat persoonlijk ook mijn plicht als burger). 5 a 10 minuten zou niet mijn keuze zijn, maar zou dan nog geen politie bellen. Neem mijn dochter ook altijd mee (alleen niet bij het tanken, ren dan even snel heen en weer met zicht op de auto. Als het druk is rij ik naar een andere pomp). Die van mij valt standaard in slaap in de auto. Ik maak haar dan wakker en ja dan is het brullen geblazen. Maar zij kan beter huilen, dan dat ik achteraf sta te huilen.
Tank alleen bij bezinepomp waar je aan de pomp moet pinnen. Hond laat ik wel uit wanneer zoon slaapt. Naast ons huis is een groenstrook. 10 stappen van ons vandaan. En laat de hond daar alleen even doen wat ze moet doen en dan naar binnen. lange loopjes zijn met zoon bij of als paps weer thuis is. Alleen in de auto laten zitten:nee gebeurt hier niet... ook niet wanneer hij slaapt. Ik pak eerst alles uit de auto, de kinderwagen op de ligstand en dan pak ik zoon heel voorzichtig uit de auto en slaapt zo verder in de kinderwagen.
Ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar soms denk ik " Ooh dat doe ik ff snel" en dan duurt het veel langer dan ik zelf ingeschat had, daarom pas ik zo op met zulke dingen... Ben gewoon traag
mijn jongste slaapt nog 20 uur op een dag. Als ik haar dus bij elke keer dat mijn meiden naar school moeten uit bed moet halen dan krijg ik een heel ongelukkig kind. Zij slaapt namelijk niet als ze niet in haar bed ligt, ze slaapt ook niet meer als ik haar uit bed haal en haar er vervolgens weer in wil stoppen voordat het tijd is om te eten. Ondanks dat ik er bij een eerste ook negatief tegen over stond merk ik nu wel dat ik soms in het belang van mijn meiden moet kiezen ipv wat voor mij in de eerste instantie het beste lijkt. dus je laatste zin klopt als een bus maar dan niet zoals jij hem bedoelt
ja maar een kind van 9 maanden wat nog in een wagen ligt kan je natuurlijk niet vergelijken met 2 loslopende kids met een eigen willetje
Vraag me af of dit klopt? Je jongste slaapt 20 uur op eendag? En die is 6 maanden?! Dan is ze maar 4 uur op een dag wakker?!
bizar en erg onverantwoord je laat nooit je kind achter in een auto en dan zelf lekker uit gebreid te gaan winkelen mijn god hoe komen sommige erbij heb dit nog nooit gedaan nog nooit vreselijk vind ik dat en kan dr met mn pet niet bij had ook zeker de politie gebeld :x:x:x:x
Ik vind een halfuur ook veelste lang, maar ja weer afhankelijk laat ik ze gewoon even 5 a 10 minuten in de auto zitten als ze slapen. En ook als ik mijn booschappen uit de auto moet halen laat ik ze rustig zitten, als ze slapen. Ik loop er toch steeds heen dus zie het probleem niet zo. Ik vind het een heel ander verhaal worden als het ontzettend heet is.