Er is toch zeker wel een verschil tussen effe tanken of een karretje terugzetten tegenover een uur gezellig gaan winkelen? Of zie ik dat nu weer heel naïef? Tanken laat ik mijn sowieso vaak in de auto zitten (tenzij groot en druk station). Die gassen zijn niet ongevaarlijk hoor, sommige tankstations geven zelfs aan dat je je kinderen beter kan laten zitten.
ik heb 2 kinderen hoor. en de post die ik quote vroeg hoe anderen dat zouden doen met een tweeling. ik geef aan hoe ik het zou doen en veroordeel verder niemand. mag ik niet aan geven wat ik zou doen. ik geef aan dat het voor mij absoluut niet goed zou voelen maar als anderen daar geen probleem mee hebben moeten ze lekker doen wat ze niet laten kunnen.
Ja, maar geen tweeling, dus erg makkelijk praten. Ik heb ook geen tweeling, maar zo 123 ook niet weten hoe ze dat moeten doen dan. Leg jij het ze uit dan? En wellicht hebben ze er nog een peuter van 2,5 bij lopen. Jij zegt dat ze dan maar een beetje moeten stuntelen... yeah..
met dit weer zou ik nooit een kind in de auto achterlaten... pff moet er zelf niet eens aan denken om er in te moeten zitten. Maar zoals dinsdag was het niet zo warm en toen moest ik met mijn oudste naar de kno arts. Die moest ik uit de klas halen en toen heb ik mijn jongste wel even in de auto gelaten, raampjes open auto op slot, juf op het plein en ik kon de auto blijven zien en was 1 minuut weg. Daar heb ik geen problemen mee
Ik heb een tweeling waar ik op pas, erg grappig om te zien hoe ondeugend ze kunnen zijn bij het in en uitstappen. Vaak als ze de een erin heeft is ze de ander kwijt hahaha
ik zeg dat IK liever zou stuntele dan mijn kinderen 1 sec zonder mijn toezicht achter laten. en als je persé wil weten hoe ik het zou doen: samen met mijn man boodschappen doen, boodschappen doen als man thuis is en bij de kindjes, kindjes bij oma, kleine boodschappen gewoon in wandelwagen. je doet net alsof het onmogelijk is. ik zou een oplossing zoeken zodat ik ze niet alleen hoef te laten.
Tanken doe ik meestal voor ik de snelweg opdraai, bij een paal, en dan zitten ze uiteraard in de auto. Maar als ik bij een ander station tank ook hoor. Ik vind het veiliger om mijn kinderen in de auto te laten en snel binnen te betalen dan dat ik met ze naar de kiosk moet lopen. Er is lawaai, er rijden auto's, er ligt vaak olie/benzine op de grond. Nou, dan wachten ze mooi even in de (dichte) auto.
ik heb drie kinderen die gaan gewoon mee, en tanken enzo doet mijn man in de avond dan hoeven de kindjes niet mee.... maar ik laat ze nooit in de auto zitten...
Ik vind er wel een groot verschil in zitten of je even gaat betalen bij het benzinestation of dat je echt weg loopt. Op zich vind ik het niet erg als het kindje een minuut alleen zit in de auto. Probleem is alleen dat je op ieder moment iets kan overkomen wat je niet had voorzien. Niemand weet dan dat er ook nog een kindje om de hoek in de auto zit te wachten dus niemand zoekt er ook naar. Bij het betalen aan de pomp vind ik het geen probleem aangezien mensen weten dat ik bij die auto hoor. Na het winkelen zet ik ook eerste de kleine in de auto en dan zet ik het karretje weg. Dat is in ons dorp 20 meter lopen en je blijft zicht houden op de auto. Wel laat ik altijd 1 deur wijd open staan zodat wanneer mij wat overkomt mensen zien dat er een auto met wijd open deur staat met kindje erin. Ik zou zelf nooit echt een hoek omgaan zonder dat ik zicht heb op de auto...
Bedankt voor jullie mening. Ik ben namelijk inderdaad erg benieuwd hoe iemand het zou doen in mijn situatie, aangezien ik er ook op tegen ben om je kindje alleen in de auto te laten. Maar ik denk ook dat weinig mensen zich voor kunnen stellen hoe het is om 2 baby'tjes te hebben, net zo goed als dat ik me moeilijk kan indenken hoe iemand het met een drieling zou doen. Het blijft bij mij toch het geval dat ze inderdaad even alleen zitten als ik de ander moet halen. Tanken doet mijn man, de grote boodschappen doen we zonder de meisjes, maar als ik ze naar mijn moeder moet brengen dan kom ik er toch niet onderuit om met de auto te gaan. En stuntelen, dat doe je altijd met een tweeling.
Ik laat mijn zoontje nooit alleen, nergens! Ook bij het tankstation kan je auto gestolen worden met kind en al.. zal niet de eerste keer zijn. Kan misschien overdreven gevonden worden, maar dan weet ik in ieder geval wel dat ik alles eraan doe om dat soort dingen niet te laten gebeuren!
Ja dit bedoelde ik serieus. Ik zou het ook niet meer als normaal vinden dat ze t gaan verbieden en bekeuren! Stel je wordt onwel of je apotheek wordt overvallen of breekt brand uit. Natuurlijk gebeurd dit bijna nooit maar het gebeurt wel en zeg nooit nooit. .. En tsja ik zou jou auto ruit dus ingeslagen hebben... en das ook het risico voor jezelf.
wilde je al vragen hoe je alleen boodschappen deed met de tweeling. lijkt me dat er geen twee maxi cosi's in passen. en in het zitje kan maar 1 kindje zitten en tussen de boodschappen lijkt me dat je kindjes van 7 maanden nog niet stabiel genoeg voor zitten. ik denk dat de meeste mensen in jou situatie niet alleen met twee kindjes onder de 1 boodschappen zouden doen. als ze al goed lopen en goed luisteren is weer anders. mijn buren hebben trouwens een drieling en de kinderen gingen en gaan nooit mee met boodschappen doen. blijft gewoon 1 van de ouders bij thuis.
Ik heb niet alles gelezen. Maar ik vind het wel grappig. In een ander topic enkele dagen geleden over douchen terwijl je baby slaapt of in de box speelt, werd luidop gelachen met mama's die zeiden dat ze dat nooit doen. Want "wat kan er nou gebeuren?". Maar je kind even in de auto laten zitten als je de apotheek ingaat, terwijl je de hele tijd zicht op je auto hebt en weet dat er niemand voor jou staat, kan absoluut niet? Welk van de twee duurt nou het langst?