Kind in de hoek zetten is nu ook mishandeling.

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Niekepiek, Oct 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Scheelt wel gevangenis ruimte later als we alles met praten konden oplossen :D

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Ja natuurlijk, de wereld zou toch een grote chaos zijn als er alleen maar gepraat werd en niet eens duidelijkheid kwam in oorzaak/gevolg van gedrag?

Belonen doe je ook bij goed gedrag, dus bij erg negatief gedrag kan er ook gestraft worden. Vind ik.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Welke opvoeding wij gaan volgen weet ik niet. Tot nu toe kijk ik voor de volle 100% mijn zoontje. Wat begrijpt hij? Wat begrijpt hij niet?
    Hij praat nog niet dus ik vind het soms wel moeilijk.
    Ik hen hem met de 14 maandensprong eens 1 keer in de gang gezet. Toen was hij 15 maanden eigenlijk. Sinds toen is hij niet meer van die gang weg te krijgen. Zodra de deur open staat is hij de gang op,... ;)
    Met woedeaanvallen zet ik hem in het midden van de woonkamer zodat hij zich geen pijn kan doen en laat ik hem met rust. Komt hij naar me heengekropen dan is het bijna gedaan en ga ik hem knuffelen. Woedeaanvallen hebben we wel alleen nog maar met de 15 en 17 maandensprong gehad.
    Mijn wil is wel wet! Speen blijft nu in bed. Even huilen maar dan leid ik hem af.
    Verder is hij niet moeilijk. Als hij moe is krijgt hij een ini mini woedeaanval van 30 seconden. Afleiden werkt dan nog het beste.

Voor in de toekomst geen idee! Ik ga gewoon kijken naar wat hij nodig heeft en het beste gaat werken.
    Nu doen we vooral veel positiviteit uitstralen. Neemt hij iets wat niet mag en hij legt het terug is het een grote jongen en krijgt hij een applausje. Als ik dat eens vergeet geeft hij zichzelf al een applaus :D

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Misschien toch nog een keer goed al je berichtjes doorlezen!
    Jij bent hier volgens mij degene die tunnelvisie heeft.
    In je eerste berichtje citeer je helemaal niets uit het artikel maar geef je puur je ongezouten mening.
    Als je daar dan kritiek op krijgt, dan valt iedereen jou aan en word je onrespectvol behandeld:(, ik snap het niet meer hoor.;)
    Dus niemand mag zijn mening geven maar jij wel? (zie bericht hierboven met aanduiding op hersenletsel)
    Beetje onvolwassen...

5. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Mijn arme kinderen. Hier is het na 3 waarschuwingen toch echt wel klaar hoor. En als mijn oudste een enorme brutale waffel opzet, ga ik dat echt niet oplossen met wat praten hoor. Dan kan hij naar zijn kamer vertrekken om eens over zijn gedrag na te denken. En ná die tijd praten we waarom mama boos werd en hij straf kreeg.

Onze jongste is momenteel van het knijpen. En heel eerlijk? Daar krijgt ze helemaal geen waarschuwing voor. Bij de eerste kneep gaat ze direct op de trap.

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Emotionele pijn dat een kind voelt tijdens de time out ziet er op een hersenscan hetzelfde uit als bij mishandeling.

Tijdens de time-out. En naderhand? En op de lange termijn?

Veelzeggend dit onderzoek? Mwoah, niet echt. (vind ik ;))

7. Niekepiek

Alleen wel veeeel meer praatgroepen:D:p.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Kan ook gezellig zijn! Misschien houd je er wel vrienden aan over;)

9. Niekepiek

Ja, lekker klessebesse:D.

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ze zeggen niet dat het mishandeling is, maar dat het er in de hersenen hetzelfde uitziet...

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik vind het best storend, die soort onderzoeken. Wat er gebeurd straks is dat hele volksstammen zo goedgelovig zijn dat ze idd geloven hun kinderen te mishandeld wanneer je ze een time out in de hoek geeft. En dus een hele grote groep onzekere ouders en onhandelbare kinderen creëert. Ik vind het echt volstrekt klinklare onzin. What's next???? Als we onze kinderen niet direct geven war ze willen wordt dan ook mishandeling? Want ik hoef echt geen neuroloog te zijn om te weten dat die hersenscan ongetwijfeld ook gelijkwaardige hersengolven laten zien als iemand die mishandeld wordt. Het kind wordt in zijn beleving ernstig onrecht aangedaan.

of worden over 20 jaar alle kinderen direct weggehaald bij ouders want opvoeden per definitie is mishandeling??

Dat hier geld aan besteed wordt zeg.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar minigirl: een kindje van 1 a 1,5 jaar weet wat het woordje nee betekend, op die leeftijd straffen door het op een stoel te zetten, dat zal niet werken. Maar als je als ouder duidelijk nee zegt en je leid het af werkt dat prima op die leeftijd.

Maar ben je een paar jaar verder, dan werkt dit toch niet meer, een kind moet duidelijk grenzen weten. Dan ben je het als ouder zijnde als een kind blijft gillen om een koekje (ik noem even iets hoor) het na een paar minuten ook wel beu. En als ik mijn kinderen even neem (vooral mijn dochter) die blijft gillen als ze haar zin niet krijgt, dat houdt ze rustig een uur vol hoor, en wel 2 ook. Ik ga echt niet in dat gegil zitten, dat doet ze dan maar mooi ergens anders (trap, eigen kamer) Als je daar totaal geen grens aan stelt krijg je totaal onopgevoede kinderen......lijkt mij tenminste.

Ik vraag me af hoe jij zoiets dan ziet.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het geen mishandeling maar ben het met de manier van in de gang zetten ook niet eens...ik ben blijkbaar zo'n achterlijke moeder die oeverloze discussies met haar kind houdt....en daaruit wordt de conclusie getrokken dat mijn kind straks wel zal ontsporen??

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik vind dat wat anders. Jouw manier is de mijne niet, maar dat mag. Er zijn vele stromingen qua opvoeding, maar om dit soort zaken als mishandeling te betitelen vind ik gewoon dom.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik vind het dus ook geen mishandeling...maar meerdere reacties hier kwamen erop neer dat wanneer we in gesprek blijven gaan met de kinderen dat we dan ontspoorde kinderen krijgen...dat vind ik net zo'n domme conclusie

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

whahaha, zijn die onderzoekers gek geworden?

Ben het er absoluut niet mee eens!
    En ik vind wel degelijk dat als je is in de rondte kijkt dat er een hoop stront vervelende kinderen rond lopen waar de ouders heel liefjes gesprekken mee voeren....

ja daar krijg je naar mijn idee echt wel ontspoorde kinderen van!

17. Niekepiek

Hmm nee ik denk niet dat jouw kind bij voorbaat zal ontsporen.
    Wel vind ik dat er tegenwoordig veel te soft en gelijkwaardig met kinderen om wordt gegaan (ik zeg niet dat dit bij jou zo is hoor).
    Een kind is niet gelijkwaardig aan een volwassen, het brein is nog niet geheel ontwikkeld en daarom heeft een kind leiding nodig.
    En als je op een gegeven moment lang genoeg hebt gepraat en gediscussieerd en het werkt niet, dan moet je een kind grenzen bieden, en consequenties als hij deze overschrijdt.
    De manier waarop iemand deze grenzen en consequenties aangeeft, ligt geheel aan de opvoeding.
    Maar eerlijk is eerlijk, soms hou ik echt mijn hart vast als ik kinderen zie die hun ouders aan het uittesten zijn, en waarvan de ouders gewoon geen grenzen stellen en maar blijven praten, wat gewoon nutteloos is.

18. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0

Ik weet. Iet of je hiermee op mijn opmerking doelt van geen gevangenissen meer? Maar dat was natuurlijk als grap bedoeld. ;)

Alhoewel ik wel vind dat kinderen consequenties mogen ervaren in sommige gevallen.
    Ik zeg daarmee niet dat mensen die er een andere opvoeding op na houden hun kinderen later ontspoort..

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik denk wel dat wanneer ouders niet heel stevig in hun schoenen staan maar wel bij alles de dialoog aan blijven gaan, dat dat wel een negatief effect kan hebben op de kinderen. En het ligt ook aan het kind denk ik.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Haha ik heb zelfs ook gesprekken met mijn zoon.
    *Nee schatje het speentje blijft in bed, slapeke doen, jij mag mee naar beneden.
    -Pruillipje
    * zonder speen kan je toch niet praten, lachen, en huilen? Speentje moet in bed liggen, die is voor te slapen
    - kijkt naar zijn speen, nog steeds verdrietig maar zegt wel dada en zwaait

Beneden knuffel ik hem dan nog en dan gaat hij spelen, ontbijten en vind hij het goed.

Mijn wil is wet maar hij keurt mijn wet ook goed, of hij begrijpt het dan toch

Share This Page