Kind in draagzak op de fiets

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Catheny, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk hormonen :D

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Denk het ook, al zie ik het ook wel eens op een mannenforum gebeuren hoor, net ruziënde meiden, haha :p

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

:d:d:d

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Doe je dat ook als de winkels 8 km verder zijn? Ik doe dat niet met een peuter en een baby

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dan is de auto toch de veiligste manier.

6. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Heeft iedereen dan een auto? ;)

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    In dat geval koop je een bakfiets.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Is het dan geen idee om de boodschappen te bestellen en thuis te laten brengen? Of is daar geen mogelijkheid voor bij die supermarkt?

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Dan moet je wel een rijbewijs hebben ;)

10. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Da´s wel handig ja.

Die heb je voor een bakfiets overigens niet nodig :D... en daar kun je naast je kids ook nog eens een heleboel shopping in kwijt!

11. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Daar heb ik geen geld voor en als ik dat wel had kan ik hem nergens kwijt.. Helaas :(

Nee helaas, heeft de Lidl nog niet uitgevonden ;):D Wel jammer eigenlijk! :):D

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hoe doe je dat nu dan?

13. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Ik heb nu een babymee achterop de fiets
    Mijn zoontje zit 1km verderop op de psz, die breng ik lopend heen, daarna naar huis. Haal de fiets op en ga wat boodschappen doen. Mijn man werkt overdag. Als hij wat eerder thuis is gaan we met de auto boodschappen doen

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oh ok. Tis jammer dat je geen geld en plek hebt voor een bakfiets. Die heb ik de eerste jaren ook gebruikt, echt ideaal. Maar dan moet je er idd wel plek voor hebben.:)

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.866
    113
    Vrouw
    Baal er wel van, maar ja het is niet anders. Ik kan me zo nu eerst redden. :D

16. adi

adi Niet meer actief

Dus jij fiets 8km met een peuter, een baby EN boodschappen op je fiets?
    En ik kan me niet voorstellen dat iemand met 2 kleine kinderen 8km gaat fiets om alleen 1 brood te kopen.

17. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Is een kar niks voor achter je fiets ? Die kan je inklappen namelijk.
    Die hadden wij ook kan ook een babyzitje in en de kinderen zitten beschut.
    En vanaf 80 euro al te koop.

18. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Wow. Kun je het tenminste nog beschaafd houden?
    Ik val jou of je kind(eren) toch ook niet aan?

Maar goed,Het gaat niet om een tijdswinst van 8 min, maar om bijna een half uur. Plus fietsen is beter voor mij en het milieu.

Ik ga me wel even inlezen over de baby-mee.
    Overigens vind ik zo'n geel/rood plastic gevaarte wat achter je fiets hangt ook hartstikke gevaarlijk. Automobilisten letten veel te weinig op wat er achter je aankomt en zien alleen maar het gat waar zij snel even achterlangs kunnen.
    Gisteravond stak er een vrouw in het donker over met zo'n ding. Ze had geen verlichting. Nu ben ik gelukkig een oplettende bestuurder, maar had niet willen denken aan wat had kunnen gebeuren.

En over de bakfiets. Hoe vervoer je een baby daar in dan? Zit dan toch ook vast met maxi cosi kliksysteem? Trilt de baby dan niet verschrikkelijk? Zo veel vering zit er niet op een fiets.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw

heel duidelijk dat jij de strekking van mijn verhaal niet snapt. ook logisch, jij vind het blijkbaar normaal om met een kind in een drager te fietsen.....
    wat ik ermee bedoel, in het verkeer heb je met meer mensen te maken. met veel mensen die NIET opletten. en geloof me maar, als iemand jouw met de auto aanrijd met de fiets met kind in draagzak, dan is je kindje er echt slechter aan toe dan wanneer je van de trap af gaat hoor.
    hoe vaak ik al niet een halve duikeling gemaakt heb omdat er een fietser of een kind voor me langs schoot terwijl die hoorde te stoppen..
    enneh, ja, ik vind het inderdaad bijna mishandeling als iemand bewust hun kind zo in gevaar brengt. dit is voor mij vergelijkbaar met een kind los in de auto vervoeren. oliedom. mensen die dit stelselmatig doen, mogen ze van mij bij jeugdzorg aanmelden. mensen die hier de gevaren niet van in zien, missen voor mij wat in hun bovenkamertje:)

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    vertel, wat is er zo eng aan? ik zou me even in gaan lezen over een baby mee :)
    het is namelijk 10X veiliger dan kind in een draagzak.
    kindje zit rondom helemaal ingesloten in de autostoel. mocht je omvallen, dan zal de kleine NOOIT de grond kunnen raken. de beugel staat omhoog en voor de rest zit de kleine helemaal beschermd. regenhoes erover en kindje zit uit de wind en regen. dikke wikkeldeken erin en kleine zit warm.
    babymee zit vast achterop je fiets en er zit vering onder. hierdoor ziet het er instabiel en gevaarlijk uit maar dat is het juist niet. de vering is er voor de veiligheid en conformt van je kleine. het vangt namelijk de klappen en hobbels op van het fietsen. iets wat je ook niet hebt als je een kind in een draagzak hangt. kleine krijgt dan alsnog de klappen van de hobbels te verduren en dit is NIET goed voor hun nekje. ook iets om over na te denken....

Deel Deze Pagina