kind in de auto laten

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van ruben, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Twee minuten bij de apotheek? ;)
    De boodschapjes die jij noemt kan je van te voren moeilijk inschatten, omdat je niet weet hoe druk het is.
    Sorry, ik vind het onverantwoord.

Waarom doe je die boodschappen dan als je kind erbij is?
    Of waarom mag je kind niet even mee naar binnen?
    Ik snap dat niet hoor. Ga zelf constant in de auto zitten wachten.
    Dan nog maar daar gelaten, wat er ondertussen allemaal kan gebeuren!
    Hete auto, maar ook kan er iemand tegen jouw auto aanrijden!

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Je weet toch nooit hoe lang boodschappen doen duurt? Een kassa open, 3 man voor je... Anyway, ik laat mijn boef alleen erin zitten als ik tank bij onbemand/of naast de betaalbalie parkeer...

Ik vraag me wel af, waarom laat je je kind in de auto? Vind je dat te lastig? Waarom ga je dan niet zonder hem als je man er is?

3. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar dat zie je toch van te voren voor de deur als je parkeert of er iemand binnen staat bij de apotheek?

4. lioness74

Nou eh sorry, maar bij ons niet in ieder geval.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Tot nu toe nog nooit de kinderen alleen in de auto gelaten, ze zullen maar net even uit de gordel gaan en b.v de handrem eraf halen waardoor de auto gaat rollen.

Tanken doet mijn man altijd zonder kinderen of met kinderen als ik er ook bij ben en dus ook in de auto blijf.

Maar wij zaten wat dat betreft heel luxe dat we alle boodschappen etc zo konden plannen dat ze buiten de slaapjes vielen.

6. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ja klopt want als er een rij van 20 man staat voor de servicebali of voor me bij de apotheek dan denk ik, ja achteraan aansluiten dan maar 45 minuten alleen in de auto wachten :S ....uhhh nee dus dan stap ik op en kom later wel terug. Over het algemeen heb ik er tevens wel vertrouwen in dat als mijn auto geparkeerd staat in het parkeervak dat er weinig kans is dat er een auto vol tegen aan rijd...Maargoed misschien word hij wel door de bliksem getroffen of door een meteoriet....Sorry word wat sarcastisch om het drama van sommige om niks! mensen woon in een klein dorp echt niks aan de hand er rijden hier amper autos :)

Ik laat de kleine man inderdaad in de auto voor de makkelijkheid! Des te sneller ben ik klaar...

Niet zo'n drama maken en laat me gewoon mijn eigen ding doen! Gaf simpelweg antwoord op het topic van TS....

7. lioness74

Hahaha ik maak niks geen drama hoor, jouw keus idd.
    Maar geef nou eens antwoord op de vraag: waarom neem je hem niet even mee naar binnen?

En volgens mij heb je geen idee hoe vaak er tegen een stilstaande auto aan wordt gereden. Moet het perse met volle gas zijn dan?

8. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar eerlijk gezegd denk ik dat hierdoor op dit forum ook eerder discussies ontstaan omdat we van elkaar de situaties niet kunnen bekijken. Ik begrijp heel goed dat jij er anders over denkt omdat dat bij jullie dus niet het geval is. Maar zelf begrijp ik het wel omdat je hier voor de deur kan parkeren en het dus prima kan zien... En hier zijn nooit lange wachtrijen omdat wij hier best wel veel apotheken hebben ondanks dat ik in een dorpje woon.

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik laat je zeker je eigen ding doen, maar vraag me wel af wat er nou zo lastig is aan je kind meenemen de apotheek in? Ja dan duurt het twee minuutjes langer... Boodschappen doen hetzelfde... Ik ben iets langer bezig maarja ik had daar opzich wel op gerekend toen ik besloot kinderen te krijgen dat ik niet de hele dag mijn eigen ding kan doen en rekening moet houden met mijn mannetje.

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

vreselijk vind ik dat. krijg er altijd een naar gevoel van. zijn die ouders nou echt zo lui om je kind gewoon even mee te nemen:x. bij de benzinepomp doe ik het ook soms maar alleen als er niemand bij de bali staat, ik kijk wel de hele tijd naar de auto maar komt gelukkig zelde voor want vind dat al eng. zou het echt niet kunnen hoor om even een super markt in lopen of ergens anders waar ik geen zicht heb op de auto. snap ook niet dat sommige ouders dat kunnen zonder dat er tientalle senarios door je hoofd schieten.

11. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even laten zitten doe ik uit makkelijkheid. Hem weer uit de autostoel tillen, buggy uitklappen (dragen is niet te doen, die kleine dikke is al 12 kilo, en dan ook nog de boodschap dragen). Zo'n gedoe, terwijl ik in dezelfde tijd mijn boodschapje heb gedaan en hij gewoon rustig zit te spelen. Het is zoals Suzie zegt, ik woon in een dorpje....geen wachtrijen (bijna nooit), auto voor de deur, erg rustig. Als er hier 5 autos per dag langs rijden is het veel. Dat is anders dan wonen in een stad, want dan zou ik het absoluut niet doen.

12. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik parkeer wel eens recht voor de deur van de bakker voor een brood, of voor manlief een pakje peuken halen bij de tabac hier. Woon niet in een drukke buurt dus het is zo gefixt, ik kijk gewoon of er een rij is of niet (max 1 minuut binnen en anders loop ik weer naar buiten en neem ik hem even op de arm).

Ik heb dan wel de deur op slot, raampje open en een briefje op het dashboard liggen met waar ik ben + tel nr en doe het alleen als hij slaapt. Deed het eigenlijk voornamelijk in de winter toen de sneeuw lag en hij nog klein was. Dan zat hij heerlijk ingestopt in de maxicosi en vind het dan zielig om hem wakker te maken en eruit te halen voor een minuutje.

13. senta

senta Niet meer actief

dat doe je heel goed, er mogen niet eens kinderen komen bij het tanken onder de 15.

Liever mijn kindje in de auto op slot even 2 tellen met tanken die ene keer in de zoveel tijd, meestal doet mijn man het. Dan dat er een aso is die weer eens veel te hard rijdt over een tankstation en je kind plat is. Zou ik persoonlijk erger vinden.
    Geloof mij gebeurd regelmatig dat mensen er te hard rijden, en de meeste mensen laten hun kinderen even zitten met tanken, heb 8 jaar in deze branche gewerkt en bijna nooit een kindje mee naar binnen genomen. Meestal kan je je auto ook voor de deur zetten 1e pomp kan je het perfect zien en bijna altijd in de schaduw.

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Tanken vind ik wat anders dan boodschappen doen. Bij ons tankstation is het veiliger om ze in de auto te laten. De kans dat ze overhoop gereden worden is groter dan dat een gek ze meeneemt. Als ik zelf een gek was, had ik geen tankstation uitgekozen om kinderen te ontvoeren.

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

dan doe je de deur toch op slot:)

doe ik zoiezo als ik ga tanken en ga betalen. ik heb alleeen eigenlijk nooit kleine mee

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik snap ook echt niet dat mensen hun kind in de auto laten zitten terwijl ze zelf kind gaan ophalen/boodschap doen/apotheek. Tanken is tot daar aan toe (uitgaande van auto niet vol in de zon, sleutel uit contact, zicht op de auto), maar gebeurt hier ook niet.

Je weet dat je een kind hebt, waar je ten alle tijde rekening mee behoort te houden. Als je het makkelijker vindt om even iets te doen door het kind maar in de auto te laten zitten, moet je een andere optie bedenken. Oppas, ander moment als partner thuis is, whatever. Of gewoon je kind (of kinderen) meenemen, en dan maar een paar seconden langer bezig.

17. senta

senta Niet meer actief

Hier is het toevallig van de zomer gebeurd dat mijn zoontje zei mama mag ik veen blijven zitten ik ben zo moe. Nu woon ik op een dorp en mijn zoontje en de hond zaten in de auto. Ik was 1 ding vergeten en moest dat even snel halen. Ik had het er heel niet op, maar gelukkig zag ik dat mijn schoonvader 2 auto's verder stond die is er even bij blijven staan, en kon ik even heen en weer. Verder nee neem hem mee, behalve dan zet ik hem zo neer dat ik vooraan sta en ik hem goed kan zien. Maar meestal tank ik onbemand en anders is mijn man erbij. Apotheek duurt hier trouwens zo lang je kan beter een extra voeding meenemen heb er wel eens 55 minuten staan wachten.

18. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Voor alle mensen die hun kindje uit "makkelijkheid" in de auto laten. Bedenk je dat met deze temperaturen je kindje binnen 10 min kan overlijden. OOK als je een raampje open laat.

En misschien helpt dit filmpje ook direct:
    One Decision (Child Safety Film - Vehicular Heatstroke) - YouTube

Nogmaals ik veroordeel niemand hoor en doe het zelf soms ook maar ik kijk heel goed op welk moment ik zoiets doe (als ik 1 of 2 dingen nodig heb en het rustig is en ik meteen aan de beurt ben of even snel wat in de brievenbus moet gooien)

19. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je mijn reacties gelezen? Wat is hier dan nog zo erg aan....dat je zo veroordelend moet zijn...?

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Heb dat filmpje ook voorbij zien komen op facebook, echt heftig.

Snap idd niet waarom mensen het nog steeds doen kinderen en honden in de auto laten terwijl ze de gevolgen maar al te goed weten lijkt me!! :(

Deel Deze Pagina