kind in de auto laten

Discussion in 'De lounge' started by mama van ruben, Sep 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nee ik breek niet ala minute een auto open. Ik bel de politie en wss krijg je dan wel toestemming om het te doen en dat hoeft mijn verzekering geen cent te betalen.

Bij een tankstation kan ik het nog enigs sinds begrijpen. .. dat is sowieso geen veilige omgeving voor een jong kind en als t goed is kun je ten alle tijden je auto in kijken. Maar alle andere gevallen vind ik schokkend en echt verkeerd en dat mah ik best zeggen want dat is mijn mening en wie weet denkt iemand er de volgende keer een beetje beter over na. Ik ben zelf ook vast niet de perfecte moeder, wie wel? Maar mensen mogen best eens wakker geschud worden of ze het nu leuk vinden om te horen of niet. Als ze het zouden verbieden hoeven ook hitte ongelukken niet meer voor te komen bijvoorbeeld!

2. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind dat echt heel erg een kind achter laten in een auto als het zo snikheet is. Ik heb laatst ff in de auto gezeten met de ramen dicht... pff wat was het heet en ik zat er pas 5 minuten.

Tanken doe ik altijd bij een onbemand tankstation dus hoef niet naar binnen om te betalen.
    Wat ik wel is doe is als ik idd de tas ben vergeten te pakken of de telefoon en de kids zitten nog in de auto, ren ik ff snel naar binnen om dat te pakken. Ik zet de deuren van de auto dan wel open. Dan hoop ik maar altijd dat me niks overkomt. Ook idd winkelwagentje pakken en wegbrengen ( ik zet de auto pal naast de winkelwagens want daar is zo'n speciale parkeerplek voor auto zitjes )

Verder haal ik de kids altijd uit de auto. Naar de bakker om brood te halen, dan zie je mij sjouwen met 2 maxi cosi's ook al staat de auto voor de deur.

Ik hoop echt dat mij zoiets nooit overkomt en natuurlijk andere ouders ook niet. Kids kunnen er niks aan doen dan ze achter gelaten worden. Zo ook met huisdieren.

Ik zou niet meteen een raam inslaan. Een tijd geleden zag ik ook een hond in de auto zitten met het raam wel een stuk open. Toen heb ik ook zitten twijfelen wat ik zou doen. Maar zag dat de eigenaar terug kwam dus hoefde gelukkig niks te doen. Verder als ik zou zien dat er een kindje in de auto zit en ziet al bezweet, zou ik niet twijfelen. Ook als het kindje huilt net zoals in dat filmpje... dat die vrouw wegloopt. Dat zou ik nooit gedaan hebben alleen om iets te pakken om als het moet de raam in te slaan. Ik hoop het gewoon nooit te zien. En anders handel ik naar wat ik denk dat juist is. Beter dan een keer onnodig een raam inslaan, dan te horen krijgen dat je het leven van een kind had kunnen redden wat niet is gebeurd.

3. adi

adi Niet meer actief

Hier ook een drieling ;)
    toen ze baby's waren ging altijd 1 van ons de wekelijkse boodschappen doen, alleen of met 1 baby. We hadden helemaal geen tijd om vaak kleine boodschappen te doen. Als ik toch iets nodig had ging ik met de kinderwagen met een mandje bovenop. Nu gaan natuurlijk wel vaak alle 3 mee.
    Met inladen in de auto zet ik de auto altijd zo dichtbij mogelijk de plek waar winkelwagens staan. Ik laat de kinderen wel in de auto zitten als ik de wagen terug zet. Maar dat is max 10m lopen.

4. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Ik ben wat dat betreft ook altijd zo angstig ingesteld dat er van alles van gebeuren met mijn kind, maarja soms moet je niet teveel nadenken.

Ik neem mijn zoontje altijd mee uit de auto. Vaak ga ik zelf al tanken zonder hem erbij, maar als het wel zo uitkomt dat hij erbij is dan laat ik hem ook in de auto zitten. Ik vind met tanken toch wel een heel ander verhaal. Hoewel ik de eerste keer toen ik het deed constant naar de auto aan het kijken was en zelfs de kassière niet aankeek :D hahaha... maar nu gaat dat wel beter. Nog kijk ik wel steeds maar ach, ik ben nog geen minuut binnen en de deur van mijn auto is op slot. Kan in mijn ogen niks gebeuren. Ja er kan een auto tegenaan rijden, maar zo kan er zoveel gebeuren met je kind en als je daar allemaal over na gaat denken maak je jezelf helemaal gek.

5. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

Apr 10, 2013
    2,571
    0
    0
    Wat was er dan gebeurd met je zoontje?

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63

Met dat dat hier niet gebeurt [dat de kinderen alleen in de auto blijven zitten] bedoel ik niet dat ze buiten de auto zijn als er getankt wordt. Doorgaans tankt mijn man na het werk (als de kinderen bij mij thuis zijn), of wanneer we samen onderweg zijn en ik dus er bij in de auto blijf zitten. Ga echt een peuter en dreumes die net kan staan bij een tankstation buiten zetten :p

7. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kim11; wat vreselijk dat dit gebeurt is....

Verwijtend of niet, ik kan er serieus gewoon niet met mijn verstand bij dat je je kind in de auto laat, en dus nee dat doen we dus niet allemaal wel een keer.
    of je nou in een dorp woont of een stad, ff een winkelwagentje terug moet brengen of niet, ff gauw bij de servicebalie een pakje sigaretten gaat halen of gauw ff de apotheek in rent.
    Dan ben ik maar overbeschermend (belemmerd mijn leven echt niet hoor) maar ik neem mijn kind ten alle tijden mee.

Dat zoiets ergs kan gebeuren dat blijkt maar weer aan het verhaal van kim, maar ik zoek het risico voor 10 seconden de winkel in rennen liever niet op, dan neem ik hem gewoon even mee das echt een kleine moeite.

Sterkte Kim11 met wat er is gebeurt.

8. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Ik snap wat je zegt er kan idd altijd iets gebeuren helaas. Maar in sommigen dingen zijn moeders wel heel erg overbeschermd en wordt er net gedaan of andere moeders die wel even dat winkelwagentje wegbrengen Totaal van de pot gerukt zijn.
    Kijk uitgebreid boodschappen doen is echt not done ,maar 3 seconden een winkelwagentje wegbrengen met zicht op de auto???

Dot alles brengt mij op een andere vraag hoe doen deze ouders dat dan als hun kind alleen buiten gaat spelen?? Dan kan het ook in 1sec gebeurd zijn hoor.....

9. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Volgens mij is dit topic inmiddels al 5x langsgekomen de afgelopen 3 maanden. Is het echt nodig om opnieuw dezelfde discussie aan te gaan?

10. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik verbaas me er echt over hoeveel mama's hier met zo'n immense angsten rondlopen. Zo kan je toch echt niet functioneren? Je moet toch gewoon een beetje vertrouwen hebben in een goede afloop, bij alles wat je doet, om niet compleet gek te worden? Ik vraag me ook af wat voor angsten je je kind zo onbewust en ongewild aanpraat. Uiteindelijk moeten ze toch ook allemaal opgroeien tot evenwichtige volwassenen vol zelfvertrouwen, die weten hoe de wereld in elkaar zit.

Los daarvan gaan van het verhaal van Kim mijn haren natuurlijk ook recht overeind staan, en ik begrijp dan ook perfect dat zij een extra hoge muur opgebouwd heeft rond haar kindje. Knap trouwens dat je het toch stap voor stap weer probeert los te laten. Jij bent echt een sterke vrouw.

11. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Je mag het topic ook over slaan hoor ;)

12. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb echt geen immense angsten of dat ik niet kan functioneren voor mij is het gewoon heel normaal om mijn kind mee te nemen.

13. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Maar hoe ga je dat straks doen dan? Als je kindje alleen gaat buiten spelen? Want dan kan je kind ook in 3 sec ( winkelkarretje tijd) weg zijn.

Vind het zo grappig dat niemand daar echt een concreet antwoord op geeft.

14. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Tegen die tijd zullen mijn kinderen mondig genoeg zijn. Ofwel groot genoeg.
    Voor die tijd blijf ik meegaan en ga ergens zitten waar ik ze goed in het oog kan houden.
    Ikzelf heb geen auto en ben nooit in een positie gekomen om ze alleen te laten of in de fiets te laten omdat ik iets vergeten heb of gauw iets wilde kopen. Zie ook niet helemaal het gemak van een kind in de auto laten, meer luiigheid.
    In de apotheken hier staan vaak speeltafels, erg leuk dus voor een kindje. Bakker heeft mini krentebolletjes, erg lekker. Winkelwagen terug brengen snap ik daar dan weer wel. Je zet vaak je kind in de auto bij het inladen en vaak bij winkels heb je meerdere punten om je wagen te stallen en heus geen wachtrij en je kindje zal jou dan ook nog in het oog hebben.

15. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    groot genoeg? dit zegt toch helemaal niks? Er worden notabene zelfs kinderen van 13 ontvoerd. Neem aan dat die ook mondig genoeg zijn toch?

16. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Serieus. Ga je nu zout op de slakken gooien....:(
    De kans dat een kleintje word ontvoerd zonder een kreet te slaan is groter dan een tiener die met de jaren wel wat weerbaarder is gemaakt-geworden.
    Pedo´s in dit geval grijpen eerder hun kans bij een kleuter dan bij een tiener.

17. jvs12

jvs12 Bekend lid

Apr 24, 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik heb ook nooit gezegd dat het nooit kan gebeuren, als ze buiten spelen ofzo, maar ik vind mijn zoon zeker te klein om in de auto te laten en ze horen (vind ik) ook niet alleen in de auto te zitten.
    Je gaat gewoon niet naar de bakker brood halen terwijl je baby, dreumes whatever ff ligt te slapen.

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    nee ik gooi geen zout op slakken, maar beargumenteer wat hier gezegd wordt. Want de kans dat een kleintje uit de auto wordt ontvoerd met zicht erop ( tijdens tanken en/of winkelwagentje weg zetten, of de apotheek die er 1 meter vanaf is en geen rij heeft ) nog duizend maal kleiner is dan de dingen die jij benoemt.

Maar dat is allemaal not done en daarom vraag hoe zie je het voor je als je kindje later wat groter is met bijv alleen buiten spelen.

19. aurora5

aurora5 Bekend lid

Oct 26, 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk even naar jezelf. Jij gooit zelf op alle slakken zout en schetst een overtrokken drama scenario! Kom op zeg....ja ik laat mijn zoontje wel 2 minuten in een afgesloten auto omdat het MAKKELIJKER is om even snel alleen de apotheek of bakker in te lopen. Jij verwacht dan dat hij mogelijk word gekidnapt. Doe toch normaal die kans is mega klein (hoor er nooit wat over op het nieuw in nederland) en ik ga daar persoonlijk dus gewoon ook niet vanuit. Net zoals ik er niet vanuit ga om door de bliksem te worden getroffen.

20. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Zonder te veroordelen... Wat krijg ik hier jeuk van... Ik heb medelijden met de kindjes...
    Dat je ze niet uren zonder toezicht laat afzien in een auto is logisch nadenken. Maar "ik laat mijn kind nooit alleen"... Jeetje...
    Hoe worden ze dan zelfstandig? Loslaten is moeilijk en moet je leren maar daar zijn juist die paar minuten weglopen zo handig voor...

Ik heb zelf ervaring met wat er mis kan gaan, maar weet ook dat mijn ouders me er nooit tegen hadden kunnen beschermen. In mijn geval was het "betrouwbare" familie notabene.
    En toch had ik de vrijheid die ik van mijn ouders kreeg om zelf te ontdekken, te leren nooit willen missen.

Share This Page