Kind in de auto laten zitten of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Volgens mij heb ik van de week iets heel ergs gedaan.. Ik kwam bij mijn ouders vandaan (30 minuten rijden) en Elena lag te slapen in haar maxi cosi. Maar ik moest voeding voor haar kopen, dus de auto geparkeerd (praktisch voor de deur van de winkel) en de Etos ingelopen om snel een pak voeding te halen. Ik kwam weer naar buiten en er liep een dame me een partij vies aan te kijken, sooww.. Ik schaamde me diep, dat ik mijn kind zo in de auto had gelaten. :oops:

Maar goed ik dacht ze slaapt toch lekker, in de tijd dat ik haar uit de auto moet halen enzo, loop ik zo de winkel in en uit. Tja..

Wat denken jullie nou eigenlijk? Kan je je kind in de auto laten (als het niet te heet is natuurlijk!) om even snel een winkel in te lopen? Of heb ik iets heel fouts gedaan?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Je hebt helemaal niks fouts gedaan! Ik doe namenlijk hetzelfde!

Als ik de oudste naar school breng, laat ik de jongste in de maxicosie in de auto. Ik ga dus niet de hele tijd met dat ding slepen, want dat weegt er behoorlijk in. Binnen 5 min ben ik al weer bij de auto.

Dus geen zorgen maken, heel veel ouders doen dat!

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Idd je hebt niets verkeerd gedaan .
    Ikzelf doe het ook als ik de oudste naar school breng of even snel een winkel in moet.
    Ben wel altijd snel terug.

4. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik zou het nooit doen! Het voelt gewoon niet goed.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei daar heb ik me ook weleens schuldig aan gemaakt. Ik had geen zin om met 2 maxi cosi`s (alletwee waren ze aan het slapen) de winkel in te moeten voor 1 pak voeding. Wel had ik de deuren op slot zitten en 1 raam op een kiertje. Ik doe dat ook als ik weg wil, alleen is het dan hier op de oprit. Ik zet eerst de kleintjes in de auto, dan alle spullen, dan afsluiten en ga ik de auto in.

Dus ik vind het best kunnen, dus ik vind dat je echt niks fout gedaan hebt hoor! Als je nou de weekboodschappen ging doen was het wat anders ;).

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    als hij ligt te slapen laat ik hem wel even liggen voor even snel, dus niet de week boodschappen hoor

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb het laatst ook gedaan. Ik moest naar de groenteboer en had de auto voor de deur staan, ik had ook zicht op de auto. Sanne lag ook lekker te slapen en 5 min later was ik terug. Maar ik moet zeggen dat ik me er niet lekker bij voelde.

8. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

voel je absoluut niet schuldig meid :) :)
    hier gebeurt dat ook regelmatig.
    het is net als wat je zegt je bent net zo snel weer terug als dat je eerst de maxi eruit moet halen.
    en daarkomt bij ze slaapt toch.
    gatver waar sommige mensen zich ook mee bemoeien.
    alsof ze zelf alles goed doen/deden.

groetjes sandra

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik persoonlijk zou het nooit doen maar dat is gewoon mijn gevoel... Ik heb zo iets van dan maar wakker worden ... maar goed ieder voor zich :D

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Voor 5 min zou ik kindje ook niet wakker maken maar zou wel zicht willen hebben op de auto dat wel. Ik heb het zelf nooit gedaan maar komt meer omdat ze niet zo snel in de auto in slaap valt :)

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb het net nog gedaan.. Ik had Lune al in de auto zitten toen de buurvrouw belde of ik even naar hun huis wilde om wat door te geven aan iemand die daar aan het werk was. Ik had de auto verderop staan maar had er nog wel zicht op. Was binnen 5 minuten weer terug maar voelde wel een beetje vreemd.

12. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    daar heb ik de maxicosi wagen voor :D

maar zo erg is het vast niet, zolang je niet langer dan een half uurtje weg bent, het raam een stukje open zet en het niet heel heet is buiten of in de auto!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik verwacht een half uur weg te zijn, dan haal ik ze er natuurlijk gewoon uit. Dat vind ik dan toch wel heel erg lang. Gewoon snel naar binnen rennen, naar de kassa, en weer buiten, dat vind ik lang genoeg ;) . Als ik de winkel in kom en het is super druk ga ik ook terug om ze te halen hoor ;) .

14. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik doe het alleen als ik moet pinnen...kijk ff of er geen mensen in de rij staan, dan parkeer ik de auto voor de pinautomaat en pin dan (nog geen 2 minuten)...als ik echt de winkel zou in moeten dan gaat marit mee...ik moet er niet aan denken dat mij wat overkomt in die winken, en niemand weet dat er nog ene kind in mijn auto zit...

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, precies, dat beeld heb ik ook altijd in mijn hoofd, dat mij wat overkomt en niemand weet dat zij alleen in de auto is.
    Ik laat haar alleen in de auto als ik zicht kan houden op de auto (bijv. als ik ga pinnen of tanken).
    Een half uur zou ik nooit doen, niet bij mijn kind en ook niet bij mijn hond, je wilt niet weten wat er in een half uur kan gebeuren en hoe hard de temperatuur op kan lopen in de zomer, ongeacht of je een raampje open hebt of niet.

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik zou het zelf nooit doen.

Amber

17. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Sluit ik me bij aan!

18. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    ik doe het alleen als ik moet tanken. lijkt me geen probleem.
    met boodschappen doen, nam ik mijn zoontje mee (in de winkelwagen). wat anderen doen moeten zij weten. ik zou me wel zorgen maken als het bloedje heet zou zijn of ijskoud.

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik doe het niet, stel je voor dat net die vrachtauto uit de bocht vliegt en jouw geparkeerde auto ramt...
    Ik weet het, vergezocht, maar ik heb er een slecht gevoel bij.
    Ik begrijp wel dat ouders het wel doen trouwens.

20. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik vind dat het wel kan alhoewel ik zelf nog nooit gedaan heb (lang leve de easybase!). Trouwens met tanken laat ik d'r ook altijd zitten. Is eigenlijk wel hetzelfde.

Deel Deze Pagina