kind in de war

Discussion in 'Baby en dreumes' started by joel, Nov 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    vraagje

nu weet k dat je niet moet verwachten dat kindjes doorslapen maar ja cb en ik hebben nu zo iets van kom op je kan t. en hij kan t, week 4 10 en 14 heeft hij doorgeslapen maar nu moest ik met potjes beginnen en 5 flessen,komt hij nacht( zoasl gewoonlijk dan 6) maar wel 120 cc waer en 2 scheppen dus heel dun. hoe laat we hem ook de laatste geven of t nu 8 of 11 is hij komt s nachts maa rnu in eens om 1 uur al paar x. vind wel vreemd en op zich is 1 x niet erg maar heb er nog 1 van 2 en die begint nu al paar dagen om 4 of 5 en dus is best vermoeiend. iemande de goude tip?

van mijn oudste kan t zijn van klok en fase maar de jongste? ben kapot mar overdag heeft hij redelij goed ritme dus vind ik heel vreemd. en ik ga van. proberen laten huilen maar hoop dat de oudste neit wakker word(normaal niet maar laatste tijd slaapt hij lichtjes)

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Nu al potjes? Je kleine is toch 3,5 maand? Waarom dan?

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    niet doorslapen op deze leeftijd is heel normaal.

4. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja sorry sluit me aan bij de dames hierboven

wil je alleen laten weten dat het cb spoms wel erg scherp wil zijn
    je hebt een baby gekregen en die kun je niet programeren

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Die oudste was hier 3 maanden toen hij doorsliep de jongste was bijna 6 maanden toen ze het door had.

Ben bang dat je kindje gaat doorslapen wanneer het er aan toe is en niet omdat mama/papa of het cb het graag wil.

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    je zit qua melk nog niet op maximum, waarom geef je dan heel dun melk? misschien moet je meer melk geven. ik zou ook nog niet met potjes beginnen.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Heel normaal hoor, komt vanzelf, Chloé is nu bijna 9 maand en word snachts ook weer 2 keer wakker dus tja......

8. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    laat je baby niet zomaar huilen omdat hij nog niet kan doorslapen.op deze leeftijd huilen ze omdat ze echt problemen hebben.darmkrampjes, reflux, gewoon honger. geef meer melk, anders overdag vaker en flesje. je kunt straks ook heel klein beetje rijstebloem in t flesje doen en kijken hoe het gaat.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    En trouwens volgens mij is je kind niet in de war hoor;)

10. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    en echt nooit meer zeggen dat je kindje in de war is. wat dan ook cb zegt.

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat een raar consultatiebureau toch weer!
    Waarom bijvoeden met 3,5 maand??? En waarom minder flessen??
    Ik volg het echt ff niet. :)

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Sorry heb je verhaal een aantal keren moeten lezen. En ben het met de meeste hier wel eens dat een kindje van 3,5 maand nog niet echt persé hoeft door te slapen. Ik begrijp ook niet echt de 120cc en twee schepjes kun je dat eens uitleggen. Ik wil je namelijk niet veroordelen voordat het me helemaal duidelijk is.

13. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind het verhaal ook erg onduidelijk en snap het eigenlijk ook niet helemaal, denk ik.

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Je kindje mag trouwens max 1 liter voeding per dag (1 liter water + de scheppen) het is aan jou hoe je dat over de flesjes verdeelt.
    Meerdere kleinere flessen of minder en dan groter van inhoudt.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, mnisschien dat zijn darmen last hebben van die fruit en groente? Krampjes enzo? Kijk eens wat er gebeurt als je enkel weer fles gaat geven, de hoeveelheid die past bij zjn gewicht?

Verder: op deze leeftijd al sturen om door te slapen is echt niet handig. Sommige kids doen dat al op deze leeftijd, andere niet. Dat ie het een aantal keren heeft gedaan zegt niets over de vraag of hij het NU ook kan!
    CB weer eens in de bocht dus, lekker laten l*llen....

16. adi

adi Niet meer actief

Ik vind je kindje echt niet in de war, klinkt als een hartstikke normaal 3,5maand oude baby. Je verhaal daarentegen vind ik enorm verwarrend :)

Even samenvatten:
    - je wilt hem nu op 5 flessen hebben, maar hij wil graag nog eennachtvoeding (geen wonder, hij is nog zo klein);
    - hij MOET nu op potjes (waarom ????);
    - je wilt hem nu laten huilen omdat ie nu vaker komt om voeding, terwijl jij zijn voeding vermindert.

Ik weet niet of bovenstaande klopt, maar als jij het zelf zo teruigleest, wat vind je ervan??

Maar mijn tip: ik zou echt niet beginnen met die potjes, misschien heeft je kleine nu darmkrapjes, hij echt nog heel klein daarvoor (want tenminste tot 4 mnd).
    Hij mag max. 1 liter voeding, en die kun je verdelen over meer flessen -> kijken naar zijn behoefte en niet naar CB.
    Laat hem niet huilen van honger, hij is nog zo klein.

17. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    nou d ecb zei t en bij mijn eerste weet ik t ook allemaalo niet meer. ben kapot en vraag hun en hier advies. ik izt al op 5 flessen van 180 dus mag neit meer maar hij slaapt toevallig sinds 2 dagen door maar geef fruit en gaat goed en groente wil hij niet echt. maar mjijn oudste was ook net geen 4 maand voordat hij t kreeg maar die zat bij 3 maand al te smakken en was ook groot maar weet dat z eniet door hoeven te slapen daarom vraag ik hier wat ik moet doen. maar zijn verwend bij de eerst.

18. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Zou je misschien duidelijker kunnen typen? Ik snap er eigenlijk weer vrij weinig van...

19. Que

Que Niet meer actief

Ik snap het ook niet helemaal.
    Wat ik wel erg slecht vind (en is niet aanvallend bedoelt), maar 120 water en 2 schepjes. Weet je hoe slecht dat voor de niertjes is. Je mag max 20 extra water doen. Dit is wat onze kinderarts in het ziekenhuis heeft gezegd!!

Persoonlijk zou ik hem idd overdag meer voeding geven. Dus 5x 180+6 en dan kijken hoe hij de nachten gaat doen. Als je hem te weinig overdag geeft tja dan wil hij in de nacht ook een voeding.
    En je baby is nog jong. De ene slaapt wel al snel door en de ander niet.

Succes!!

20. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Baby's van 3-4 maanden beginnen te smakken, heeft niets te maken met behoefte aan bijvoeding. Ze zouden dit ook doen als je bij wijze van spreken uitwerpselen zou opeten voor hun neus. ;)

En ik hoop dat je niet serieus je baby van 3.5 maand gaat laten huilen?
    Als hij 's nachts wakker wordt van de honger, kan je de flessen toch anders verdelen? Geef dan 6 flessen ipv 5 en dan wat kleinere flessen. :)

Share This Page