kind in de auto laten

Discussion in 'De lounge' started by mama van ruben, Sep 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hoe doen jullie dat dan met tanken? Ik laat ze dan wel even in de auto hoor. Ik ga niet helemaal de maxicosi uit de riemen halen en met een handtas, een maxicosi en een peuter afrekenen. .. in de volle zon en 10 minuten is een heel ander verhaal.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Met afrekenen doe ik de auto op slot trouwens

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,938
    3,953
    113
    Net het filmpje bekeken...hoewel je weet dat het in scene is gezet toch afschuwelijk om te zien.. Werd er naar van..

Er zijn verschillende meningen over het wl of niet "even" je kind in de auto te laten. Ik denk dat het volledig afhankelijk is van de situatie, waar je op dat moment bent, etc, etc of zoiets verantwoord is. Er zijn inderdaad situaties waarin het gevaarlijker is om ze eruit te halen. Maar met warm weer weet toch hopelijk iedereen dat je ze niet moet achterlaten... Dit gebeurt overigens oo op grte schaal met dieren de in de auto worden gelaten.

Ik zelf org altijd dat ik niet hoef te tanken met kind in de auto. Soms is dat een beetje vooruitkijken. Maar dat lukt best, ik heb nog nooit hoeven tanken met kind...
    Boodschapjes idem dito, moet maar op een ander moment. Of ze gaat mee en dan calculeer ik gewoon in dat het wat meer tijd in beslag neemt. Maar ik zou haar nog niet in de auto laten als ik het karretje wegbreng..

4. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Ik denk idd dat het afhankelijk is van de situatie.
    Zelf heb ik al maanden niet meer getankt waarbij ik alleen met mn dochter ben. Ik tank:
    - in het weekend
    of
    - na mijn werk maar VOORdat ik haar haal bij het kdv
    of
    - nadat ik haar bij kdv heb gebracht en dus op weg ga naar mijn werk. Zat gelegenheid lijkt me! Ik zou dus niet weten waarom ik ooit zou moeten tanken terwijl ik alleen met haar ben.
    En mocht dit toch voorkomen, dan gaat ze absoluut mee de shop in. Geen discussie mogelijk.
    Geldt ook voor de boodschappen, ik laat haar niet in de auto zitten, weer of geen weer. Of ik nu 1 of 20 boodschapjes haal, naar mijn mening laat je je kind gewoon niet achter, punt.

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    nou idd!

6. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Tanken doe ik bij zo'n pomp waar je gelijk betaald, dus zo'n onbemande pomp. Dus kind blijft in de auto, maar ik sta er naast..

Boodschappenkarretje terugbrengen doe ik wel met kind al in de auto, maar dat is dan 3 meter heen en terug..

Boodschappen doe ik altijd met kind, dan zal ik ze nooit in de auto laten.. De jongste dan, de oudsten is anders..

7. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik vind in bed terwijl je douched toch stuk veiliger dan je kind in auto laten met bijv korte boodschap. Straks zak ik daar in elkaar weet niemand dat mijn kind in de auto zit

Kon trouwens wel overgeven na dat filmpje wat onmenselijk zeg

8. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Mijn moeder ging vroeger altijd op de fiets boodschappen doen als wij sliepen. Dan zegt ze toen was t anders. Moeders werkte bijna niet en ze woonde dus in straat met huisvrouwen en volgens haar meer sociale controle

Ik breng zelfs mijn babyfoon niet naar de buren als ik ergens anders savonds verjaardag heb. Wil iemand in mijn huis hebben zitten.

Binnenkort straatfeest. Vond iedereen zo makkelijk kan je lkkr babyfoon meenemen. Nou t is aan t einde van t blok achter ons en kga wil dus echt oppas in huis. Mijn dochter alleen tussen 30 lege huizen? No way!!

Vinden ze t maar overdreven pech

9. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Laten we hopen dat ze hier lid is, dan weet ze nu na ruim 11 blz wel dat ze heel fout bezig is geweest... ;)

dom dom dom!

10. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    nou ik denk dat je kind beter af is op straat als je in elkaar zakt als thuis. In een auto wordt het relatief snel gevonden. Thuis kan er wel uren overheen gaan ;)

11. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Laten we maar hopen dat t gewoon niet gebeurd haha

12. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    OMG hier kan ik me ook nog een levendige discussie over herinneren! Iemand (van hier) die z´n auto parkeerde op een heel rustig stukje parkeerplaats ver vanaf de winkel en die het vreemd vond dat daar heel raar op gereageerd werd... :D die liet dus ook kind in de auto... op een doodstil stukje parkeerterrein...

13. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Wie weet schuif je wel uit in de douche en breek je je nek? Hoe lang duurt het dan voor iemand bij je kindje is?

Absurd natuurlijk, maar sorry, als ik sommige redenen hier lees waarom je je kind altijd moet meesleuren...

En nee, natuurlijk vind ik het niet kunnen dat je een kind in de hitte in de auto laat, hoe kort ook. En ook niet om rustig je maandboodschappen te gaan doen. Maar snel binnen bij de bakker of apotheek met zicht op de auto?

14. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Dames, sensatie sensatie.....!

Zucht.

15. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Dat absoluut :D

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,231
    16,599
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Beetje overdreven sommige reacties.
    Ik laat de kinderen altijd in de auto zitten met tanken.
    Tanken en ik parkeer de auto pal voor de deur.
    Auto in zijn 1 zetten en de handrem eraf.
    Natuurlijk laat ik mijn kinderen niet in een snikhete auto zitten maar sommigen overdrijven wel enorm

17. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Ik ga lekker zelf in de auto zitten en laat mijn kind het winkelwagentje terug brengen! :D

18. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Maar ff serieus, mijn hemel, wat zijn we weer lekker veroordelend bezig. Ik neem aan dat de meeste van ons wel verstandig en verantwoord genoeg zijn om zelf in te kunnen schatten of ze wel of niet kunnen gaan betalen bij de pomp met de kids in de auto, of even snel de apotheek in.

Uiteraard keur ik het niet goed als iemand een kind in de auto laat zitten in de volle zon op een hete dag. Ik denk dat we het daar allemaal inmiddels wel over eens zijn.

Maar ik schat wel in dat er hier een heleboel moeders een groot probleem gaan krijgen als de kids straks naar de kleuterschool moeten gaan, of zelfs buiten willen gaan spelen....ALLEEN! Als je al bang bent dat je kind onder je neus vandaan wordt gestolen als je je karretje terug gaat brengen, dan heb je echt nog een hele zware periode voor de boeg!

19. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    Dat gebeurt hier heel soms ook hoor.
    Sowieso moet ik somsvaak meerdere keren al lopen van huis naar auto om alle spullen en kinderen te verzamelen. Dan zit er soms wel eens 1 even alleen in de auto.
    Vanmorgen nog, ik kwam er op het laatste moment achter dat ik mij. Portemonnee in een andere tas had zitten, dan doe ik even de auto op slot en haal ik het.

20. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

Mar 9, 2008
    4,888
    1
    38
    Zaanstreek
    En waar blijft toch die " like" knop.

Ik like: Gezond verstand gebruiken!

Share This Page