"Kind in de gaten houden spiegel"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cygnet2, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vorig jaar, toen ik net zwanger was, heb ik me op de 9 maandenbeurs verbaasd over een soort spiegel voor in de auto waarmee je je kind in de gaten kan houden als het in de MC ligt. Ik vond het toen grote onzin (en nog zie ik de noodzaak niet) maar ben eigenlijk benieuwd of mensen zo'n ding hebben en wat zij er van vinden. Het is me altijd bij gebleven (nu een jaar geleden) en ken zelf niemand die 'm gebruikt dus ... nieuwsgierig :D

Oja, de reden waarom ik het een raar ding vind is omdat ik vind dat je je ogen op de weg moet houden en een risico zie dat ik teveel naar het kind zou kijken maar goed dat is een inschatting, de ervaringen kunnen natuurlijk heel anders zijn.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik heb een klein spiegeltje gekocht bij Prenatal. Qua grootte ongeveer de helft van de binnenspiegel en hij zit met een zuignap boven die spiegl vast.. Ik kijk toch regelmatig in de binnenspiegel en dan sla ik 2 vliegen in 1 klap...

Ik heb die spiegel gekocht toen JElle op de achterbank in de autostoel ging, en idd, in het begin zit je wat vaker in die spiegel te kijken... Maar op een gegeven moment wen je eraan en word het minder. En aan de andere kant is omkijken veel gevaarlijker, vind ik.

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb een Luca babyspiegel en gebruik hem nog steeds. Het leuke van de Luca is dat hij ook gebruikt kan worden om zo te hangen dat je kleine ook zichzelf ziet. Wij hebben er dus nog steeds plezier van en hij is zijn geld dubbel en dwars waard!

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik heb zo'n grote beer van luca, geweldig ding. je hoeft alleen een seconde in je achteruitkijkspiegel te kijken of alles ok is. vind ik erg fijn.
    ja je moet alleen niet uitgebreid gaan kijken natuurlijk ;)
    straks als je kleintje groter is en zit dan naar voren dan kan je hem op de andere stoel doen. ze vinden zichzelf namelijk erg interessant

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik heb laatst zitten denken dat ik zon spiegel dus wel handig zou vinden en me af zitten vragen of die bestonden... Nu is het bij ons zo dat Thirza zich behoorlijk kan liggen verslikken en krijsen... dat krijsen doet ze veel in de MC en dan zou ik het dus toch wel handig vinden, zo'n spiegeltje... Achterom zitten kijken is namelijk veel gevaarlijker.... I(en dan zie ik nog niks door de voetenzak.
    Maar hoeveel kosten die spiegeltjes?

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bij baby-walz hebben ze twee verschillende. De ene kost 4,50 en de anders 38,50. Wel een raar prijsverschil vind ik zelf. :rolleyes:

7. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    die van Luca is 24,95

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hé leuk zeg dat er al zoveel gereageerd wordt en goed om te lezen dat er zoveel leuke ervaringen zijn! Het is leuk om je ergens over te verbazen en dan een jaar laten zulke respons te krijgen op je verbazing. Top! Dank

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Er was nou weer een stand, ik heb ook met verbazing staan kijken. Waren dierenvormen met een spiegel erin echt megagroot vond ik ze. Bij baby-walz verkopen ze alleen gewone spiegeltjes. Mijn man is heel zuinig op onze auto, ik dacht zie me al een gat boren voor zo'n grote spiegel :) maar misschien zit er wel een heel handig systeem aan de achterkant.

10. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    haha ja gewoon met klitteband hoor

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind er bij baby-walz maar een, die van 4,50. Maar zit me dus af te vragen of je daar wel je kind in de MC kunt zien... zoals het er op het plaatje uitziet, kun je alleen vooruitrijdende kids zo zien... en die zie ik wel gewoon in de achteruitkijkspiegel.
    Die Luca hebben wij niets aan: op onze achterbank zitten niet van die hoofsteunen :( Was anders wel een ideaal ding geweest!

12. augustus

augustus Niet meer actief

Wij hadden hem inderdaad. Super ding.

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Prenetal heeft een goedkope versie van 5 a 10 euro geloof ik.
    Wij hebben hem eerst gebruikt om in de maxi Cosi te kunnen kijken en nu Maik in de opvolgstoel zit kunnen we hem mooi van boven af bekijken.
    Het is inderdaad een prettig idee dat je je kind een beetje in de gaten kunt houden zonder direct achterste voren in je auto te hangen.
    Mocht je dan het idee hebben dat er wat is kun je nog altijd even stoppen en dan even heel goed alles na gaan kijken.
    Persoonlijk ben ik voor een spiegel.
    Maar een halve eende spiegel in de auto, nehhhh :rolleyes: Dat hoeft voor mij nou ook weer niet.

Liefs Janna

14. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Wij hebben zo'n spiegel, die hangt achterin de auto omdat de maxicosi op de achterbank staat. Onze dochter ligt dan met haar gezicht van ons af. Omdat ze nog zo klein is vinden we het wel fijn dat we zo in de gaten kunnen houden of bijv. het dekentje niet over haar hoofdje heen is gekomen of iets dergelijks.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben ook de luca spiegel, de kikker.

Wel groot, maar lachen man. Telkens met dr voeten ertegenaan trappelen. Het is niet zo, dat als je achterom kijkt, dat je uitgebreid gaat zitten kijken, tis gewoon eventjes snel.

Nu zit ze in de vervolgstoel en kan ze zichzelf zien en tegen de pootjes van die kikker aantrappelen.

16. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    haha dat is inderdaad de Luca, in allerlei babyvormen. Je hangt 'm over de hoofdsteun op de achterbank, met klittenband inderdaad.

Wij gebruikten 'm ook toen ze nog in de mc zat, ik vond het ideaal. Op een gegeven moment had ze door dat ze mij ook kon zien via die spiegel en toen vond ze het helemaal leuk natuurlijk :)

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Inderdaad, met klitteband en zo'n klein gewichtzakje eraan. Dan moet je hem eromheen doen, door het gaatje heen en dan klittenband tegen elkaar plakken ;)

18. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen

Ik wist dat ik nog ergens een fotootje moest hebben, dus ff gezocht en tada... dit is dus de Luca spiegel :)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    http://www.tinylove.com/toy.aspx?toyId=69

Wij hebben die van Tiny Love, het is een kikker en zijn lijf loopt tot waar hun voeten zitten. Als de baby tegen de stof trappelt, gaan de vissen in zijn buik zwemmen. Robin vond het een leuk ding, vooral toen ze doorkreeg dat ze met haar voeten de vissen kon laten zwemmen.

Die van Prenatal die je met een zuignap vastmaakt hebben we eerst gehad, dat ding vloog om de haverklap van het raam.
    Onze kikker is dezelfde prijs als die Luca, ik vind een spiegel wel erg fijn trouwens, kan je alles goed in de gaten houden.

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Toen Demi nog in de MC mee ging zat ze op de bijrijdersstoel (geen airbags)dus als ik reed, kon ik makkelijk naar dr kijken en als mn man reed, zat ik achterin achter haar dus kon ik haar ook zo zien.
    Nu ze in de andere autostoel zit heb ik zo'n klein spiegeltje gekocht van een eurie of 4 die naast het achteruitkijkspiegeltje zit. Die kan ik bijdraaien als ik in de bijrijder stoel zit, of als ik zelf rijd en zo heb ik altijd zicht op haar. VInd het wel zo prettig.

Deel Deze Pagina