Kind in de auto laten zitten of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik doe het ook hoor. Ik voel me er wel rot bij, maar als ik echt luiers of voeding nodig heb en ik m'n auto voor de winkel kan parkeren ren ik wel ff naar binnen. Als ik haar er dan eerst weer uit moet halen, is ze weer wakker en sjouwen met een maxi cosi, een pak luiers en voeding is ook niet heel handig.
    Ik vindt al die doemscenario's hierboven allemaal wel heel ver gezocht hoor. Ook m'n honden laat ik trouwens vaak in de auto. Tuurlijk niet meer als het mooi weer is, zelfs niet als het winter is en de zon schijnt. Maar nu met die regen enzo wordt het echt niet te warm hoor.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Met een tweeling tanken is natuurlijk lastig, maar ik heb altijd het onderstel in de auto staan. Maxicosi uit de auto en even erop klikken.
    Gaat natuurlijk niet als je kind niet meer in de cosi past ;)

Moet eerlijk toegeven dat ik om die reden (haasten en even snel snel doen) er bewust voor gekozen heb om geen auto te hebben. Nu moet ik beter nadenken en moet ik naar een winkel dan ga ik lopend. Als ik wel een auto heb ga ik stressen, omdat ik dan geen beperkingen heb. We hebben wel een auto, maar die neemt mijn man mee ;)

3. Hier alleen als ik veel boodschappen heb gehaald met haar dat ik de auto voor de deur zet en dat ik gauw alles in de gang neer zet en dan haar pak ( tenminste als ze slaapt anders zet ik haar gewoon in de voortuin kan ze lekker rond lopen )
    verder met tanken laat ik haar wel ff alleeen als ze slaapt om te betalen ..maar vaak heb ik wel een van mijn broers of ouders mee ...( zoniet dan moet ik wel maar doe het liever niet >.
    voor de rest laat ik hara nooit in de auto ....

4. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    hoe doen jullie dit dan als jullie moeten tanken met de auto en je kindje zit in de autostoel achterin allen!]
    Ik doe dan de deur op slot en ga snel afrekenen!

5. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ik laat mijn jochie ook wel eens 5 minuten alleen in de auto maar alleen als ik vanuit de winkel of de apotheek zicht op de auto heb. Ik heb ook nog last van mijn bekken dus als ik 3 kleine boodschapjes moet doen op 3 verschillende adressen trek ik het niet meer als ik elke keer of de maxi cosi moet tillen of elke keer het onderstel in en uit de kofferbak moet tillen...
    Enne mijn man werkt van 8 tot half 6, dus als er iets van de apotheek gehaald moet, komt het echt wel op mij aan. Weinig keus dus soms.

6. Female

Female Niet meer actief

Ik zou het absoluut nooit doen. Dat voelt echt helemaal niet goed. En de eerst komende jaren zal ik het ook absoluut nog niet doen...

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik zou het nooit doen, want ik zou het mezelf nooit vergeven als er een gek voorbij loopt die m'n kind steelt (gebeurt dan wel zelden, maar het gebeurt wel!), of dat mijn zoontje stikt in zijn eigen braaksel, of of of... zoveel redenen waarom ik het niet zou doen

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind niet dat je iets verkeerds heb gedaan ... maar zou het zelf niet doen ... heb te veel fantasie ;) ...

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou het ook echt nooit doen

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik doe het ook wel eens, tenminste...Ik moet hem kunnen zien, anders doe ik het dus niet!
    Als ik moet tanken, blijft Tijn gewoon zitten, deuren op slot en ik loop snel heen en weer.
    Als ik moet pinnen doe ik het ook zo. Of als ik binnen even iets moet pakken..
    Maar ik ga nooit een winkel met Tijn in de auto, zo kan ik hem niet in de gaten houden!

Ben niet eens zo bang voor ongelukken, voor mij is 1 van de redenen juist dat ik het zo zielig vind als Tijn overstuur raakt! Dat hij ergens bang voor is, moet huilen en ik ben er niet! Zit hij in zijn eentje in die auto! Nee dat vind ik zo sneu!

Mijn schoonzus laat haar zoontje vaak slapen als hij in de auto in slaap is gevallen. Ze zet de auto dan zo neer dat ze vanuit haar keukenraam haar zoontje kan zien. Ik heb dit dus 1 keer geprobeerd(eiegn erf) maar stond de hele tijd voor het raam, en het voelde zo rot, dat ik binnen 5 min. tijn wakker heb gemaakt en uit de auto heb gehaald!

kus miek

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    zou het zelf echt nooitdoen, maar dat is omdat (net zoals bij salapio) mijn fanatsie te levendig is en ik me dan vooraf al allerlei enge scenario's in mn hoofd zou halen (Madeleine achtige situaties of idd stikken, of te warm, of heel erg alleen als ie plots wakker wordt...)..
    Maar ja ik heb ook nog maar 1 kindje en dan is het allemaal nog te doen. Ik kan me voorstellen dat als je meerdere kinderen hebt, dat t af en toe ook ff praktisch moet... ;)

12. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik heb het nog nooit gedaan, maar toevallig zat ik er van de week over te denken hoe ik dat zou doen als ik bijv moet gaan tanken. Ik denk dat ik haar er gewoon in laat zitten, zolang ik de auto kan zien. Auto op slot, dan kan er weinig gebeuren. Auto's die spontaan in brand vliegen zijn wel hoogst uitzonderlijk. Ik denk dat de kans groter is dat er een overval plaatsvind in het tankstation terwijl jij daar staat af te rekenen met je maxi cosi. Waarmee ik wil zeggen: je kunt nooit alle risico's uitsluiten, ook al blijf je 24/7 bij je kind.

13. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik doe het alleen als ik moet tanken..de auto op slot, naar binnen rennen..als ik binnen ben hou ik hem continu in de gaten en dan weer snel terug. Voor de rest laat hem ik niet alleen.

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    als ik iets heeeeel dringend moet hebben doe ik dat vaak als lars in bed ligt. de super zit hier op de hoek, even de babyfoon bij de buuf en rennen.

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tja ik dacht gelijk dat zou ik nooit doen maar nu ik zo nadenk doe ik het eigenlijk wel. als ik ga tanken doe ik altijd de deur op slot en ga ik etalen of ze nou slaapt of wakker is, verder doe ik het nooit.

16. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Ik doe het ook. Ik heb 2 paarden die gevoerd moeten worden in de wei. Ik parkeer voor de wei mijn auto zet de babyfoon aan en ik vul de bakken van de paarden. Zo kan ik en de auto zien en ik kan haar horen door de babyfoon.
    Rijden doe ik pas s avonds als mijn vriend thuis is en op Lotte kan passen.
    Ow en ik heb de deuren op slot (raam op een kiertje) en mijn auto staat ook nog eens voor een huis. Lijkt mij dat het uiterst gering is dat er wat kan gebeuren. Zeg nooit nooit, maar de kans is erg klein zo.

17. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik doe dit dus ook bij de paarden. De auto staat dan wel op een eigen erf, maar ik ga rustig even eten geven en als ze lekker ligt te slapen mest ik de stallen ook gelijk ff uit. Loop wel ieder paar minuten even naar de auto om te kijken of ze nog lekker ligt.

18. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Als ik moet tanken als ik Alyssa bij me heb laat ik haar ook in de auto zitten terwijl ik ga betalen. Ook als ik veel boodschappen heb gedaan zet ik even de boodschappen binnen terwijl Alyssa nog in de auto zit. Verder laat ik haar nooit alleen in de auto. Als ik iets in een winkel moet halen neem ik haar mee.
    Auto's die in brand vliegen e.d. vind ik persoonlijk wel vergezocht hoor. Tuurlijk kan dat gebeuren, maar de kans dat je bijv. een aanrijding krijgt en dat je kleine op slag dood is, is vele malen groter. Ik noem maar een voorbeeld. Tuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar ik bedoel maar te zeggen dat je ook te bezorgd kan zijn.

19. Nou ik ben dus zo iemand die niet goed begrijpt hoe je je kindje in de auto kan laten zitten. Ik vind het zo erg als ik een baby of kindje alleen in de auto zie zitten terwijl mams even iets koopt of pint.. Er gebeuren tegenwoordig zoveel enge dingen.. Sorry dan maar wat gesleep en gedoe maar wel met de zekerheid dat ik mijn meisje probeer te beschermen.
    Dit is niet aanvallend bedoeld, iedereen moet zelf weten hoe hij/zij daar mee omgaat. Maar als er nou wel wat gebeurt met je kindje zal je altijd tegen jezelf blijven zeggen had ik hem of haar nou maar meegenomen. Het is in principe een kleine moeite.. Ik woon boven de kruitvat. We hebben meerdere verdiepingen en ik woon op de bovenste.. We hebben geen lift en moet dus altijd al die trappen op. Het zou idd makkelijk zijn om Mali in bed te laten liggen en naar de kruitvat te rennen.. Maar ik zou dat never nooit kunnen!

20. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Iedereen heeft een andere mening en dat mag ook!
    Maar ik vind het (in mijn situatie) veiliger om haar in de auto te laten zitten dan haar mee te nemen de modderige wei in met regen/storm en 2 hyperpaarden.
    En ik kan moeilijk wachten tot de avond dat mijn vriend thuis is om op te passen en dan pas eten te geven

Als ik trouwens naar de winkel moet neem ik haar altijd mee of ze nou slaapt of niet. Vind ze niet erg en ik heb een wandelwagen waar de maxi cosi op kan. Scheelt misschien ook.

Deel Deze Pagina