Makkelijkheid... Altijd zo'n woord waarvan ik denk tja dat bestaat niet meer echt als je kinderen hebt... Ik ben echt een ubermama denk ik, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen hem te laten zitten. Maargoed ieder zijn ding. Toen wij besloten om een kindje te krijgen wisten we dat we niet meer heel easy en makkelijk alle dingen kunnen doen en rekening moeten houden met een ukkie die volledig afhankelijk is van ons!
Misschien liep ze wel alleen even heen en weer om haar kind te halen, en ging het om 1 of 2 minuten. Niet zo paniekerig meteen hoor.
Dan nog, met dit weer kun je dat niet maken. Het is 28 graden! Als het wat kouder is kan ik dat best begrijpen maar met zo'n hitte moet je gewoon ZO uitkijken! Als je opgehouden word of aan de praat raakt vliegt de tijd voorbij voor je er erg in hebt.
Weet je dat dit heel erg gevaarlijk is?! Ze sporen met veiligheidsreclames juist aan om kinderen NIET uit de auto te halen tijdens tankbeurten. Elk tankstation heeft toezicht op de auto vanaf het betaalpunt en je doet gewoon de auto op slot. Ook heeft elk tankstation de pompen onder een afdak dat groot genoeg is om er een schaduwpunt van te maken. Er hoeft maar een druppel benzine in de ogen of op de handen te komen en dat ze daarmee in de ogen wrijven en ze zijn blijvend blind. Wil je echt niet aanvallen hoor maar lees dit even goed door! Je bent namelijk NIET veilig bezig op zo'n manier. Mijn kinderen wachten ALTIJD in de auto als ik ga tanken en neem ze er onder geen beding uit.
Hoe doen jullie het dan met het ophalen en terug brengen van het winkelwagentje? Mijn zoontje gaat altijd uit de auto met boodschappen doen en hij zit dan in het zitje van het winkelwagentje. Dan stop ik hem terug in de auto maar moet nog wel het winkelwagentje weg brengen en soms moet ik best een stukje lopen. Als ik het te ver vind dan gaat hij op de arm mee maar meestal zit hij toch eventjes alleen in de auto als het wagentje weg breng. Met boodschappen heb ik geen buggy bij me en hij is best wel zwaar en loopt nog niet.
Ik laad de boodschappen in, dan loop ik met een lege wagen terug en dan neem ik de jongste uit de wagen (die loopt wel zelf maar niet in een drukke parkeergarage) en dan til ik hem naar de auto toe. Ik laat hem niet in de auto zitten. Kan me trouwens voorstellen dat je dat wel doet in een parkeergarage hoor, daar is schaduw en is het niet zo ontzettend warm maar ik doe het op deze manier. Hij is 2 en ik ben 38 weken zwanger, werkt nog steeds!
Je reageert hier op mijn vorige bericht, maar wat zou je op basis van dit bericht dan niet over je hart kunnen verkrijgen...?
Jemig, ik ga er vanuit dat Aurora heus haar kind niet laat zitten in de auto, als het erg warm is... Wat een veroordelingen allemaal..... Niemand die de juiste situatie kent, zelf zou ik het niet doen trouwens. Maar goed met tanken laat ik mijn dochters in de auto... (kan ze dan zien). Als ik boodschappen doe, dan stop ik de boodschappen in de auto, plus mijn kinderen en breng dan het wagentje terug... (oh wat slecht). Ohja als ik mijn oudste kinderen bij een vriendje weg haal, dan laat ik de jongste ook vaak even ziten. (ik zie de auto altijd en ze kan me zien). (maar natuurlijk niet bij die hele warme temperaturen)
Je kind in de auto laten, zoals jij zelf meerdere malen aangeeft, te doen voor een boodschap, apotheek etc. etc.
Ik zet zoontje in maxi-cosi, laad de boodschappen uit, pak zoontje weer en zet hem in de winkelwagen en breng de wagen terug. Bij terugzetten wagen pak ik hem eruit en neem ik hem op de arm. Ik doe overigens alleen met boef geen grote boodschappen, die doe ik of alleen als manlief bij boef is of met man als boef bij oma is.
Ja dat snap ik, maar als je zegt niet over mijn hart verkrijgen dan denk ik aan iets echt ergs....je kind slaan/mishandelen....zie het hele erge niet van wat ik doe, zoals ik mijn situatie beschrijf. Daarom vraag ik wat zou je niet over je hart kunnen verkrijgen....
Moet je haar dat filmpje maar eens laten kijken die pas geleden nog op internet rond circuleerde, dan piept ze wel anders.
Ik had niet gekeken of moeders in de buurt was maar gewoon gelijk het raam ingeslagen baby eruit gehaald en de politie gebeld. Is ze het zo afgeleerd.
Ik zie me al tanken met mn baby op mn arm? Nee of ik ga hier in nederland tanken bij een klein tankstation waar het rustig is, als ik ga betalen en ik zie dat er 2 mensen aanschuiven dan wacht ik bij de auto en ga wattegen de baby brabbelen tot die 2 mensen weg zijn en ik onmiddelijk kan betalen. Of ik ga in belgie tanken bij een tankstation waar je buiten kan betalen, aan zo een paal. Supermarkt en winkelwagen? Toch simpel?? Ik zet de boodschappen in de auto, ga met de winkelwagen naar waar al die karren staan, haal dylan eruit, laat klik die winkelwagen in en wandel met dylan naar de auto Alleen met tanken laat ik hem soms alleen maar dat is maximaal 30seconden Iemand vertelde hier ook over de gevaren van tanken met je kind, wist ik niet dus nee, nu haal ik hem zeker niet meer uit de auto met tanken
ach hoe vaak is hier al niet een discussie geweest......zucht... ( en dan bedoel ik uiteraard niet kind in de auto met de hitte) Maar überhaupt kind in de auto laten.....
hier zitten ze ook weleens alleen in de auto hoor. Wagentje wegzetten (dan zitten ze al in de auto voor ik de boodschappen overlaadt, ik vind het te onveilig om ze dan los te laten lopen), brief in de brievenbus doen, even betalen na het tanken, kaartje uit parkeerautomaat halen... Je kan ook tè bezorgd zijn vind ik. Bij mijn kinderen vind ik het (meestal) bij zulke korte dingen veiliger om ze in de auto te laten
Hoe zouden de meesten het dan doen met een tweeling? Bij mij zitten ze altijd wel heel even alleen in de auto omdat je ze er niet tegelijkertijd uit kunt halen of in kunt zetten. Met warm weer zet ik eerst altijd wel de raampjes open. Ik zou mijn kinderen nooit lang alleen laten maar wat een discussie zeg over een minuutje alleen...
er kan een hoop gebeuren in een minuutje hoor. met een tweeling lijkt me iets lastiger maar dan ook zou ik ze niet in de auto laten als ik geen zicht op de auto heb. dat zou mij een vreselijke rot gevoel geven en zou van alles door me hoofd spoken. liever even stuntelen met twee kinderen dan ze alleen laten.