bedoel je alleen thuis laten of als kind in auto slaapt? Nou als dat het laatste is zie ik er echt geen probleem in ,mits de auto er wel bijv 1 meter er vanaf en in het zicht staat en er is geen rij. Hier zie ik persoonlijk toch echt minder gevaar in dan als de leeftijd komt dat ze alleen naar buiten mogen. Dan kan je honderd keer zeggen pas op voor dit of dat, maar een aanrijding op een woonerf is in het spel van het kind werkelijk in een split second gebeurd.
En jij reageert aangevallen omdat.... Och ja natuurlijk, je bent 1 van de mammas die ik bij naam heb genoemd en als lui heb bestempeld, erg dramatisch inderdaad Om even duidelijk te zijn, ik reageer OP en NAV!
LEES: ik laat hem niet alleen als hij zo KLEIN is, en ja als ze zelfstandig gaan worden en dus ouder zijn wordt het een heel ander verhaal anders had ik wel een touw met zoonlief aan me vastgeknupt. en dat verwijt ik mensen iets tssss....andersom net zo hoor. Ik ben hier echt klaar mee, ik stop ermee dit zijn eindeloze discussies en ik ga me er niet meer in mengen. klaar met lezen, pc uit.
Nou de kids blijven hier gewoon in de auto als ik ga tanken. En daar maak ik me echt niet druk om. En ik ga me ook echt niet afvragen als ze ergens moeten wachten of er misschien wel een persoon in de auto zou kunnen komen en dan mijn kinderen mee zou kunnen nemen. Als ik 'savonds ga slapen ga ik me ook niet afvragen of er misschien niet een gek komt inbreken om mijn kinderen mee te nemen. Las ik al die doomscenario's altijd in mijn hoofd zou hebben, dan zou ik nooit meer slapen...
Iedereen heeft zijn eigen dingen toch, waar je je zorgen om maakt? Ik zie het met vriendinnen ook, dan verteld de één wat en kijken we allemaal met grote ogen van "doe normaal", maar vervolgens vertel ik iets en dat vinden zij weer vreemd. Ik laat m'n kind in de auto bij het tanken en zolang hij in het zicht is ook bij de bakker/ apotheek ed. Maar ik durf niet alleen met 2 kinderen naar een strand ofzo te gaan of naar de stad. Zowiezo als ik ze meer dan 3 sec uit het oog verlies krijg ik de neiging om te gaan roepen. Ben daar echt verschrikkelijk in! Ieder z'n ding toch?
Ik ben er gisteren nog over uitgevallen tegen mijn vriendin. Ik schrok ervan toen ze het zei! Kijk dit filmpje maar eens : kind achterlaten in een warme auto www.sakedehaan.nl - YouTube
Nope , nu nog een filmpje maken van iemand die kind er toch n laten zitten met 'normaal' weer, waarbij de aut wordt opengebroken, aangereden,gejat, weet ik veel. Ieder geval iets om de ogen te openen!
Als ik ga tanken blijven ze in de auto,doe wel de deuren op slot zodat een ander niet mn auto in kan. En als ik iets ben vergeten te halen in de supermarkt blijven ze even thuis en ren ik heen en weer (maar ik woon 2 minuten lopen van de supermarkt) Ja weet je,er kan altijd iets gebeuren natuurlijk maar ik gok het er soms maar op. Dat gezeul altijd met 2 kinderen,vooral als je "even" iets wilt doen....
Appeltje heeft wel een punt hoor. Wat ik ook een punt van aandacht vind is dat er verschillen zijn tussen 1 of meerdere kinderen en van welke leeftijd de kinderen zijn. Sorry maar iemand met 1 kind weet niet dat is met 2 kinderen of meer en een kind van 5 kun je heel wat anders uitleggen als een baby of dreumes van een jaar. Ik denk dat de ouders die nu heel hard boeehoe roepen zichzelf er op den duur nog wel op gaan betrappen dat er een punt komt dat je het zelf ook doet. Ik deed het niet toen mijn zoon kleiner was.. maar goed ik ben daar erg overdreven in geweest. Mocht van mij ook niet los lopen in de winkel of op straat.. Maar nu, jaren later doe ik het ook. Oke hij is nu 8 maar toch. Denk dat ik ermee begon toen hij 6 was. En dan heb ik het over even de apotheek inrennen en hij leest lekker zn donald duck of een brood halen bij de bakker. Uiteindelijk hoort het misschien inderdaat wat moon volgens mij zei bij de eerste stapjes van het loslaten. Ook voordat het gebeurt was deed ik het namelijk absoluut niet. Hij was toen onder de 1. Als ik nu kijk naar de jongste, ja ik durf wel even een pakketje van het postkantoor te halen terwijl ze in de auto blijven zitten. Hij zal waarschijnlijk veel eerder 'vrij' zijn dan de oudste.
Wat andere ouders doen, moeten ze zelf weten. Maar als ik denk dat het gevaarlijk wordt (bijv. kind alleen in warme auto geen ouder te bekenen) dan grijp ik wel in. Wat ik doe.......? Mijn dochter blijft alleen in de auto bij het tanken verder niet. Hoe dat later zal zijn als ze een stuk ouder is? Geen idee. Moet zeggen dat ik echt nog nooit(woon in een middelgrote stad en tank vaak) ouders met de baby of kinderen op de arm of in de autostoel heb zien betalen bij een tankstation. Wel los lopende kinderen wat mijn inziens juist gevaarlijk is.
Ik heb dat ook inderdaad nooit gezien, tankstation is sowieso geen plaats voor kinderen. Je kunt niet fatsoenlijk tanken en op je kind letten zonder een hand vast. In de auto laten zitten is dan beter zodat je in elk geval weet dat ie niet onder de banden van een ander komt.
Geen enkele situatie is het zelfde toch? Volgens mij kan je dat niet met elkaar vergelijken. Geen haar op mijn hoofd die mijn kind midden in Amsterdam in de auto zou laten zitten. Maar in ons boerendorp waar de auto naast het schoolplein staat laat ik mijn zoon wel eens zitten. Ik loop 2 stappen naar buiten en vang mijn andere zoon op. Geen seconde is hij uit het zicht. Elke situatie is anders en elk kind is anders
Midden in Amsterdam of niet, situatie blijft hetzelfde hoor Oke, midden op de dam misschien als uitzondering..
Ik ben een kind wat overbeschermd is opgevoed..... ik mocht niks.... op mijn 16e heb ik maar eens gezegd dat ik nu echt naar de bioscoop ging of ze het goed vond of niet....als het onweerde stonden we 's nachts met onze jassen aan in de kamer, stel dat de bliksem insloeg..... ik zelf heb ook hierdoor angsten ontwikkeld die ik probeer niet over te dragen op mijn kinderen.....mijn moeder regelde zelfs vriendinnetjes voor me die ze wel betrouwbaar vond.... zo wil ik dus niet leven en ik probeer mijn kinderen wel die vrijheid te geven.... ook al weet je dat er weet ik wat kan gebeuren......