Ik doe het ook nooit. Kwestie van plannen denk ik altijd maar. Tanken doe ik op mijn werkdagen of bij een pin tank. Boodschappen plannen wij zo dat we het of samen doen of als 1 van de 2 thuis kan blijven.
ik laat alicia nooit alleen in de auto, ik laat er niet eens alleen boven zitten als ik de post ga halen (woon 3 hoog). ik doe boodschappen altijd samen met haar en de buggy en grote boodschapen met de auto en dan is papa er ook bij . tanken mag hij doen of ik doe het vanuit me werk voor ik alicia heb opgehaald ok al moet ik er voor omrijden. ik val nog is vaak flauw (reden ombekent) en ook om deze reden doe ik het niet. stel er gebeurd iets en niemand weet dat zij nog boven of in de de auto zit nee dat zal mijn niet gebeuren hoor. ik woon 3 hoog zonder lift en de jumbo is 5 minuutjes lopen maar toch ik denk e rniet aan om haar alleen thuis te laten. ze gaat naar beneden in mijn arm en zet haar in de berging in de buggy. thuis weer aangekomen eruit op me arm, in de andere hand de tas met boodschappen en schouwen maar. het is zwaar kan ik je bekenne maar heb het er voor over hoor. ze slaapt erg goed en lang in de middag maar als ik dringent iets moet doen wach tik tot ze wakke ris want planne gaat zowiezo niet met kindjes . ik heb er wel is aangedach tom eerst haar en dan de boodschappen naar boven te brengen maar daar voel ik me niet goed bij dus dan maar zo
ik laat haar alleen in de auto zitten als ik moet betalen bij het tanken, en ik haar kan zien. Snel een boodschap doen en haar dus niet kunnen zien, gaat mij te ver. Ach, en zo heeft iedere moeder zijn eigen grens.
Ik doelde voornamelijk op het plannen van je boodschappen. altijd genoeg in huis halen zodat je niet onverwachts alleen hoeft te gaan zonder je partner
Ik heb laatst mijn dochter ook in de maxi cosi in de auto laten zitten. Ze was lekker aan het spelen. Ik stond voor de deur, had zicht op de auto en was zo weer terug. Toch voelt het raar. Ik ben trouwens laatst ook naar de brievenbus gefietst (150 m) toen Maud lag te slapen. Was ook wel raar, maar ik ben ook wel eens buiten in de tuin aan het werk, als zij ligt te slapen. Mijn schoonmoeder had DE tip; stop een briefje in je zak, waarin staat dat je zoon/dochter nog in de auto/in bed ligt. Zo'n briefje kun je zelfs lamineren en is dan vaker te gebruiken. Als er dan iets gebeurd....
Ik doe het weleens als Deniz ligt te slapen in zijn bed. Loop dan even snel naar de supermarkt (bij ons op de hoek) en ben binnen 10 minuten terug. Ik heb wel altijd een briefje bij me dat er een baby thuis ligt te slapen.
Sorry maar ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat je je baby alleen thuislaat om zelf boodschappen te doen of naar de brievenbus te gaan... Je kunt je kindje toch ook gewoon in de wandelwagen meenemen?
Jullie mening... Als ze huilt, ga ik er ook niet direct heen. Als ik op de wc zit, moet ik ook eerst mn kont afvegen voor ik naar boven loop.... (bij wijze van spreken) Maar goed, ieder doet waar hij/zij zichzelf fijn bij voelt. Laten we dat vooral zo houden!
Mee eens Anne82. Ik loop ook niet gelijk en ik sta ook weleens onder de douche als hij ligt te slapen. Mocht hij dan gaan huilen kan ik er ook niet gelijk bij zijn.
Ik zou het zelf ook niet doen. Natuurlijk ren ik ook niet meteen bij het eerste huiltje naar boven, maar vind het een eng idee om Luca alleen in bedje te laten liggen. Het zijn maar 10 min, maar wat als er brand uitbreekt (bijv.) Binnen 10 min staat je huis in lichterlaaie! Ik veroordeel niemand die het wel doet...begrijp me niet verkeerd, maar ik zelf durf dat niet.
Ik vind in bedje laten huilen (terwijl je thuis bent) een heel verschil met 'even' in de auto alleen laten. Ik zou de kleine nooit alleen laten, eng idee, heb ook teveel fantasie.... Er kan zoveel gebeuren en dat kun je doemdenken noemen, ik noem het realistisch!
Ik woon ook 3 hoog zonder lift en doe altijd zelf de boodschappen. En ja het is echt vervelend soms omdat je én je kindje hebt én de boodschappen. Maar dat is voor mij geen reden. Dan maar even sjouwen. Ik kan me niet voorstellen dat je met een gerust hart je boodschapjes aan het kopen bent terwijl je weet dat in je huis je kindje ligt die misschien wel erg overstuur is en jou nodig heeft. En op het moment dat ik sta te douchen en ze wordt wakker roep ik altijd Lieverddd mama komt eraan! En dan is het vaak al goed. Zoals ik eerder zei vind ik dat iedereen het zelf moet weten maar ik vind persoonlijk 'teveel moeite' geen goed excuus om je kindje alleen te laten.
Ik laat mijn kindje ook echt niet alleen thuis. Ook al hebben we een hond, die ga ik echt niet uitlaten terwijl mijn baby alleen in huis in bed ligt. Dat kan ik echt niet. De supermarkt is 200 meter verderop, maar nee. Als ik wat nodig heb tussendoor, gaat ze of mee inw andelwagen of maxicosi. Of papa neemt het maar mee als hij uit het werk komt. Alleen bij het tankstation of als we bij ons nieuwe huis zijn wat gebouwd wordt, dan laat ik haar wel in de maxicosi in de auto. Maar dan ben ik op max 30 meter afstand, met de auto steeds in het zicht... Mijn vorige baas had 2 kindjes, die haalde ze dan van het kdv of de oppas, en als ze sliepen dan liet ze ze rustig in de auto zitten als ze binnen zat op kantoor. Niet eens in het zicht.. Vond ik echt belachelijk. En vaak zat dat ze een keer ging kijken en dat er een over de rooie kind alleen in de auto zat te huilen... Zo zielig..
iedereen moet dit natuurlijk zelf weten, maar ik denk (denk ja, want heb nog! geen ervaring) dat ik het niet zou doen. Mijn zus had de kleine een keer in de auto gelaten voor vlug iets te doen (pinnen ofzo), gooit de deur in het slot, en ja hoor, sleutel er nog in... (oud autootje) tja, daar sta je dan... Ook liet zij de kleine ooit in slapen als zij de ander vlug naar school bracht, ja ik weet niet hoor. Je zult maar een ongeluk krijgen, of er zal maar brand komen thuis. Je weet het nooit! en ik wil gewoon zoveel mogelijk uitsluiten dat ik ooit het "had ik maar..." gevoel krijg! maar goed, ieder voor zich!
Maar mijn zus heeft haar oudere kindjes weleens naar school gebracht en haar baby op bed laten liggen. School was maar 5 minuutjes heen en weer...Ze kwam naar huis gefietst en zag een hele kudde buren op de stoep staan, voor hààr huis...Kwam al rook via de ramen naar buiten. Er was dus wèl fik uitgebroken, terwijl haar kindje boven lag te slapen. Zus helemaal in paniek, "MIJN BABY, MIJN BABY LIGT BOVEN!" Samen met een buurman naar boven gerend en kind gepakt...Ze had gelukkig niets, maar het had niet te lang moeten duren natuurlijk! En niemand van wie op de stoep stond wist dat er een baby in huis lag en ja, ze had wel keurig een briefje op zak... Als je op dat moment op de wc zit en er breekt brand uit, dan veeg je niet eens je kont meer af, maar schop je je broek van je enkels en ren je met je baby in je blote kont naar buiten.. Maar zeker, iedereen heeft zijn eigen mening, maar ook zijn eigen ervaringen in zijn omgeving. Door de ervaring van mijn zus, zal er nooit een haar op mijn hoofd aan denken om mijn kindjes ooit een ogenblik alleen te laten, niet in de auto, maar ook zeker niet in huis!
aan brand heb ik niet direct gedacht toen ik even weg was om een brief op de bus te doen. Daar denk ik nu wel anders over....