Mijn punt is dat je je grensen wel eens gaat verleggen als je 2 boefjes hebt die alletwee een andere kant uit willen hihi dus dan is bv even een paar minuten iets ophalen of even het karretje wegbrengen alleen soms gewoon het makkelijkst (en ook het veiligst) soms maak je dan andere keuzes....
Het hoeft touwens niet heel erg warm te zijn om bij een baby hittestuwing te krijgen... Was laatst op tv
klopt wel hoor. 9.00 wakker bv slapen 13.00 waker bv spelen 15.00 naar bed 17.00 wakker bv spelen 19.00 naar bed 21.30 wakker bv slapen
Ik ben heel makkelijk, en vind dat ouders te voorzichtig zijn tegenwoordig, maar dit zou ik Ook nooit doen! Wat erg zeg..
Mijn kindje van ruim twee kan ik juist niet laten wachten en dan eerder eruit halen. Dan zou hij 1,5 tot 2 uur kunnen slapen en dat is gewoon echt niet genoeg voor hem. Hij slaapt ruim drie uur en dat heeft hij ook gewoon echt nodig. Maar nogmaals: iedereen zijn eigen manier. Ik vind het zielig en niet goed voor hem om hem wakker te houden/maken en een ander vindt het zielig en niet goed voor hem om hem te laten slapen Een baby van 5 mnd is echt wat anders dan een kind van 2 of 3 jaar, althans hier was dat wel zo. En wennen aan slaapritme kan, maar ik laat mijn kind graag zo veel mogelijk zelf bepalen hoe lang deze slaapt, zolang ze 's nachts maar goed slapen maakt het mij niet uit. Ieder zijn eigen manier, ik veroordeel jou ook niet hoor! Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. En er werd nog iets gezegd over waarom kiezen voor meer kinderen als het niet handig is. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vind het niet onhandig om mijn kindje wakker te maken om mee te nemen naar binnen of naar school, maar ik vind het zielig om te doen. Met te weinig rust krijg ik een heel ontevreden kindje waar wij dan allemaal last van hebben, maar hij zelf niet in de laatste plaats. Rust en tijd om te slapen zijn ontzettend belangrijk, zeker voor een kind. En aangezien die van mij ook nog eens astma en eczeem heeft merk ik het direct als hij te weinig rust heeft gehad. Ik weet trouwens wel dat hij goed slaapt en tot nog toe nooit wakker is geworden eerder dan ik dacht. Als hij goed slaapt is hij echt een uur of drie onder zeil. Als het risico groot was dat hij wakker werd terwijl ik weg ben, deed ik het niet, maar die kans is ontzettend klein. En als het wel gebeurd overkomt hem daar niets van; nu moet hij ook wel eens wachten als ik wel gewoon thuis ben. Ik laat niet alles uit mijn handen vallen als er een kind 'gewoon' huilt. Pijn of paniek is iets anders uiteraard, maar dat hoor je snel genoeg.
al vind ik wel, dat ik dit per kind verschillend vind, mijn oppas kids die kan ik rustig laten zitten en die doen niks. Maar ik heb ook andere kinderen gekend die liet ik nog niet eens alleen bij het afrekenen van de benzine.
Pff nee dat kan echt niet (begin topic) echt slecht!! Voor de rest ben ik mss ook wel makkelijk!! Mijn jongste 2 jaar , 5 maanden die slaapt nog heel veel! En ja 3 van de 4 keren op een dag dat ik mijn oudste naar school toe breng en haal ligt ze op bed. Smorgens slaapt ze nog! om 12 uur gaat ze mee gaat ze om half 1 op bed en slaapt tot half 4 ongeveer!! Die ga ik echt niet wakker maken! this de straat over en ik ben er weer. Ook vallen ze idd weleens in de auto in slaap en laat ik ze dan liggen als we thuis komen! Onder de carport op eigen grond en dan deuren opslot en raam op een kier. Natuurlijk let ik dan op en ga ik in de keuken bezig ofzo (uitzicht op auto op 1 meter)
Oooow wat slaapt ze veel! Het is een ze toch als ik t goed heb gelezen? Sorry Mijn kindje red dat echt niet zoveel slapen! Of gaan ze weer meer slapen als ze ouder worden? Meestal niet toch? Sorry dames ff helemaal off topic
ik ga overgens nooit weg als mijn kinderen slapen niet eens om de hond uit te laten of om kind van school te halen dan worden ze wakker gemaakt als ik mijn zoon van school moet halen ook al staat deschool achter dit doe ik niet vind dat ook onverantwoord je weet gewoon nooit wat er in die paar min kunnen gebeuren maar ik respecteer ieder zo als zij dit doen moeten ze geheel zelf weten ik doe het niet omdat ik als de dood ben er wat gebeurd
Rare opmerking gelukkig vraag ik jou niet om je mening pfff. Daar bij komt als die ouders het zelf ook doen, en het niet erg vinden dat ik het doe?
Ik zou het persoonlijk met iemand anders zijn kinderen al helemaal niet doen, niet dat mn eigen kids minder zijn haha maar bij andermans kids heb je die verantwoordelijkheid en de ouders vertrouwen dat je ze veilig houd en dat kan je dan niet garanderen dus dan stelde ik OF bepaalde boodschapjes uit of ik nam ze toch maar gewoon mee...
Helemaal mee eens, maar als ze het zelf ook altijd doen, en die kinderen liever in de auto liggen te slapen dan dat ze meegaan ! Zie ik het probleem niet zo, daarbij komt ik zie het probleem van 5 minuten echt niet. We hebben het hier niet over kinderen van 2 jaar ! En ik zou het ook gewoon met mijn eigen kind doen ik zie daar geen probleem in. Maar goed ieder hun eigen mening daarin
En wat zeggen ze als je huis WEL ineens in de fik vliegt? Ow nee joh kan jij toch niks aan doen want wij doen dat ook altijd.. Nou geloof het maar niet hoor.. Ze geven jou de schuld! Want jij had op ze moeten letten!
Laat ieder doen waar hij zich goed bij voelt, ik neem de jongste ook niet altijd mee naar school en ben ook niet bang dat er wat gebeurd.
Grappig is dat dat mensen het altijd zo goed weten! zeg ik dat ik ze alleen thuis laat? Nee ik liet ze even 5 minuten alleen in de auto! Lezen is ook een kunst
Ohh nee dat kan toch echt niet! Ik zou hem nog geen 5 min alleen in de auto laten. Toevallig gister nog geweest, ik moest eventjes snel iets halen. Ik heb hem toch fijn over getild in de kinderwagen. Wordt hij dan net wakker en raakt helemaal in paniek of er gebeurd echt iets ernstigs. Vergeef je jezelf nooit!
Of er breekt brand uit. Natuurlijk is dat een kans van 1 op weetikveel, maar vergeef je jezelf wanneer het gebeurd? En het is inderdaad (nogmaals) strafbaar. Dat is niet voor niets, of je het nou onzin vindt of niet.