kind in de auto laten

Discussion in 'De lounge' started by mama van ruben, Sep 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Maar dat is de andere kant van het verhaal ja. Maar ik ben absoluut niet overbezorgd, laat mijn kinderen echt heel veel vrijheid en geef ze vertrouwen in zichzelf.

Maar: Ik laat ze absoluut NIET alleen in de auto en nee absoluut niet alleen thuis!

Dat staat voor mij echt wel volledig los van dit topic!

2. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ja ik lees ook van moeders hier die hun kind niet alleen laten spelen buiten....of elke 2 minuten gaan kijken etc.....

Je leest in andere topics vaak ook van die thema's.... ik heb het gevoel dat er hier een groep mama's is die hun kinderen elke seconde in het oog houden......voorzichtigheid is goed maar je kunt ook te voorzichtig zijn.... dus ik maak het inderdaad groter......

3. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wat vinden jullie dan van de situatie maddy McCain? Ontvoeringen gebeuren niet, maar toch af en toe wel. Ik vind het stom dat ze alleen gelaten werden,

4. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja natuurlijk was dat heel erg....Maargoed je kindje alleen op een hotelkamer laten in het buitenland is mijn inziens anders dan 2 minuten in een afgesloten auto waar je zicht op hebt

5. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    In een vreemd land je kind alleen achterlaten is natuurlijk te stom voor woorden..

6. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Er worden dagelijks vele kinderen even alleen gelaten. Daarvan verdwijnen er slechts een paar. Verschrikkelijk en altijd te veel. Maar toch, beetje relativeren mag best hoor...

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha, door wat je zegt, kan ik juist niet relativeren ;)

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,857
    19,246
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Prima, dan ook graag een filmpje van een kindje dat bij een tankstation wel mee moet uit de auto en waar vervolgens een andere auto op inrijdt. We moeten ons tenslotte we bewust zijn van elk risico dat er is. En oh ja, van alle rampen dier er bij een tankstation kunnen gebeuren, lijkt een aanrijding me nou net de meest waarschijnlijke. En waar is je kind dan het veiligste, denk je? In een autostoel in een auto (met kooiconstructie!) of als het naast jou loopt of door jou gedragen wordt?

Ik laat onze zoon niet alleen om een boodschap te doen. Maar ALS ik in de situatie ben dat ik moet tanken en hij in de auto zit, laat ik hem mooi zitten. (Uitgezonderd extreme weersomstandigheden.) Normaal gesproken zal een kind niet doorvriezen of oververhit raken als je in Nederland een paar minuten in een stilstaande auto zit. Dat risico durf ik dus wel uit te sluiten. Dat de auto gejat wordt, lijkt me ook sterk aangezien die op slot staat, er geen sleutel in zit en een benzinepomp over het algemeen ook nog eens barstensvol getuigen en videocamera's staat. En welke idioot jat er nu een auto met een kind erin: weet je zeker dat je 5x zoveel politie achter je aan krijgt dan normaal.
    Overigens: als het de betreffende crimineel niet om de auto gaat maar echt om je kind, heeft hij die makkelijker uit je handen gerukt als je ermee naar de shop loopt dan wanneer het kind in een afgesloten auto zit.

Even kijken wat er dan verder nog zou kunnen gebeuren bij een benzinepomp... Uhm... Een enorme explosie misschien. Levert in ieder geval een spectaculair filmpje op. Ik denk alleen dat het dan geen snars uitmaakt of je kind dat in of buiten de auto is. Hetzelfde geldt voor een buitenaardse infasie. Maakt niet uit waar je kind dan is, ze zullen vast niet veel moeite hebben met onze autosloten. Maar ze kunnen jou ook moeiteloos verstenen ofzo en je kind wegnemen. Dus die ontvoeren je kind toch wel, waar je het ook laat.

Oh, en mocht je het je afvragen: ja: ik zit je inderdaad belachelijk te maken.

Het leven is niet zonder risico's. Soms is het een kwestie van afwegen. Als jij de afweging maakt om je kind mee te nemen als je gaat betalen bij een tankstation: vooral doen. Maak de keuze die voor jou goed voelt. Maar ga een ander niet af lopen zeiken omdat die een andere keuze maakt die, als je objectief gaat kijken, net zo (on)veilig is.
    En dan hebben we het uiteraard niet over een kind een kwartier in een auto laten bij tropische temperaturen. Dan is het voor ieder weldenkend mens duidelijk dat elk ander alternatief beter is. Maar er zijn ook situaties waarin je kunt overdrijven. En je kind bij normaal weer even in de auto laten zitten om een tank benzine af te rekenen, is er daar één van.

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    * rillingen *

10. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wat een bizarre, bizarre en totaal nikszeggende opmerking.... alsof dat de normaalste zaak van de wereld is...:(

echt....;)

11. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hèhè, eindelijk na 19 bladzijdes een opmerking waar je wat mee kunt...:D

12. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,287
    11,896
    113
    He, daar ben ik het nou helemaal mee eens. Ik zat ook al te denken, hoe kan iemand de auto jatten als je de sleutel er uit hebt. En de kids los uit de auto bij een tankstation.... NEVER! Veel te gevaarlijk.

13. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik laat de sleutel gewoon in het contact zitten als ik ga afrekenen na het tanken. Dan blijft de radio namelijk aan. Ik geloof namelijk niet dat er in ons dorp een autodief rondloopt die uitgerekend mijn auto uit ´99 met schade groter dan de dagwaarde zal stelen met minimaal 2 kinderen erin, terwijl er zeker 6 camera´s staan en er getuigen rondlopen.
    9 van 10 keer ga ik trouwens tanken bij een onbemande pomp, wel zo makkelijk en ook goedkoper.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Tupp heeft gelijk. En persoonlijk lijkt al dat doomdenken me niet gezond voor jezelf (stress) en voor je kind (overbezorgd).

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

En als dan iemand roept:" laat ze maar een filmpje zien dat een auto met kind erin wordt aangereden, dan snappen ze het wel", dat komt echt enorm belerend met opgeheven vingertje over: "wij doen het goed en jullie zijn slechte ouders"....

Share This Page